- 영어과 교수학습과정안 CLT COMMUNICATIVE LANGUAGE LEARNING WHO IS SHE
1. 교수 ․ 학습 과정안Class4-1DatePlaceInstructorUnitWho is she?ObjectiveWho is she/he를 사용하여 누구인지 묻고 대답하는 표현을 할 수 있다, 인물 알아맞히기 놀이에 즐겁게 참여할 수 있다.Period2/4Textp70~72TeachingStrategiesTeaching MethodCLT(communicative language learning)Learning Group 전체-모둠Materialsppt,CD,activity paper(game),flashStepsProceduresTeaching and Learning ActivitiesTimeMaterials(․) & Teaching Aids(*)TeacherStudentIntroductionGreetingReview&MotivationConfirmation of the objectiveⓉ:Hell
- 영어과 교수학습과정안 WHO IS SHE 누구인지 묻고 답하는 말을 이해하고 표현할 수 있다
교수 학습 과정안 Class4-1DatePlace4학년 교실InstructorUnit7. who is she?Objective누구인지 묻고 답하는 말을 이해하고 표현할 수 있다. Period3/4Textp72-p74TeachingStrategiesTeaching MethodCLT(communicative language teaching)Task based approach Learning Group 전체 - 그룹 - 개인 - 그룹(2명) Materialsppt, CD-ROM, 그림자료, game paper, 색연필 StepsProceduresTeaching and Learning ActivitiesTimeMaterials(․) & Teaching Aids(*)TeacherStudentIntroduc-tiondevelopmentconsolidation GreetingWarm up Motivation& ReviewConf
- 영어과 교수학습과정안 WHO IS THIS THAT HE SHE를 사용하여 누구인지 묻고 대답하는 말을 할 수 있다
1. 교수 ․ 학습 과정안Class4-1Date2010.5.18Place종합교육관 305InstructorWUnitLesson 7 Who is she?Topic누구인지 묻고 대답하기Objective1. Who is this/that/he/she?를 사용하여 누구인지 묻고 대답하는 말을 할 수 있다.Period2/4Text70~72TeachingStrategiesTeaching MethodAudio-Lingual Method, Communicative Language Teaching.Learning Group 전체 → 개별 및 조별활동 → 전체MaterialsPPT, 위인, 연예인 사진, 에듀넷StepsProceduresTeaching and Learning ActivitiesTimeMaterials(․) & Teaching Aids(*)TeacherStuden
- 영어과 교수학습과정안 WHOIS를 사용하여 누구인지를 묻고 대답하는 말을 할 수 있고 쉽고 간단한 낱말을 쓸 수 있다
교수법 (TPR, Total Physical Response)이 교수-학습 과정안은 과제 중심 접근법을 뼈대로 하여 전신 반응 교수법을 부분적으로 결합시켰다. 초등학교 영어 교육의 목표는 정확성을 기르는 것이 아니라 유창성을 기르는 것이다. 그렇기 때문에 교사가 주도적으로 가르치기 보다는 다소 오류를 보일 지라도 학습자를 자연스럽게 의사소통의 상황으로 유도하여 적극적으로 참여할 수 있도록 해서 자유롭게 자신의 의사를 표현할 수 있는 능력을 기르는 것이 중요
- [영어과 수업시안]교사가 만든 중학 3학년 영어과 학습지도안
English Teaching - Learning PlanⅠ. Master PlanMovies and TVⅠ. Text : Middle School English 3(Dong-a publishing co)Ⅱ. Unit : Lesson 6. Movies and TVⅢ. Overview of Lesson PlanThere are many ways of spending free time. Among them most students seem to like to play computers and TV programs or watch movies at home or theater. Especially to watch them in English has effects students on developing their sense of language, recognizing cultural differences. In real life we sometimes have chances to talk about our hobbies, offer suggestions and make appointments of going to the movies or