한국 사회의 환경문제에 대한 인식 연구-중,고교 교과서 분석 중심으로(영문)
- 등록일 / 수정일
- 페이지 / 형식
- 자료평가
- 구매가격
- 2018.06.25 / 2018.06.25
- 12페이지 / docx (MS워드 2007이상)
- 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
- 1,500원
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
추천 연관자료
- 목차
-
Ⅰ. Research Rationale/Questions
Ⅱ. Research Methods
Ⅲ. Research Findings
Part1. School Textbook analysis
Part2. Survey-analysis result: Korean’s cognition standard
on solutions to environmental problems
Ⅳ. Research Conclusion
Ⅴ. Reference/Bibliography
- 본문내용
-
Research Rationale/Questions
In present-day society, environmental problems are one of the most important issues facing us. Accordingly, the cognition that we should preserve environment is prevailing in Korea too. New Ecological Paradigm (NEP) measured the environmental awareness. It reported that Korean got higher marks than average (3.38 out of 5), showing relatively eco-friendly attitude. This mark is similar to that of British (3.53 out of 5). Especially Korean got higher grade in daily life practices such as reducing disposal and saving water than 21countries of EU. Thus, we expect that Korean’s environmental awareness is focused on the individual level than social level.
We would like to research deeply about Korean’s cognition in terms of individual level and social level in solving environmental problems. And we think this inequality of cognition will eventually lead us to the society of destruction beyond the society of danger. We would like to point out that our society needs to have more balanced view. Accordingly, we expect our research will be helpful in this period filled with danger of environmental problems.
In this view, we will examine two questions.
1) First, how school textbooks used in compulsory education course describe solutions to the environmental problems?
2) Second, what is Korean’s cognition on solving environmental problems found in survey?
Research Methods
∥Social level and individual level
To clear term, social-level practice means activities conducted at social. The subjects of this refer themselves to the subjects of public area, and unfold activities at social level to solve the problems. On the other hand, in the individual-level practice, subjects locate themselves in private area. That is, it limits its practice not at public level but at individual level.
- 참고문헌
-
-No yong joon, 7th grade morals, Doosan donga, 2012
-Jung chang woo, 7th grade morals, Miraeen, 2012
-Byeon soon yong, 7th grade morals, Chunjae gyoyuk, 2009
-Choi sung gil, 9th grade social studies, Bisang gyoyuk, 2011
-Seo tae yul, 9th grade social studies, Geumsung publisher , 2011
-Ryu jae myung, 9th grade social studies, Chunjae gyoyuk, 2009
-Lee dong hwan, 10th grade social studies, Beopmunsa, 2010
-Park byung ik, 10th grade social studies, Chunjae gyoyuk, 2010
-Lee byung wook, 2013 Research on environmental awareness, World Research, Report on research about cognition on environmental preservation, Ministry of Environment, 2008, Evaluation institution on environmental policies
-ISSP(International Social Sciences Program) Survey 2010-the case of S Korea
자료평가
-
아직 평가한 내용이 없습니다.
오늘 본 자료
더보기
최근 판매 자료
- [의료화현상]의료화 현상의 의미를 각각의 사례와 함께 설명한 뒤 이러한 현상이 나타나게 된 배경과 의료화 현상에 대한 논의의 의의에 대해 서술
- 국제개발협력 프로젝트의 성공과 실패 사례연구 조사보고서 작성 제출
- 객관적 질문지 검사의 특징과 해당되는 검사에 대해 서술해 봅시다
- [한국정치의 이해]우리나라 정부형태(대통령제)의 문제점과 해결방안
- 보육과정의 철학적 기초에 대한 내용을 정리하고_ 예비 보육교사로서 가장 중요하게 생각하는 보육과정의 철학적 기초는 무엇인지 근거를 들어 기술하세요
- 긍정심리학 - 통합적 설명모델을 기반으로 현재 나의 삶의 만족과 행복에 관해 설명하기
- 사회복지정책에서 1) 보편주의와 선별주의에 대해 각각 설명하고 2) 현재 시행 중인 사회복지정책제도를 하나 선택하여 간락히 소개해주세요 3) 이 제도를 보편주의 또는 선별주의와 연결하여 설명해주세요.
- 국세부과 제척기간과 국세징수권 소멸시효에 대해 비교 서술하시오
- [공공경제] 외부불경제와 정부실패
- 정치적 위험의 개념, 원인, 유형, 관리를 설명, 정치적 위험과 국가적 위험을 비교 설명
저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.