[영어교재론] 중학교 영어 lesson plan

  • 등록일 / 수정일
  • 페이지 / 형식
  • 자료평가
  • 구매가격
  • 2011.03.09 / 2019.12.24
  • 21페이지 / fileicon doc (MS워드 2003이하)
  • 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
  • 2,700원
다운로드장바구니
Naver Naver로그인 Kakao Kakao로그인
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
이전큰이미지 다음큰이미지
목차
Ⅰ. Text book
Ⅱ. Publisher
Ⅲ. Lesson & Title
Ⅳ. Target
Ⅴ. Time
Ⅵ. Goal
Ⅶ. Objectives
1. Terminal objectives
2. Enabling objectives
Ⅷ. Teaching aids
Ⅸ. Procedures
본문내용
2. Based on the checked answer, share advice with your partner with using expressions ‘Why don’t you…?’ ‘You should…’ ‘If I were you…’






Why don’t you_______________________________?
You should__________________________________.
If I were you, ________________________________.

3. Share the partner’s health condition and your advice with the class.
- Class arrangement: Pair work
- Type of Skills: Reading+Speaking+Listening
- How the activity is done: Students read the following questions and ask the questions to their partner and mark partner’s health condition. When they get their partner’s health score, it is time to give advice to their partner by using expressions such as ‘Why don’t you…?’ ‘You should…’ ‘If I were you…’ After that, one or two students make a short presentation about what their partner’s score is and what they advise to do.
- Intention: By asking questions to each other, students could be more familiar with the topic. It is an activity of gathering student’s interests by using almost whole language skills. They read and ask the questions, and listen to what their partner answers. After that, they have a chance to share their advice. They can have discussion about personal concerns on health. Moreover, they can share what they share with their partner with all class members through a short presentation. This activity is useful in that increases students’ interest on the topic and give a lot of opportunities to have an authentic and unrehearsed conversation while interacting each other.


4. Activity 2
This activity is designed to give students opportunities to listen to an authentic conversation related to the topic of the lesson. Students have to use the expressions used in the previous activity, by listening and writing.

Activity: Listening to the dialogue
• Listen carefully and answer the following questions.

1. What does the student’s problem?
① He has recently gained many weights.
② He can’t keep running.
자료평가
    아직 평가한 내용이 없습니다.
회원 추천자료
  • [교육행정] 장학론[SuperVision and Instructional Leadership]
  • 교재개발과 구성의 중요 논리로 작용함(김형관 외, 신장학론, p.18).◦장학관의 감독과 학교 지역구에 의해 위임된 외부의 연구자와 조사자들의 보다 전문적이고 객관적인 연구가 진행됨20C후반신과학관리운동시기◦주입법부와 교육부가 주도권을 가짐◦표준화된 목표를 수행, 표준화된 시험, 책임성 있는 태도, 평가 체계 확립◦외부로부터의 확인과 평가중심의 장학전통적인 장학의 과업은 “법률화된 학습”을 돕고 감시함.(Wise 1979, 1988)가.

  • [교육] 특수학교 교육과정 국제비교
  • 론일 뿐 실제로는 의무교육(중학교까지) 단계의 거의 모든 공립학교는 유사한 학습지도 프로그램을 편성하기 때문에, 일본학교들은 너무나 획일적이라는 비판을 받기도 한다. 다만 의무교육이 아니며, 대부분 학교별 입학시험을 실시하는 고등학교에서는 각각의 구별되는 학교교육과정을 갖고 있으며, 따라서 초중학교에 비해서는 다양한 교육을 실시하고 있다. 고등학교 1학년의 교육과정은 필수과목위주로 되어 있지만, 23학년에서는 선택과목

  • [자료목록] 정부주도 경제개발체제
  • 영어명칭이 사용되어야 하는데 Ministry of Construction이라 해서는 대외설득력이 없다는 반론을 편다. 이에 대해 박정희는 한글명칭은 건설부로 하되 영어명칭은 원안대로 Ministry of Development라 하자는 제안을 하고 통과시켜 버린다., 기반이 잡히는 데로 제1안의 경제기획원으로 옮겨가겠다는 결정을 내린다. 이것이 군사정권이 행한 최초의 조직개편이었다(1961년 5월 26일). 그후 1개월이 조금 지난 61년 7월초 송요찬 내각수반은 송정범을 불러 기획관청창설

  • 한국 OECD 교원정책 국제 세미나
  • lessons of varying length and breaks at different points of time during the day. The school year is divided into six terms, each with a teaching plan emphasizing different themes or subjects. The Norwegian school curricu-lum requires teachers to work in teams. At Arnestad a teacher team shares responsibility for the teaching and the follow-up work of pupils in parallel grades.Source: OECD/Japan seminar held in Hiroshima, November 1997, entitled schooling for Tomorrow?2) Involvement of other adults in the classroomA different set of issues are raised by another source of modification of th

  • 한국 영국 교육정책 공동세미나
  • 영어와 수학에서의 표준 등급■ 5학년에서의 수행과 관련된 3가지 목표표준 등급 교과 ■ A-C에서의 3 또 그 이상의 등급■ A-C 에서의 5 또는 그 이상의 등급스코틀랜드 학교 교육에서의 표준 설정 : 목표의 설정 : 방법론━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━■ 유사하거나 더 나은 수행을 하는 학교■ 학교 특성 지표(SCI)■ 힉교 특성 지표의 각 위치에서의 목표 수행■ 모든 학교에서 최소

사업자등록번호 220-06-55095 대표.신현웅 주소.서울시 서초구 방배로10길 18, 402호 대표전화.02-539-9392
개인정보책임자.박정아 통신판매업신고번호 제2017-서울서초-1806호 이메일 help@reportshop.co.kr
copyright (c) 2003 reoprtshop. steel All reserved.