2022 테스트영어연습 -교재 210~242페이지의 Supplementary Materials를 골고루 이용하여, Listening Comprehension 유형으로 3문제, Grammar 유형으로 3문제, Vocabulary 유형으로 4문제, Reading Comprehension 유형으로 5문제, 총 15문제를 만들고, 각 문제마다 상세한 정답 해설을

  • 등록일 / 수정일
  • 페이지 / 형식
  • 자료평가
  • 구매가격
  • 2022.04.15 / 2022.04.15
  • 11페이지 / fileicon hwp (아래아한글2002)
  • 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
  • 10,000원
다운로드장바구니
Naver Naver로그인 Kakao Kakao로그인
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
이전큰이미지 다음큰이미지
방송통신대 과제물 정보
개설학과 영어영문학과 개설학년 3학년 교과목명 테스트영어연습
공통 교재 210~242페이지의 Supplementary Materials를 골고루 이용하여, Listening Comprehension 유형으로 3문제, Grammar 유형으로 3문제, Vocabulary 유형으로 4문제, Reading Comprehension 유형으로 5문제, 총 15문제를 만들고, 각 문제마다 상세한 정답 해설을 작성하시오.
하고 싶은 말
2022 테스트 영어연습 중간과제물입니다.
제가 직접 작성하였습니다.
목차
A. Listening Comprehension
1.part 1 짧은 대화 유형
2.part 2 긴 대화 유형
3.part 3 질의 응답 유형

B. Grammar
1.part 1 짧은 대화 유형
2.part 2 문어체 유형
3.part 3 대화문 유형

C. Vocabulary
1.part 1 구어체 유형
2.part 1 구어체 유형
3.part 2 문어체 유형
4.part 2 문어체 유형

D. Reading Comprehension
1.part 1 빈 칸 넣기 유형
2.part 1 빈 칸 넣기 유형
3.part 2 내용 이해 유형
4.part 2 내용 이해 유형
5.part 3 흐름 찾기 유형
본문내용
1. part 1 짧은 대화 유형
다음의 짧은 대화를 듣고 연결될 수 있는 가장 적절한 응답을 고르시오.
W: Do you think you could get our Christmas mailers out this week?
M:
(a) I can't wait to receive it either.
(b) By Monday I promise.
(c) I'm going to check the Christmas message tomorrow.
(d) This year, we'll mail out all the Christmas cards.
참고문헌
?<참고문헌> ?
테스트 영어연습, 이동국 이원주 공저, 한국방송통신대학교출판문화원, 2013
방송통신대학교 테스트 영어연습 강의
자료평가
    아직 평가한 내용이 없습니다.
회원 추천자료
  • 한국의 `영어마을` 설립 역사와 발전 방향(영문)
  • 15 reasons of studying English. When we visited Lee’s office, he asserted importance of feeling necessity.Q. 지금까지 연구된 논문들을 보면 영어마을이 가져다주는 효과에 대해서 부정적인 글들이 대부분인데요, 정말로 영어마을이 그렇게나 의미가 없는 공간일까요?Byung-min Lee: 그렇지 않아요. 다른 논문들은 주로 경제적인 측면에서 접근해서 영어마을이 효과가 없다 쪽에 초점을 둔 것이고, 그런데 교육적인 측면에서는 또 달라. 700억을 투자해서 700억만큼의 성과가 났으면

  • 대학_ESL 장학금 에세이_ESL Scholarship Awarded Essay
  • grammar, vocabulary, speaking, listening, reading comprehension, and writing. When I first came to NCC, I spent three hours understanding three pages of an article about the U.S. economy because there were so many words I did not know, and had to look them up in a dictionary. Also, I could not understand some sentence structures. Furthermore, I made a lot of mistakes on writing, usually grammatical errors. However, I have taken several ESL courses with an extra help from the writing center and reading lab. As a result, the number of looking up in the dictionary and elapsed time in understandi

  • [영어수업지도안] 고등학교 래슨플랜
  • grammar points.GradingA – They participate in the group discussion and communicate with others actively.B – They participate in the group discussion and communicate with otherspassively.C – They do not participate in the group discussion and even do not try to communicate with others.A – They fully understand the story and are able to give right answers for the Comprehension questions.B – They partially understand the story and some grammar points but sometimes they cannot answer correctly.C – They almost do not understand the story, and also they cannot answer anything.

  • [영어수업지도안] 중학교 2학년 lesson plan
  • you can do it well, and it will be a good chance to think about your dreams. Bring your writing next class.▪ Ok. thats all for today. Have a nice day!▪Yes~▪목 차Ⅰ. Theories Based on Lecture1) Use of the target language2) Courses tuned to motivate pupils3) Semantic primacy4) Grammar5) Language learning and acquisition skills2. Whole Language Approach - Activity 2, Image Game1) Definition of Whole Language Approach3. Rote learning based on Behaviorism - Activity 1, ChantingⅡ. Specific Master PlanLesson Plan1. Instructors2. Time3. The outline of this lesson

  • 언어학습법 TPR(Total Physical Response-전신반응교수법)(영문)
  • A Simplified Guide to Statistics for FL/ESL Students and Instructors By James J. Asher - Tips for organizing a successful masters thesis or doctoral dissertation- A must for anyone developing a research project to explore children or adults learning another language1. BACKGROUND2. APPROACH: Theory of Language and Learning1) The Innate Bio-Program2) Brain Lateralization3) Reduction of Stress (Affective Filter)3. DESIGN 1) Objectives2) The syllabus3) Learning activities4) Roles of learners 5) Roles of teachers6) Roles of materials 4. PROCEDURE (Sample Lecture)5. REFERENCE8

오늘 본 자료 더보기
  • 오늘 본 자료가 없습니다.
  • 최근 판매 자료
    저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.
    사업자등록번호 220-06-55095 대표.신현웅 주소.서울시 서초구 방배로10길 18, 402호 대표전화.02-539-9392
    개인정보책임자.박정아 통신판매업신고번호 제2017-서울서초-1806호 이메일 help@reportshop.co.kr
    copyright (c) 2003 reoprtshop. steel All reserved.