긍정적인 피드백

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본문내용
Positive Feedback
긍정적인 피드백
Positive feedback tells children precisely what they did well. Instead ot saying "Great painting!" the thought-ful teacher says, "I noticed you wiped your brush on the edge of the paint container so the paint didnt drip." Positive feedback is best used to let children know when they have used a technique well or be-haved in a way that will give them turther success at the activity.
긍정적인 피드백은 아이들이 무엇을 잘했는지 정확하게 말한다. “잘 색칠했구나!” 라고 말하는 것 대신, 사려깊은 선생님은 “네 물감상자의 가장자리에 있는 너의 붓을 닦았구나, 그래서 물감이 뚝뚝 안 떨어 졌구나.”라고 말한다. 긍정적인 피드백은 아이들이 언제 기술을 잘 사용했는지 알게 하거나, 그 활동에서 아이들에게 한층 더 성공을 주는 방법에서 최고로 사용된다.
In order to respond specifically, teachers need to have a clear idea in their minds about what tech-niques and behaviors are appropriate and possibld for the child, and then they must carefully observe the child at work. Positive feedback enhances childrens feelings of self-confidence-it provides information on what they have done well, and it communicates to them that adults are personally interested enough in their art activites to observe specific things they have done.
명확히 반응하기 위해, 교사들은 아동들을 위해 어떠한 기술과 행동들이 적절하고 타당한 것인지 교사의 마음속에 분명한 생각을 가지고 있을 필요가 있다. 그런 다음, 교사들은 일할 때 아이들을 주의 깊게 관찰해야한다. 긍정적인 피드백은 아이들의 자신감을 강화시켜 준다. ― 아이들이 잘한 것에 대한 정보를 제공한다. 그리고 아이들에게 어른들이 개인적으로 아이들이 한 구체적인 것을 관찰한 아이들의 미술활동에 충분한 흥미가 있다는 것을 의사전달을 한다.
Even though positive feedback seems more like a wordy description than praise, when it is delivered with the same facial expression and the same warm enthusiastic tone of voice that we would use for "Great job!" the child receives it as praise for being successful in a very specific way.
긍정적인 피드백이 칭찬보다 말의 설명 같은 것이라 할지라도, 그 같은 표면상의 표현이 전달 될 때, 또 그들이 그 같은 따뜻하고 열정적인 어조로 전달 될 때, 교사들은 “잘했어”를 사용하고, 아이들은 아주 명확한 방법으로 그것을 성공했다는 칭찬으로 받아들인다.
Positive feedback can take several forms, each ap-propriate in different situations. with practice, this kind of response can become a natural of talking to children about their art in daily interactions.
긍정적인 피드백은 다른 상황들에서 각각의 적절한, 몇몇의 형태들을 취할 수 있다. 익숙해지면, 이 몇 가지 반응은 매일 상호작용하는 아이들의 미술활동에 관해 아이들과 대화의 자연스러운 방식이 될 수 있다.
Descriptive Statements
묘사적인 말
A descriptive statement can be used to make children aware of their behavior and of how they solved a prob-lem, or to increase their understanding of art concepts. such descriptive statements show children that teach-ers value their individuality, because careful observa-tion is necessary to provide a meaningful descripton. Often the teacher may give each child at the same ac-tivity a different comment. These kinds of statements refer to how the child is working either with others or with the materials. They are the easiest statements to formulate and can serve as a good entrance into a conversation with children about their work. If children are working with a material, comment on how they manipulated it. For example:
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