한국 사회의 환경문제에 대한 인식 연구-중,고교 교과서 분석 중심으로(영문)

  • 등록일 / 수정일
  • 페이지 / 형식
  • 자료평가
  • 구매가격
  • 2018.06.25 / 2018.06.25
  • 12페이지 / fileicon docx (MS워드 2007이상)
  • 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
  • 1,500원
다운로드장바구니
Naver Naver로그인 Kakao Kakao로그인
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
이전큰이미지 다음큰이미지
목차
Ⅰ. Research Rationale/Questions
Ⅱ. Research Methods
Ⅲ. Research Findings
Part1. School Textbook analysis
Part2. Survey-analysis result: Korean’s cognition standard
on solutions to environmental problems
Ⅳ. Research Conclusion
Ⅴ. Reference/Bibliography
본문내용
Research Rationale/Questions
In present-day society, environmental problems are one of the most important issues facing us. Accordingly, the cognition that we should preserve environment is prevailing in Korea too. New Ecological Paradigm (NEP) measured the environmental awareness. It reported that Korean got higher marks than average (3.38 out of 5), showing relatively eco-friendly attitude. This mark is similar to that of British (3.53 out of 5). Especially Korean got higher grade in daily life practices such as reducing disposal and saving water than 21countries of EU. Thus, we expect that Korean’s environmental awareness is focused on the individual level than social level.
We would like to research deeply about Korean’s cognition in terms of individual level and social level in solving environmental problems. And we think this inequality of cognition will eventually lead us to the society of destruction beyond the society of danger. We would like to point out that our society needs to have more balanced view. Accordingly, we expect our research will be helpful in this period filled with danger of environmental problems.
In this view, we will examine two questions.
1) First, how school textbooks used in compulsory education course describe solutions to the environmental problems?
2) Second, what is Korean’s cognition on solving environmental problems found in survey?


Research Methods
∥Social level and individual level
To clear term, social-level practice means activities conducted at social. The subjects of this refer themselves to the subjects of public area, and unfold activities at social level to solve the problems. On the other hand, in the individual-level practice, subjects locate themselves in private area. That is, it limits its practice not at public level but at individual level.
참고문헌
-No yong joon, 7th grade morals, Doosan donga, 2012

-Jung chang woo, 7th grade morals, Miraeen, 2012

-Byeon soon yong, 7th grade morals, Chunjae gyoyuk, 2009

-Choi sung gil, 9th grade social studies, Bisang gyoyuk, 2011

-Seo tae yul, 9th grade social studies, Geumsung publisher , 2011

-Ryu jae myung, 9th grade social studies, Chunjae gyoyuk, 2009

-Lee dong hwan, 10th grade social studies, Beopmunsa, 2010
-Park byung ik, 10th grade social studies, Chunjae gyoyuk, 2010
-Lee byung wook, 2013 Research on environmental awareness, World Research, Report on research about cognition on environmental preservation, Ministry of Environment, 2008, Evaluation institution on environmental policies

-ISSP(International Social Sciences Program) Survey 2010-the case of S Korea
자료평가
    아직 평가한 내용이 없습니다.
회원 추천자료
  • [교육경영] 교원평가제도에 대해
  • 연구, 한국교육개발원이처럼 현행 근무평정 제는 연공서열과 실적을 중심으로 실시되기 때문에, 교원의 핵심적 임무인 수업과 학생지도, 연구 활동 등이 교원평가에 실질적으로 반영되지 못하고 있다. 그에 따라 열심히 가르치고 지도하는 교사들이 오히려 승진하지 못하고 무능한 교사로 인식되는 풍토를 만들고 있어서, 많은 교사들의 사기를 떨어뜨리고 있으며 유능한 교사들이 학교를 떠나 학원으로 가도록 부추기는 현상이 발생하기도 하였다.

  • [학사] [인문, 영토분쟁, 독도, 일본, 한국의 독도,] 일본내의 독도관련 사이트 실태조사와 이에 관한 고찰
  • 졸업논문日本내의 독도 관련 site 실태조사와 이에 대한 考察전공: 문헌정보학복수전공: 일본어 일문학金珉廷지도교수: 최장근 교수님2006. 12. 08.대구대학교-목차-Ⅰ. 서론1. 연구방법 및 목적Ⅱ. 본론제 1 장 독도에 대한 역사적 진실. 1. 독도에 대한 양측의 주장(1) 한국의 주장(2) 일본 측의 주장2. 실효적 지배에 대한 분석 (국제법상의 선점이론을 중심으로)(1) 선점의 개념 및 선점의 기능(2) 선점의 요건 (3) 국제법상 선점이론에 대한 일본

  • [교육학] 대학논술지도의 효율적인 작성법과 실제예문
  • 중심으로), 국제통화기금(IMF) 체제 이후의 사회변화 추세, 학생 두발의 자유화 등을 꼽을 수 있을까? 그러나 논술의 본령은 동서양의 고전류이다. 1999년과 2000학년도의 논술 경향을 보면, 서양고전류 47%, 동양고전류 32%, 한국고전류 21%로 출제 비중을 파악할 수 있으며, 출제 영역을 따져보면, 사회과학 39%, 인문과학 29%, 자연과학 18%, 문화예술 14%이다. 출제의도를 분석하면 사회현상 진단 및 해석 능력 42%, 주관적 가치 판단 능력 33%, 사회에 대한 관심도 15

  • [문화연구] 한국안의 영어 어떻게 지켜봐야 하는가
  • 중․고초․중․고조사항목국어, 영어, 수학 등 일반교과관련 과목에 대해 학교수업 이외의 비용을 지불하는 과외비를 의미하며, 태권도, 음악, 미술 등 예체능 취미관련 사교육비는 포함하지 않음(개인/그룹과외비, 인터넷, TV방송 과외비, 학원수강료, 회원제 학습지)좌동※ 조사기관별로 사교육비에 대한 정의, 조사항목 등에 차이가 있어 현재 한국교육개발원을 통해 ‘사교육비 조사항목 및 지표 표준화 방안’에 대한 정책연구 추진 중▶ 영어

  • 일본의 독도연구와 활동
  • 분석하여 작성하였다. 또한 일본 내의 인식에 대해 알아보기 위해 이메일을 통해 현지인과 접촉을 시도하였으며 보고서의 말미에는 앞으로 우리나라가 나아가야 할 방향을 조원 개개인의 의견을 수렴하여 자체적 분석을 시도하였다.4. 선행연구한국해양수산개발원의「최근 일본의 독도 관련 연구동향과 우리의 과제」에 따르면 일본의 독도연구는 ‘다케시마 문제 연구회’를 중심으로 추진되고 있으며 이 다케시마문제연구회는 국제사법재판소에

오늘 본 자료 더보기
  • 오늘 본 자료가 없습니다.
  • 저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.
    사업자등록번호 220-06-55095 대표.신현웅 주소.서울시 서초구 방배로10길 18, 402호 대표전화.02-539-9392
    개인정보책임자.박정아 통신판매업신고번호 제2017-서울서초-1806호 이메일 help@reportshop.co.kr
    copyright (c) 2003 reoprtshop. steel All reserved.