[마케팅] 에버랜드의 테마파크 1위 수성 마케팅 전략
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- 목차
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테마파크의 정의
에버랜드 소개
국내 테마파크 현황
Project 소개
5FORCES ANALISYS
3C’s ANALISYS
SWOT ANALISYS
STRATEGY 소개 및 ACTIONPLAN
- 본문내용
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meanning of everland : harmony between human and nature
the dream, love and hope of people
Everland is consist of lots of sectors : park(including speedway and caribbean bay) and cultural facility as well as accommodation
the ceo of everland said : we will make people think that there is disneyland in western and there is everland in eastern
Ⅰ.
국내 Theme Park 시장의 침체
장기적으론 시장의 확대 예상 – 주 5일제 근무 실시 및 소득 증대-
디즈니랜드의 한국 진출 – 서울랜드 및 어린이대공원 부지-
제 2 롯데월드의 무산
국내 Theme Park brand power 1위 에버랜드가
세계 1위 디즈니랜드, 우수한 접근성 및 세계 최대
실내 Theme Park 롯데월드와의 경쟁에서 시장 1위를
수성할 수 있는 마케팅 전략 제시.
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