[행정수단론] 행정계약(영문)

  • 등록일 / 수정일
  • 페이지 / 형식
  • 자료평가
  • 구매가격
  • 2010.09.08 / 2019.12.24
  • 9페이지 / fileicon docx (MS워드 2007이상)
  • 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
  • 1,400원
다운로드장바구니
Naver Naver로그인 Kakao Kakao로그인
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
이전큰이미지 다음큰이미지
목차
-Contracting: design terms versus performance terms

-Pricing contracts

-Make-buy decision

-Assessment of contracting

-Competitive contracting versus cooperative contracting

-Tool selection of purchase of service contracting

-Management challenge in Contracting

-Grants: categorical grants and block grants - Scope of purposes

-Defining features of grants

-Loan versus grants

-Formula rants and project grants

-Trends in grants: growing grant mandates

-Grant: assessment

-Feature: Loan and Loan Guarantees

-Trends in loan and loan guarantee

-Servicing
Rationale for credit programs
T-ax expenditure: tool selection and assessment
Features of Voucher
Rationale for vouchers
Indirect government and accountability
본문내용
Management challenge in Contracting

Challenges for public agencies
Loss of control
Reliance on contracting may put the government in a vulnerable position where essential services are concerned and lead to some loss of control over the services they purchase.

Excessive costs
Experienced service providers may have an information advantage over the government when new services are contracted out.
Another disadvantage to extensive contracting are the transaction costs incurred in operating the process – advertising contracts, or so. These administrative costs may actually increase the overall costs of services well beyond those provided through traditional government agencies
Lack of sufficient providers (lack of competition)
The number of eligible provider agencies may be so small or nonexistent that the expected competition among providers does not occur.

Limited capabilities of provider agencies
The managerial competence of provider agencies poses problems for government in POS contracting
Role ambiguities
Clients may be unclear about who is really responsible for service decisions and therefore about where to direct their service complaints or questions.
Organizational complexity
Multiple organizations of different types, sizes, and missions often collide and conflict as much as they cooperate to serve human needs.

Challenges for provider agencies
Inappropriate or inadequate monitoring
The focus on the proper inputs and outputs means that client outcomes are often overlooked. Government administrators responsible for the services are not equipped professionally or organizationally to perform monitoring and oversight tasks.
Provider priorities and pressures
Each contractor has its own set of norms, goals, client groups, and philosophies that may conflict with whose of the government giving them money and soliciting their help.
To be competitive, agencies are under pressure to understate their indirect costs and low-ball the total cost or the per unit reimbursement rate.


Grants: categorical grants and block grants - Scope of purposes
First are categorical grants. That is grants that must be used for particular objectives as specified by the donor and agreed to by the recipient. (특정한 목적에 사용됨)
Second are so called block grants which provide assistance for fairly broadly defined functions (e.g., community development, social services) and leave the recipient more discretion in determining the precise use of the funds. Many current block grants in the U.S. were formed thru the consolidation or merger of several closely related categorical grant programs. (목적이 넓어서 grantee가 구체적인 사용법을 정할 수 있음)


Defining features of grants
Conceptually, grants are payments from a donor government to a recipient organization or an individual. More, specifically, they are a gift that has the aim of either stimulating or supporting some sort of service or activity by the recipient, whether it be anew activity or an ongoing one. Thru this device, government participates in the provision of a service, while leaving to anther entity the task of actual performance. Responsibility for providing the service thus is shared by multiple levels of government or by governments and private nonprofit entities. Grants are also offered by many private philanthropic
자료평가
    아직 평가한 내용이 없습니다.
회원 추천자료
  • [관료제론] 시민사회 - 시민단체 활성화 방안
  • 행정으로 수정해야 하는 것을 의미한다. 구체적으로 민주주의가 사회 전반에 퍼져 나가면서, 그전까지 국가에 대한 일방적인 시혜의 행정 서비스가 아니라, 시민의 다수와 소수가 만족할 수 있는 고객 위주의 서비스로 탈바꿈 해야한다.박노자씨는 국민이라는 이름의 감옥 이라는 책을 통해서 앞으로 한국인들이 가야할 방향에 대하여 언급하고 있다.국민의 담론은 근본적으로 개명한 엘리트에 의한 우민들의 국민의식화조직화동원통제를 의

  • [비교행정론 A형] 비교연구의 정의와 함께 교차사례분석의 논리구조에 대하여 설명하시오
  • 론지금까지 본론에서는 비교연구의 정의와 함께 교차사례분석의 논리구조에 대하여 설명해 보았다. 오늘날 대학은 많은 변화를 하고 있고 또 많은 변화를 요구받고 있다. 급속도로 변화되고 있는 정보화․지식 사회에서 대학들은 예전보다 그 규모와 기능, 사회에 기여하는 역할 등이 더욱 방대해지고 복잡해짐에 따라 대학의 행정조직의 변화도 절실히 요구되는 상황이다. 이러한 현상은 한국뿐만 아니라 전세계적인 추세이다. 이에 이러한 추세에

  • [한미행정협정과 외사경찰활동] 한미행정협정의 개념과 주요내용, 한미행정협정 사건의 수사, 외교특권과 경찰
  • 행정권, 과세권으로부터 면제된다.1/ 형사 재판권으로부터의 면제외교사절은 먼저 접수국의 형사재판 관할권으로부터 면제된다. 외교관은 어떠한 경우에도 체포 ․ 구금 ․ 소추 또는 처벌되지 않는데(동 협약 제31조 제P約, 이는 공무수행 중에 행하여진 행위에 대해서 뿐만 아니라 개인자격으로 행한 행위에 대해서도그러하다.2/ 경찰권의 면제와 허용외교사절은 접수국의 경찰권으로부터 면제된다는 것이 통설이므로 원칙적으로 경찰의 명령이나

  • 성매매방지를 위한 외국의 대책과 문제의 해결방안
  • 영문Barry, Kathleen(1995), The prostitution of sexuality, New York University Press: New York. Bullough, Bonnie and Bullough, Vern L.(1987), Women and prostitution, 서석연, 박종만(역), 『매춘의 역사』, 까치, 1992. Carpenter, Belinda J.(2000), Re-Thinking Prostitution: feminism, sex, and the self, Peter Lang Publishing: New York.Corbin, Alain(1978), (Les) filles de noce , 이종민(역), 『창부』, 동문선, 1995.Dworkin, Andrea(1989), Pornography, 유혜련(역), 『포르노그래피: 女子를 소유하는 男子들』, 동문선, 1996.Elias, James E., Vern L. Bu

  • [정보통신] 프라이버시 영향평가에 관한 연구
  • 론 이러한 개인정보보호기구의 기능과 역할 속에는 프라이버시영향평가의 프레임워크 또는 관련 지침의 개발의무에 관한 사항도 포함되어야 한다.Ⅷ. 마치면서(결 론)1. PIA 도입을 준비하자지금까지 살펴본 바와 같이 PIA 도입에는 생각보다 고려해야 할 문제가 많다. 한편으로는 무분별한 정보수집․감시 시스템 구축에 대한 좋은 투쟁 수단을 하나 얻은 것이기도 하지만, 다른 한편으로는 오히려 그런 시스템의 구축에 면죄부를 주는 수단이 되어버

오늘 본 자료 더보기
  • 오늘 본 자료가 없습니다.
  • 저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.
    사업자등록번호 220-06-55095 대표.신현웅 주소.서울시 서초구 방배로10길 18, 402호 대표전화.02-539-9392
    개인정보책임자.박정아 통신판매업신고번호 제2017-서울서초-1806호 이메일 help@reportshop.co.kr
    copyright (c) 2003 reoprtshop. steel All reserved.