조직문화의 이해

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본문내용
Organizational Culture
목차
조직문화의 특징과 조직문화의 중요성
문화의 유형
관리인들의 다양한 방법, 선택과 사회화
문화와 윤리적인 가치, 국제환경
Why is organizational culture important?
Defining Culture
Culture
조직 구성원들에 의해서 공유되고 새로운 구성원에게 가르쳐주는 중요한 가치들과 가정, 믿음, 이해심, 그리고 규범이다.
Why is organizational culture important?
Invisible
2. Expressed values, such as “The Penney Idea,” “The HP Way”
3. Underlying assumptions and deep beliefs, such as “Organization members care about each other like a family.”
Visible
1. Artifacts, such as dress, office layout, symbols, slogans, ceremonies
Culture that can be seen at the surface level
Deeper values and shared understandings held by organization members
Why is organizational culture important?
Emergence and Functions of Culture
Internal Integration(내부적인 통합)
External Adaptation(외부적인 적응)
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