Dynamics of Internet Business Models

  • 등록일 / 수정일
  • 페이지 / 형식
  • 자료평가
  • 구매가격
  • 2015.03.29 / 2015.03.29
  • 13페이지 / fileicon hwp (아래아한글2002)
  • 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
  • 1,200원
다운로드장바구니
Naver Naver로그인 Kakao Kakao로그인
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
이전큰이미지 다음큰이미지
본문내용
Dynamics of Internet Business Models
Dynamics of Internet Business Models
━━━━━━━━━━━━━━━━━
Complementary Asset Model
[Change and Business Models]
Envuronment
Change (The internet)
Incremental
Radical
Architectural
Disruptive
Imitable
Business Model
Performance
[Who Profit from Innovation]
I
m
I
t
a
b
I
l
I
t
y
H
i
g
h

Difficult to
make money

Holder of
complementary
assets makes
money
L
o
w

Inventor makes
money

Party with both
technology and
assets or with
bargaining power
makes money
Freely Available
or Unimportant
Tightly Held
and Important
Complementary Assets
David Teece는 기업이 발명이나 기술로 이익을 벌어들이는 수준은 모방 가능성과 보완적 자산이라는 두 가지 구성요소에 의해 결정된다고 주장했다.
모방가능성-기술이 경쟁자에 의해 모방되거나 대체되거나 또는 경쟁자가 그 기술을 뛰어넘을 수 있는 정도를 나타낸다.
보완적 자산-기술과 발명의 토대가 되는 것을 제외한 기업이 기술을 이용하기 위해 필요한 모든 사업 수행 능력을 합쳐 보완적 자산이라 한다.
(브랜드네임, 생산, 마케팅, 유통 채널, 서비스, 명성, 제품의 사용기반,고객 또는 공급자와의 관계, 보완적인 기술)
인터넷 세계는 고정된 것이 없기 때문에 경쟁우위를 가지고 있는 회사는 경쟁우위를 유지하기 위해 방어할 수 있는 방법을 연구해야 하고 다소 뒤쳐진 기업들은 자신들의 사업 수행능력을 발전시켜 경쟁우위를 획득하려고 할 것이다.
세가지 일반적 전략
장벽전략 : 기업은 자사의 주위에 장벽을 세운다
- 지적 재산권(특허,저작권,소프트웨어,도메인자산,상표권 등)을 가지고 있어서 잠재적인 모방자에게
경고할 수단으로 이용한다.
자료평가
    아직 평가한 내용이 없습니다.
회원 추천자료
  • Zara 자라 IT 사례(영문)
  • TABLE OF CONTENTS1. Introduction2. Current Situation2.1 Business Model- Speed and Decision Making- Marketing, Merchandising, and Advertising- Financial and Growth 2.2 Operation- Ordering- Fulfillment- Design and Manufacturing 2.3 Information Technology- Approach and Organization- Zaras IT system supports- Store (DOS &POS)2.4 Competitive Advantage- Speed- Decentralized decision making- Little Investment on IT3. Problem3.1 Inventory problem3.2 Excessive resources & waste of human resources3.3 System uncertainty (in terms of DOS operating system) 3.4 Integration problem

  • [전략경영] Overseas expansion of NCsoft(영문)
  • business software developer and author of the Korean word processor Hangul. In September 1998, NC Soft launched its first and most popular game, Lineage. Lineage was the first MMORPG to exceed the record of 100,000 concurrent users for the first time in Korea. The success of this game helped the company expand to locations in many foreign countries. July 2000, two years after Lineage service started, the Company was registered in KOSDAQ. In April 2001 the company created a US subsidiary under the name NC Interactive (based in Austin, Texas) after acquiring Destination Games. NC Interactive

  • Entertainment Marketing and communication(Griffith University) Summary
  • 3013MKT Entertainment Marketing and communicationEntertainment version of four p’s Leisure as Big BusinessEntertainment ExperienceTheoretical PrinciplesTechnology Shifts the IndustryInternet influence Promotion and the InternetConvergenceMedia, entertainment, and stars converge to promote in:Psychology of Motivation Products, experiencesApplying Maslow’s Hierarchy from an Entertainment Marketing Perspective 4Ps of Marketing Adapted for EntertainmentExperience as Product, price, place, promotion People the missing pLieberman’s C Mix Positioning Strategies Promotion stat

  • 인천국제공항(IIAC) 경영전략(영문)
  • business in the face of unstable economy and fierce competition. In order for IIAC to stay competitive as the global leader in the airport industry, we believe that the company should create difference by strengthening its hub competitiveness and securing future growth engines. This case will discuss the current strategies that IIAC is implementing, possibly identify missing elements, and propose recommendations for the company.2. About Incheon International Airport Corporation (IIAC)A. HistoryOn March 29th, 2001, Incheon International Airport (IIA) began its journey to become the world’

  • [조직행동론] 까사미아(Casamia) McKinsey 7-S 분석(영문)
  • of ProjectPurpose of ProjectThe purpose of this analysis is to apply McKinsey 7-S analytical model to generate a comprehensive system analysis of Casamia Co., a manufacturer from Korea. This examination should help us understand more about the organizational issues of the company to accordingly discover problems and formulate solutions. This process is carried out in a team through different steps of team development. Word limit for the report is 3500.Method for Conducting Case AnalysisOur team researched on the internet as well as performed multiple interviews with insiders from the comp

오늘 본 자료 더보기
  • 오늘 본 자료가 없습니다.
  • 저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.
    사업자등록번호 220-06-55095 대표.신현웅 주소.서울시 서초구 방배로10길 18, 402호 대표전화.02-539-9392
    개인정보책임자.박정아 통신판매업신고번호 제2017-서울서초-1806호 이메일 help@reportshop.co.kr
    copyright (c) 2003 reoprtshop. steel All reserved.