영문 Michael Collins 마이클 콜린스 영화 대사

  • 등록일 / 수정일
  • 페이지 / 형식
  • 자료평가
  • 구매가격
  • 2015.06.27 / 2015.06.27
  • 70페이지 / fileicon hwp (아래아한글2002)
  • 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
  • 1,000원
다운로드장바구니
Naver Naver로그인 Kakao Kakao로그인
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
이전큰이미지 다음큰이미지
본문내용
Michael Collins Script
Youve got to think of him the way he was.
He cycled around Dublin...
in his pin-striped suit with 10,000 on his head.
"Why hide, Joe", hed say...
"...when thats what they expect?"
But he never did what anyone expected.
He got the British out of here, and no one expected that.
Some people are what the times demand...
and life without them seems impossible.
But hes dead.
And life is possible.
He made it possible.
Fire!
Cease firing!
Cease firing!
Move forward!
Come forward!
Keep your hands in the air and your weapons visible at all times.
Form up, in three columns...
across the square.
Now, ground your arms.
Take three paces back...
slowly.
Move three paces back, now!
The games over, Harry. We lost again.
Quick...march!
Pick your feet up!
Move it, you Fenian bastard!
Open the gates!
Show me the ringleaders of this little farce.
Pearse...
with the gunner eye.
McDonagh.
Thomas Clarke.
Connolly.
Get up, you Fenian swine.
Wait, Michael. Wait.
Till when?
Till the next time.
Eamon de Valera.
What happens next time?
We wont play by their rules. Well invent our own.
Fire!
"The fact...
"that I was born in...
"America...
"might save my hide.
"Either way...
"I am ready...
"for what...
"comes.
"The Irish Republic...
"is a dream...
"no longer".
Fire!
"lt is daily sealed...
"by the lifeblood...
"of those who...
"proclaimed it.
"And every one of us...
"they shoot...
"brings more people...
"to our side.
"They cannot imprison us...
"forever.
"And from...
"the day...
"of our release...
"Michael...
"we must act...
"as if the Republic...
"is...
"a fact.
"We defeat...
"the British Empire...
"by...
"ignoring it".
They let us out of jail so we can do our best to be put inside again.
Dont you see a certain paradox in that?
Paradox.
A contradiction.
An immovable force meets an immovable object kind of thing.
Look, isnt that a lovely picture?
Maybe we should settle down.
Just the two of us?
And him.
Who?
How are you?
How long has that man been there?
As long as we have. Half an hour or so.
Howd they know we were coming?
They know what we ate for breakfast.
Theres only one way to beat them, then.
Find out what they eat for breakfast.
Fuck.
Its market day.
Where are you going?
So, what did you have for breakfast?
A traffic jam, lads. If you backed up, we could back up...
and you could chase us some more.
If we sit here a minute, itll sort itself out.
Grand so.
The fact that the candidate youre being asked to vote for...
is at this moment rotting in an English jail shouldnt put you off!
I was in one myself till a week ago!
They can jail us.
They can shoot us.
They can even conscript us!
They can use us as cannon fodder in the Somme!
But...
we have a weapon more powerful...
than any in the whole arsenal of the British Empire!
That weapon...
is our refusal!
Our refusal to bow to any order but our own!
Any institution but our own!
Our friends in the Royal Irish Constabulary want to shut me up.
Jail me again, shoot me, who knows?
But Id like you to send them a message!
If they shut me up, wholl take my place?
Wholl take my place?
We will!
I cant hear you! Wholl take my place?
Will they shut you up?
Clear a path!
Clear a path!
Get him out! Go, get him out!
So, whats your name?
Kitty.
Is Harry here?
Downstairs.
What did they hit you with?
Whatever it was, it was hard.
- Youll be all right. - Youre a nurse, Kitty?
Im nothing.
Im my fathers daughter.
Whos your father?
Hes dead.
Theres dinner in an hour, if you fancy it.
Grand so.
"Last night she came to me
"She came softly in
"Was so softly she came that
"Her feet made no din
"And she laid her hand on me
"And this she did say
"Aye, it will not be long, love
"Till our
"Wedding day"
자료평가
    아직 평가한 내용이 없습니다.
회원 추천자료
  • 영화 `마이클 콜린스` 감상문
  • 영화들도 이런 상황적 조건에서 자유로울 수는 없음이 확실하다. 《마이클 콜린스》도 이런 인식적 지평의 연장선상에 존재하고 있으며, 실제 역사를 활용하여 주관적 해석을 도출해낸 작품이다. 따라서 이 글은 이 영화가 내용에서 보여준 것들과 보여주지 않은 것들이라든지 강조한 것들과 축소한 것들의 차이를 분석하여, 이 작품이 구현한 역사상이 아일랜드 근현대사의 이해에서 어떤 위상을 차지할 수 있는지 설명하고자 한다.2. 실제 역사를 활

  • 영화 ‘올드보이’를 통해 본 근친상간
  • 영화가 청소년들에게 얼마나 큰 영향을 주는지 입증해 주고 있다. 사실 매체를 통하여 관찰한 행동은하나의 모범이나 실례(實例)로 되어 관찰자에게 그와 유사한 상황에 처할 경우 어떤 행동이 적절한 행동인지를 가르쳐 준다. 나. 점화 효과 최근 제기된 사회인지이론은 모델링의 효과에 기억 및 인지의 영향을 강조하고 있는데, 이것이 확산 활성화(spreading activation)개념에 기초한 점화가설(priming hypothesis)이다. Collins와 Loftus의 확산활성화 개념에 의하

  • [조직행위론] 영화 `블라인드 사이드` 속에 나타나는 조직과 인간행동
  • 영화의 인물들을 성격 면에서 살펴보면 다음과 같다. 산드라 블록 킴 디킨스 퀸튼 애론 (Quinton Aaron) 마이클 오어 역 / 산드라 블록 (Sandra Bullock) 리 안 투오이 역 / 팀 맥그로 (Tim McGraw) 션 투오이 역 / 릴리 콜린스 (Lily Collins) 콜린스 투오이 역 / 제이 헤드 (Jae Head) S.J. 투오이 역 / 킴 디킨스 (Kim Dickens) 보스웰 부인 역 / 캐서린 다이어 (Catherine Dyer) 스미스 부인 / 앤디 스탈 (Andy Stahl) 코치 역 먼저, 주인공인 마이클 오어(퀸튼 애론)는 사회에서 소외되고 불

  • 헤롤드핀터 그의 작품분석
  • 영화 속의 영화에서 맡고있는 배역인 사라와 찰스(19세기 빅토리아 시대를 살고있는 화자들)를 동일시하고 있는 모습을 볼 수 있다. 사라와 안나가 1867년과 1979년에 중첩되어 있는 영화의 첫 장면부터 시작해서 마지막 장면까지 이 영화 두 시간대가 교차되거나 중첩되어 있다. 마지막 장면에서 마이크는 안나가 차를 타고 떠나버리는 데 안나를 부르지 않고 사라!라고 외친다. 이 마지막 대사는 그가 자신을 찰스와 동일시하고 안나를 사라와 동일시하

  • [세계문화] 아일랜드문화
  • 영화 제작을 장려하고 있다. 밥 퀸 (Bob Quinn),조 카머포드(Joe Comerford),테디우스 오설리번(Thaddeus O Sullivan), 피터 옴라드(Peter Ormord),캐이탈 블랙(Cathal Black),닐 조르단(Neil Jordan), 짐 세리단(Jim Sheridan)등의 수많은 영화감독들이 고향의 영상을 세계적인 영화로 만들어냈다.아일랜드 정부는 영화와 텔레비젼물 제작산업 발전을 꾸준히 장려하여 현재는 전 세계적으로 흥행을 거둔 바 있는 1995년작 브레이브하트(Braveheart)와 1996년작 마이클콜린스(Michael Collins)

사업자등록번호 220-06-55095 대표.신현웅 주소.서울시 서초구 방배로10길 18, 402호 대표전화.02-539-9392
개인정보책임자.박정아 통신판매업신고번호 제2017-서울서초-1806호 이메일 help@reportshop.co.kr
copyright (c) 2003 reoprtshop. steel All reserved.