The Moderating Effect of Product Knowledge on the Learning and Organization of Product Information
- 등록일 / 수정일
- 페이지 / 형식
- 자료평가
- 구매가격
- 2016.04.16 / 2016.04.16
- 30페이지 / pptx (파워포인트 2007이상)
- 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
- 1,000원
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
추천 연관자료
- 본문내용
-
The Moderating Effect of Product Knowledge
on the Learning and Organization of Product
Information
By: ELIZABETH COWLEY
ANDREW A. MITCHELL
Contents:
Introduction.
Theory.
Knowledge level differences.
Method.
Results.
Discussion.
1- Introduction:
The objective of this research is to examine how differences in product category knowledge affect the organization of new brand information in consumers몶 memory and how these organizational differences influence the retrieval of brands for a particular usage situation.
2- Theory:
2-1- Previous research:
_ Huffman and Houston (1993) gave subjects different goals and asked them to select between alternative electric guitars in a stimulus-based choice situation. They found that a greater proportion of the information searched for and recalled was goal related
_ Previous research has also found that higher knowledge consumers (HKCs) are more selective in what information they examine prior to making a choice (e.g., Brucks 1985).
_ In addition, consumer researchers have assumed that consumers organize brand knowledge hierarchically with brands linked to the appropriate subcategories, which are, in turn, linked to the product category (e.g., Hutchinson et al. 1994; Nedungadi 1990).
Huffman Brucks Nedungadi
2-2- Memory organization:
We use a spreading activation network model of memory (Anderson 1983) to understand the organization and integration of brand information.
In this model:
Nodes 뫥 concepts
Links that connect the nodes 뫥 the type and the strength of the
association between the concepts.
Retrieval of the concept will occur when the activation of a note surpasses the threshold level.
3- Knowledge level differences:
3-1- A usage situation at encoding:
HKCs are able to easily process new information about brands appropriate for other USs, they categorize and store information about new brands hierarchically into subcategories regardless of the USE.
And
Lower knowledge consumers (LKCs), have little generalized product category knowledge, organize information about new brands in nonhierarchical structures by linking all the brands to the product category node.
자료평가
-
아직 평가한 내용이 없습니다.
오늘 본 자료
더보기
최근 판매 자료
- 엔트로피와 환경문제 - 엔트로피 법칙
- [만0세 부모상담일지]만0세 1학기 부모상담일지(5명 분량)
- [부모교육] 정리정돈 하지 못하는 아이
- 배론 한국사의이해 A+
- [의상] 한국 중국 일본의 전통 의복 디자인에 대한 비교
- [아동생활지도] 기본생활습관 지도 -식사지도, 배변지도, 수면지도, 청결지도, 안전지도
- 다중 지능 학습과 수업 다중지능이론 전통적인 지능이론 다중지능 이론 지능의 8
- [유아언어교육수업지도안] 동화 `구름빵`을 읽고 `이름 빵` 만들기
- [교육학] 만3세 언어지도 모의수업 활동계획안-어떤 동물일까요
- 아동복지의 필요성에 대한 구체적인 견해와 우리나라 아동복지 서비스의 문제점 및 해결방안에 대해 서술하시오
저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.