사회 양극화와 교육 양극화

  • 등록일 / 수정일
  • 페이지 / 형식
  • 자료평가
  • 구매가격
  • 2019.05.14 / 2019.05.14
  • 26페이지 / fileicon pptx (파워포인트 2007이상)
  • 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
  • 800원
다운로드장바구니
Naver Naver로그인 Kakao Kakao로그인
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
이전큰이미지 다음큰이미지
본문내용
개천에서
용 난다!
교육사회학
한강
양극화 현상의 개념 및 실태
양극화 현상의 원인
교육 평등 이론
시행되는 정책 및 나아갈 방향
교육사회학
<사회양극화와 교육양극화>
목차
Q&A, 토론
사회양극화 & 교육양극화
1. 양극화현상의 개념 및 실태
양극화 : 둘 이상의 물체나 사람 또는 집단이 서로 상반되는 경향으로 분리되는 현상
사회 양극화 : 서로 점점 더 달라지고 멀어진다는 사전적 의미를 담고 있으며, 사회 불평등의 심화를 가리키고 특히 중간계층이 줄어들고 사회계층이 양극단으로 쏠리는 현상을 의미
학업 성취, 교육적 경험, 교육 기회 등에 있어
집단 간의 격차가 큼을 의미
성적의 격차가 클 뿐만 아니라, 높은 집단대로, 낮은 집단대로 강한 동질성을 확인할 수 있다면 더 심각한 양극화 문제로 볼 수 있음
학생의 사회적 배경의 차이에 교육정책이 매개되어 학업성취도 격차의 정도가 결정되는 현상
교육 양극화
1. 양극화현상의 개념 및 실태
1. 양극화현상의 개념 및 실태
참고문헌
6. 참고문헌
-교육사회학 이론신강- 거시미시적 관련이론 / 김병성 저 / 학지사
-교육사회학 / 김병욱 저 / 학지사
-교육사회학총론 / 이종각 저 / 동문사
-교육사회학 / 김신일 저 / 교육과학사
-신교육의 이해 / 윤정일, 허형 공저 / 학지사
-교육사회학 / 조성일, 신재흡 공저 / 학이당
-교육사회학- 해석적 접근 / 조용환, 황순희 공저 / 영설출판사
-교육사회학의 이해와 탐구 / 오욱환 / 교육과학사
-국제학생평가프로그램(Programme for International Student Assessment)/OECD
-EBS [지식채널e] 핀란드의 실험 - 2부. 더 많은 차별
-KBS 1TV 특파원 현장보고 2011년 10월 8일 방영)
1
To reproduce the rectangle on this slide, do the following:
On the Home tab, in the Drawing group, click Shapes, and then under Rectangles click Rounded Rectangle (second option from the left). On the slide, drag to draw a rounded rectangle.
Select the rectangle. Drag the yellow diamond adjustment handle to the left to decrease the amount of rounding on the corners.
With the rounded rectangle still selected, under Drawing Tools, on the Format tab, in the Size group, do the following:
In the Shape Height box, enter 3.5”.
In the Shape Width box, enter 0.25”.
Under Drawing Tools, on the Format tab, in the bottom right corner of the Shape Styles group, click the Format Shape dialog box launcher. In the Format Shape dialog box, click Fill in the left pane. In the Fill pane, select Solid fill, click the button next to Color, and then under Theme Colors click White, Background 1, Darker 15% (third row, first option from the left).
Also in the Format Shape dialog box, click Line Color in the left pane. In the Line Color pane, select No line.
Also in the Format Shape dialog box, click Shadow in the left pane. In the Shadow pane, click the button next to Presets, under Outer select Offset Bottom (first row, second option from the left), and then do the following:
In the Transparency box, enter 0%.
In the Size box, enter 100%.
In the Blur box, enter 8.5 pt.
In the Angle box, enter 90°.
In the Distance box, enter 1 pt.
Also in the Format Shape dialog box, click 3-D Format in the left pane. In the 3-D Format pane, do the following:
Under Bevel, click the button next to Top, and then under Bevel click Circle (first row, first option from the left). Next to Top, in the Width box, enter 5 pt, and in the Height box, enter 5 pt.
Under Surface, click the button next to Material, and then under Standard click Matte (first row, first option from the left). Click the button next to Lighting, and then under Neutral click Soft (first row, third option from the left).
On the slide, select the rounded rectangle. On the Home tab, in the Clipboard group, click the arrow under Paste, and then click Duplicate.
Select the duplicate rectangle. On the Home tab, in the Drawing group, do the following:
Click the arrow next to Shape Fill, and then click No Fill.
Click the arrow next to Shape Outline, and then click No Outline.
Drag the second rectangle above the first rectangle until the lower edge overlays the top edge of the first rectangle. (Note: When the spinning animation effect is created later for these rectangles, the spin will center where the edges of the rectangles meet.)
Press and hold CTRL, and then select both rectangles. On the Home tab, in the Drawing group, click Arrange, and do the following:
Point to Align, and then click Align Selected Objects.
Point to Align, and then click Align Center.
Click Group.
On the slide, drag the group until it is centered horizontally on the left edge of the slide (straddling the edge).
On the Home tab, in the Drawing group, click Arrange, point to Align, and then do the following:
Click Align to Slide.
Click Align Middle.
To reproduce the dashed arc on this slide, do the following:
On the Home tab, in the Drawing group, click Shapes, and then under Basic Shapes click Arc (third row, 12th option from the left). On the slide, drag to draw an arc.
Select the arc. Under Drawing Tools, on the Format tab, in the Size group, do the following:
In the Shape Height box, enter 7.5”.
In the Shape Width box, enter 7.5”.
With the arc still selected, on the Home tab, in the Drawing group, click the arrow next to Shape Outline, and then do the following:
Under Theme Colors, click White, Background 1, Darker 15% (third row, first option from the left).
Point to Dashes, and then click Dash (fourth option from the top).
On the slide, drag the yellow diamond adjustment handle on the right side of the arc to the bottom of the arc to create a half circle.
Drag the arc until the yellow diamond adjustment handles are on the left edge of the slide.
With the arc still selected, on the Home tab, in the Drawing group, click Arrange, point to Align, and then do the following:
Click Align to Slide.
Click Align Middle.
To reproduce the half circle on this slide, do the following:
On the slide, select the arc. On the Home tab, in the Clipboard group, click the arrow under Paste, and then click Duplicate.
Select the duplicate arc. Under Drawing Tools, on the Format tab, in the Size group, do the following:
In the Shape Height box, enter 3.33”.
In the Shape Width box, enter 3.33”.
With the second arc still selected, under Drawing Tools, on the Format tab,
자료평가
    아직 평가한 내용이 없습니다.
회원 추천자료
  • [사회문제론] 사회양극화를 통해 본 교육양극화
  • 사 회 문 제 론목 차Ⅰ. 문 제 제 기 Ⅱ. 이론적 배경Ⅲ. 교육 양극화의 현황1. 양극화의 이해2. 교육 양극화의 현황Ⅳ. 교육 양극화의 원인 : 사교육1. 사 교 육2. 학업성취 격차3. OECD 국가간 교육투자의 효율성 비교Ⅴ. 대 책1. 국 내 ( 정 부 )2. 외 국 ( 사 례 )Ⅵ. 참고자료 및 입장 ( 교육 FTA )Ⅶ. 평 가 (조원의견 포함)Ⅷ. 참고문헌 및 첨부자료Ⅰ. 문 제 제 기1997년 IMF관리체제를 경험한 이후 한국사회는 많은 변화를 겪었다. 이 가운데 최근에 급

  • 양극화현상 원인과 유형 및 양극화현상 문제점과 해결방안 및 개인적 의견 - 양극화현상 연구레포트
  • 양극화 해결방법(3) 교육 양극화 해결방법6. 결론 및 개인적인 의견1. 양극화현상 개념양극화현상이란 계층 간의 격차가 커지고 중산층이 하락하며 이로인해 상하 양극단의 차이가 확대 되는 현상을 말하며 이로인해 중간층의 소득감소, 고소득층의 소득 점유율 증가, 빈곤층의 증가와 같은 특징을 나타낸다쉽게말해 중간계층이 점점 해체되면서 상위계층과 하위계층의 비율이 점점 늘어나면서서 상위계층은 점점 사회적인 상황이 좋아

  • 사회체계이론에 입각하여 사회문제를 교육문제와 사회양극화 관점에서 예측하시오0
  • 사회체계이론에 입각하여 사회문제를 교육문제와 사회양극화 관점에서 예측하시오0내 아이는 특별나게 줄서는 부모들- 9개월된 딸을 키우고 있는 주부 최모씨는 최근 강남의 유명 돌잔치전문 레스토랑에 예약 문의를 했다가 깜짝놀랐다. 이미 내년 4월까지 돌잔치 예약이 마감됐다는 이야기를 들었기 때문이다.- 생후 3개월된 아들을 둔 주부 유모씨는 요즘 어린이집을 알아보느라 분주하다. 유씨는 대기업이나 명문대학교에서 운영하는 곳 뿐만

  • 사회 양극화와 교육 양극화 실태 및 해결방안
  • 사회양극화와교육양극화 실태 및 해결방안개요처음 : 사회양극화로 인해 초래된 한국사회의교육양극화 실태.중간 1 : 사례 및 실태 연구-강남8학군에 현 상태중간 2 : 선진 유럽국가(핀란드)에 대한 분석 및교육 벤치마킹끝 : 사회양극화로 초래된 한국의 교육양극화를 해결하기 위한 방안1.우리나라 사회양극화의 정의- 중간집단이 줄어들고 상위집단과 하위집단이 늘어나서 상위집단은 점점 형편이 좋아지는데 하위집단은 점점 더 형편이 나

  • 사회 양극화와 교육 양극화
  • 사회양극화와 교육양극화양극화란 무엇인가?서로 점점 더 달라지고 멀어진다는 사전적 의미와 더불어 사회불평등의 심화를 가리키며 특히 정치, 경제, 교육 등 사회 각 분야에서의 중간계층 상실과 양 극단으로의 쏠림 현상을 의미함.2. 사회양극화와 교육양극화1) 사회양극화경제적 가치의 소유에 있어서 사회계층간의 격차가 점점 더 심화되어 고착화되는 현상지니계수가 0에 가까울수록 균등분배, 1에 가까울수록 불균등분배를 나타냄최근 5년

사업자등록번호 220-06-55095 대표.신현웅 주소.서울시 서초구 방배로10길 18, 402호 대표전화.02-539-9392
개인정보책임자.박정아 통신판매업신고번호 제2017-서울서초-1806호 이메일 help@reportshop.co.kr
copyright (c) 2003 reoprtshop. steel All reserved.