[학교상담] 청소년 자살 문제에 관한 상담 연구
- 등록일 / 수정일
- 페이지 / 형식
- 자료평가
- 구매가격
- 2011.02.25 / 2019.12.24
- 21페이지 / docx (MS워드 2007이상)
- 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
- 2,100원
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
추천 연관자료
- 목차
-
목차
서론
1. 연구배경 및 목적, 주제선정 이유
2. 연구방법
3. 한계점
본론
1. 청소년 자살의 현황 및 원인 분석
2. 한국과 미국. 청소년 자살요인과 그에 따른 특징들
3. 자살에 대한 청소년들의 대처방식
4. 상담의 이론적 배경
5. 상담모형 및 적용(Role Playing) : 별첨
결론
1. 요약 및 제언
- 본문내용
-
5. 상담모형 및 적용
1) Case in Korea
a. Situation
- Expectation form of the family
- Competitive school atmosphere
b. Symptom
- Depression due to the exam scores, they’re getting worse
c. Problem
- attempted to commit suicide
d. Process of the counseling
① Defining symptoms (the consequence)
② Defining irrational belief and thinking
③ Defining cause of his irrational belief
④ Let him state what he has done to cope with the situation
⑤ Help him to realize his belief was wrong and replace it
2) Case in United States
a. Situation
- have been bullied
- parents got divorced
b. Symptom
- Depression due to the situation
c. Problem
- attempted to commit suicide
d. Process of the counseling
① Become aware of her thoughts and emotions about the situation
② Challenge the negative or inaccurate thinking
③ Identify troubling situations or conditions in her life
④ Summarize advantages instead of the negative
III. Conclusion
1) Summary and Suggestion
As adolescents who are trying to suicide are getting increased, our group focused on dealing with this urgent problem by using REBT. Many adolescents are coping with suicide attempt passively and inappropriately. Thus, in the role-play, REBT helped clients block the self-defeating beliefs that are reinforced by a process of self-indoctrination. In Korea session, a client(응준) learned how to replace old and ineffective thoughts and behaviors with new and effective ones. Also, in America session, a client(Rachel) learned how to modify her dysfunctional belief, attitudes and assumptions. Then, they put newly acquired insights into action. In order to do this, clients are required to do homework or some tasks such as making the list of why they want to live or what they want to do if they don’t die. In addition to REBT, an assumption of RT is that the problem is the way they are choosing to behave. A basic goal of RT is to help clients learn better ways of fulfilling all of their needs such as love and belonging, power or achievement, freedom or independence, and fun.
A majority of teenagers,
자료평가
-
아직 평가한 내용이 없습니다.
오늘 본 자료
더보기
최근 판매 자료
- (프로포절) 장년층 지체장애인의 심리사회적 재활을 위한 여가활동증진 프로그램
- 소비자심리학_게슈탈트 원리를 사례를 들어 설명하시오
- 지적장애 개념과 진단기준분석 및 지적장애 주요증상과 치료방법연구 및 나의견해
- 임파워먼트의 특징을 기술하고 이를 기반으로 지역사회에서 경력단절 여성에게 적용할 수 있는 대안을 도출하시오
- [공공선택론] 공공선택론의 전제, 공공선택론의 요소, 공공선택론과 보편적 서비스, 공공선택론과 환경문제, 공공선택론과 청정대기법, 공공선택론의 종합적 평가 분석
- 지역사회 내 독거노인의 고독사 예방을 위한 정서지원서비스
- 아들러의 이론을 바탕으로 자신의 성격을 고찰하시오
- 노인의 경제적 지원을 위해 시행되고 있는 다양한 정책에 대해 기술하고 현재 시행되고 있는 정책과 제도 이외에 본인이 생각하는 지원 방안
- 주제 지역사회복지실천모델의 유형 중 로스만의 3가지 모델에 대해 설명하고 이 중 관심 있는 모델을 하나 정하여 구체적인 사례를 찾아 제시하고 분석하세요
- [언어치료] 조음음운장애
저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.