[국제경영] Tricon Restaurants International

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목차
1. What kind of differences between countries are salient in the global fast food industry? you evaluate the global strategy pursued by Daewoo?
2. How have cross-border competitors in fast food dealt with differences across countries?
3. Does Tricon's decision to focus on 10 key equity markets make sense?
4. Which markets should Tricon select?
5. How about the decision to standardize to a greater extent? If you were a large franchisee, how would you feel about this?
6. Does it make sense for TRI to reposition in China the way its local management team is proposing?
7. Given your diagnosis of the situation, what other recommendations should Pete Bassi ought to be making to the CEO of Tricon Global Restaurants, Pearson, and President, David Novak?
본문내용
Tricon Restaurants International: Globalization Re-examined

1. What kind of differences between countries are salient in the global fast food industry?
1) 공급 측면
우선 치킨, 피자, 맥시칸 푸드, 햄버거와 같은 패스트푸드의 종류에 따라 원가 구조가 달라진다. 뿐만 아니라 나라별로도 차이가 있다. 개발 도상국은 제품과 포장비가 판매 비용과 임금보다 더 크게 차지한다. 게다가 제품 비용의 절대치도 나라마다 그 특성에 따라 달라진다. 예를 들어, 피자의 경우 치즈의 가격은 낙농 제품이 고가인 북대서양 국가들보다 뉴질랜드에서 더 저렴할 수 밖에 없다. 렌탈 비용의 경우도 차이가 있는데, on-premise와 off-premise 중 어느 것에 더 주력하는지에 따라 달라지며 off-premise의 경우 훨씬 더 비용이 저렴하다. 아시아의 경우 매장 내에 먹을 자리가 있는 매장 형태를 선호하고, 캐나다, 호주, 미국과 같은 국가들은 off-premise 형태를 더 선호한다.
2) 수요 측면
미국의 경우, 집에서 식사를 적게 하고 외식을 많이 하는 문화에 따라 패스트 푸드의 소비가 높지만, 이탈리아나 프랑스의 경우에는 소비량이 그다지 높지 않다. 중국은 아메리칸 스타일을 경험하고자 하는 욕구 때문에 패스트 푸드를 소비하는 측면이 있다
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