[식음료부문관리론] Purchasing and Receiving Controls(비용과 배달의 제어)

  • 등록일 / 수정일
  • 페이지 / 형식
  • 자료평가
  • 구매가격
  • 2010.04.09 / 2019.12.24
  • 39페이지 / fileicon hwp (아래아한글2002)
  • 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
  • 2,800원
다운로드장바구니
Naver Naver로그인 Kakao Kakao로그인
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
이전큰이미지 다음큰이미지
목차
P. 146

Discussion Questions

1. What are the purposes of an effective purchasing system?

2. What forms are necessary for an effective purchasing system? Why are they important?

3. What are standard purchase specifications? Why are they important?

4. Why should a purchaser not order larger quantities than necessary?

5. Why should a purchaser not under order products?

6. What factors should be considered when selecting suppliers?

7. What are some of the ways in which theft can occur at the time of purchase?

8. Suppose that a supplier has quoted a price of $22.00 for a case of a required product. What if anything, might be done to reduce the price which must be paid?

9. What interrelated files are common to computer-based purchase order systems?

10. What are the advantages and disadvantages of zero-based inventory assumptions?

11. What benefits do you foresee arising from telecommunications between a food service establishment and its suppliers?

12. What are the basic steps in the receiving process?

13. Why is the daily receiving report important?

14. When should a request-for-credit memo be used?

15. Why is it helpful to mark and tag products at the time of receipt?

16. What are common examples of theft during receiving, and what can be done to reduce the opportunities for these problems to occur?

P. 147

Problems
Determining an Inventory Order Point
George smith, the food and beverage manager at a large restaurant, is trying to establish an order point for some of his meat items. There have been instances when the restaurant ran out of items, so George gathers the following information and begins to figure out his order point for fresh ground beef.

Product: Fresh Ground Beef
Purchase unit: Case (3 10-pound poly bags)
Usage rate: 2 cases per day
Order period: 3 days
Lead time: 3 days
Safety level: 2 days

1. What is the weekly usage rate?

2. What is the lead-time usage rate?

3. What quantity constitutes the safety level?

4. What should the order point be?

5. What is maximum inventory level?


P. 122~147
본문내용

3. Columns 4 to 7 indicate, for each item, the purchase unit which is the size of the shipping container (ground beef comes in 10-pound bag), number of purchase units (there are six 10-pound bags in a purchase unit of ground beef), cost per unit (a 10-pound bag of ground beef costs $28.50-or $2.85 per pound), and total cost of the item (six 10-pound bags of ground beef at $28.50 equals $171).
⇒ 3. 4~7행에는 각각의 품목에 대해, 구매단위 선적 컨테이너의 크기(대형 소고기는 10파운드 백에 담겨있다), 구매단위 수량(소고기의 구매단위는 10파운드 백 단위이다). 단위당 비용(6개의 10파운드 백의 구입가는 28.50 달러 또는 1파운드당 2.85 달러이다.). 그리고 총비용을 기록하라.(6개의 10파운드 백에 담겨 있는 28.50달러 소고기는 총 가격은 171달러이다.)

4. In the distribution columns 8 to 13, the total cost in column 7 of each item is carried over by category. Food items are classified as "directs" or "stores." ("Directs" are charged to food costs on the day of receipt, "stores" enter storage records, such as perpetual inventory forms, and are charged to food costs when issued. See Chapter 9.) Each beverage item is classified as liquor, beer, wine, or soda. Columns in the sample forms post bar Scotch and house chablis wine.
⇒ 4. 8~13 행에는 유통을, 7행에는 각자의 아이템이 항목에 따라 수행되는 총비용을 기록하라. 식품은 즉시 사용 혹은 저장 되는 아이템으로 분류된다.('즉시사용'은 영수증 수령 후에 비용이 청구되고, '저장'은 끊임없이 보관기록을 입력한다. 그리고 보관기록이 발행되었을 때 식품비용이 청구된다. 9장 참조) 각각의 음료품은 주류, 맥주, 와인, 탄산수로 분류된다. 샘플양식의 행은 스카치 바나 하우스 와인의 양식이다.

5. Column 14-transfer to storage-is used in larger operations with separate receiving and storage staff to indicate that the storeroom has actually received all items from receiving.
⇒ 5. 14행 창고대체-검수와 보관이 분리된, 대형 상점은 입고부서로부터 실제로 받은 것에 대핸 기록을 한다.


자료평가
    아직 평가한 내용이 없습니다.
회원 추천자료
  • 기출응용 레포트
  • and problems with trainingthe kitchen staff, the restaurant opened on scheduleand received - positive reviews from critics.(A) surprise (B) surprisingly(C) surprised (D) surprises125. - from the security office is necessary forvisitors wishing to enter the factory’s research anddevelopment laboratories.(A) Requirement (B) Approval(C) Membership (D) Publicity135. The director of Arch Publishing believes the company’snew Web site will hopefully - readers to downloada larger number of online books.(A) influence (B) reverse(C) purchase (D) acknowledge126. The

  • 컨벤션기출 2003~2009 제1회~제7회분 + 정답
  • and VisitorBureaus)다. AACVB(Asian Association of Convention and Visitor Bureaus)라. SITE(Society of Incentive and Travel Execut ives)12. 컨벤션의 목적별 분류 중 기업회의의 특징이 아닌 것은?가. 미팅 참가자 수가 적다.나. 가능한 동일 목적지에서 매년 개최되는 경향이 있다.다. 전시실의 이용이 많은 편이다.라. 다른 회의보다 기간이 짧다.13. 다음 중 컨벤션기획사가 실시한 협상 내용으로 바람직한 것은?가. 식음료 요금에 대한 협상으로 식사를 하지 않는 인원에 대한부

  • 말콤볼드리지 수상기업사례 -Midwayusa
  • ReceivingRcvng to Cart LPH323032.830     Product ControlPhysical Inventory TrainingYesNANANA     ShippingShipQC Lines / Hour38.643039.630 Picking Lines / Hour245150267150 Picking Error Rate3.20%3.00%2.70%3.00% Shipping Pkg Quality79.70%79.50%80%79.50%Training & DevelopmentReliability98.68%97.40%98.00%97.40% Job Knowledge15101510Process MgmntCoC Violations00004. 수상기업사례 – MIDWAYUSA / Work Instructions 6. 2bIdentifying the need Monitoring, Measurement, and ReviewStrategic Planning ProcessDevelopment o

  • 식자재 관리의 이해(구매,저장,검수)
  • 식소에서 판매액에 대한 재료비를 예측하게 되는데, 예를 들어 식 재료비를 총 수익의 35%로 예상한다면 순수 식 재료비로 30% 정도를 쓸 수 있으며, 나머지 5%는 중량 구매 단가(As Purchased price : AP price)와 가식부 중량 단가(Edible Portion price : EP price)간의 차이를 위해 사용되어질 수 있는 예산이다.재료비 외에 광고비, 세제비, 야근 수당 등도 예산 작성에 포함시켜야 하며, 이는 불필요한 과정일 수도 있지만, 뒤에 실제 비용과 비교하여 능력 평가의 지침으

  • [서비스운영관리] 리츠칼튼 호텔 분석
  • 식음료부 같은 경우는 많은 위험요소(화상, 화재 위험, 도구 위험 등)를 가지고 있기 때문에 많은 교육을 몸에 저절로 익힐 수 있을 정도로 지속적으로 받고 있다. 6) Fire Prevention & Cost Control Training (화재 예방과 비용 절감 교육) 교육대상: 전 직원 교육내용: 소화기와 소화전 사용법, 주방 화재 시 대처 요령, 화재 발견 시 행동요령, 에너지 절약 캠페인 등이다.JSA와 Fire Prevention & Cost Control Training 에 관한 매뉴얼을 보면 다음과 같다.7) 직원 만족도 조

오늘 본 자료 더보기
  • 오늘 본 자료가 없습니다.
  • 저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.
    사업자등록번호 220-06-55095 대표.신현웅 주소.서울시 서초구 방배로10길 18, 402호 대표전화.02-539-9392
    개인정보책임자.박정아 통신판매업신고번호 제2017-서울서초-1806호 이메일 help@reportshop.co.kr
    copyright (c) 2003 reoprtshop. steel All reserved.