영문 Apocalypse Now 지옥의 묵시록 리덕스 영화 대사

  • 등록일 / 수정일
  • 페이지 / 형식
  • 자료평가
  • 구매가격
  • 2015.06.27 / 2015.06.27
  • 100페이지 / fileicon hwp (아래아한글2002)
  • 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
  • 1,000원
다운로드장바구니
Naver Naver로그인 Kakao Kakao로그인
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
이전큰이미지 다음큰이미지
본문내용
It is very early in the dawn - blue light filters through the jungle and across a foul swamp. A mist clings to the trees. This could be the jungle of a million years ago.
Our VIEW MOVES CLOSER, through the mist, TILTING DOWN to the tepid water. A small bubble rises to the surface; then another. Suddenly, but quietly, a form begins to emerge; a helmet. Water and mud pour off revealing a set of beady eyes just above the mud. Printed on a helmet, in a psychedelic hand, are the words: "Gook Killer." The head emerges revealing that the tough-looking soldier beneath has exceptionally long hair and beard; he has no shirt on, only bandoliers of ammunition - his body is painted in an odd camouflage pattern. He looks to the right; he looks to the left; he looks INTO CAMERA, and slowly sinks back into the swamp, disappearing completely.
Our VIEW HOLDS, We begin to HEAR natural, though unrecognizable JUNGLE SOUNDS, far off in the distance. We PAN TO REVEAL a clump of logs half submerged in the swamp; and part of what seems to be a Falstaff beer can in the mud. A hand reaches out, and the beer can disappears. As we TILT UP, we NOTICE that the log is hollow and houses the rear of a M-60 machine gun, hand painted in a paisley design.
Now the VIEW MOVES AWAY, ACROSS the ancient growth, PAST the glimmer of what seems to be another soldier hiding in ambush, wearing an exotic hat made from birds and bushes. ACROSS to a dark trail where the legs of those in black pajamas move silently across our ever TIGHTENING VIEW. Their feet, boots and sandals leave no impression; make no sound. A slight flicker of light reveals a pair of eyes in the foliage across the path, waiting and watching.
The VIEW PUSHES ALONG WITH the Vietnamese, MOVING FASTER AND FASTER WITH them, until suddenly, directly in front about ten feet away, an enormous AMERICAN clad in rags and bushes and holding a 12 gauge automatic shotgun casually at his side, steps in front of them. He smiles laconically, and BLASTS OUT FIVE SHOTS that rip THROUGH US. By the second shot, the whole jungle blazes out with AUTOMATIC FIRE.
Out VIEW TURNS as the men around us are thrown and torn, screaming and scattering into the jungle. More AMERICANS appear; unexplainably, out of the growth. It is now that we fully SEE the bizarre manner in which they are dressed. Some wear helmets, others wear strange hats made from feathers and parts of animals. Some of them have long savage-looking hair; other crew-cut or completely shaved; they wear bandoliers, flak jackets, shorts and little else. They wear Montagnard sandals or no shoes at all, and their bodies and faces are painted in bizarre camouflage patterns. They appear one with the jungle and mist, FIRING INTO US as they move.
The soldier we saw earlier emerges from the swamp, dripping mud, his MACHINE GUN BLASTING FIRE.
We begin to move quickly with one Vietnamese, breathlessly running for his life; we MOVE INTO the jungle with him, only to be impaled on a large spear of a smiling AMERICAN painted and wearing feathers like an Indian. OUR VIEW FALLS WITH him to the ground, STARING UPWARDS, as FLAME and EXPLODING MUD scatter above us. Men scream and die around us. The screams amid the GUNFIRE and EXPLOSIONS are piercing and terrible, as though the jungle itself is frightened.
An AMERICAN wearing a jungle hat with a large Peace Sign on it, wearing war paint, bends TOWARD US, reaching down TOWARD US with a large knife, preparing to scalp the dead.
OUR VIEW MOVES AWAY, along with the running sandals of a Vietnamese soldier, MOVING FASTER AND FASTER, only to be stopped by still another of the savage-looking AMERICANS with primitive ornamentation, wearing only a loin-cloth and green beret. He opens his flame-thrower directly ON US and the NVA soldier and we are incinerated in flame, bright psychedelic orange-red flame. Outrageous, loud, electric ROCK MUSIC OVERWHELMS the SOUNDTRACK :
자료평가
    아직 평가한 내용이 없습니다.
회원 추천자료
  • [영화감상문]지옥의 묵시록(1979년)Apocalypse Now : 지옥의 묵시록 리덕스(2001년)Apocalypse Now
  • 지옥의 묵시록(1979년)Apocalypse Now : 지옥의 묵시록 리덕스(2001년)Apocalypse Now Redux 1. 제작의 계기첫째, 조셉 콘래드의 고전 마음의 심연(Heart of Darkness.1902년)에서 영화의 영감을 얻은 코폴라 감독은 전쟁의 광기와 공포를 통해 인간의 심연 속으로 이 작품이 평범한 반전영화에 머물지 않고 신화가 된 것은 인간을 죽이는 총을 들고 인간을 알기 위해 마음속 미지의 세계를 탐험하고자 했기 때문이다. 둘째, 동시에 베트남전을 미군들이 즐겼던 일종의 쇼,

  • 영화 Apocalypse Now - 줄거리, 느낀점
  • 지옥의 묵시록이 암흑의 핵심을 원작으로 하고 있다고는 하지만 큰 차이점을 갖고 있다고 하겠다. 바로 공포의 출처 말이다. 소설에서의 공포는 인간과 그 자신사이의 싸움에서 발생된 것이었지만 영화에서의 공포는 전쟁과 그를 경멸하는 것 사이에서 발생된 것이기 때문이다. 2. 작품의 배경의 차이점소설 ‘Heart of Darkness(암흑의 핵심)와 영화 ’Apocalypse Now-Redux(지옥의 묵시록)는 둘 다 기본적인 윤곽이나 주제는 비슷하지만 구성, 등장인물, 배경,

  • 영화 `지옥의 묵시록(Apocalypse Now)` 분석
  • Apocalypse Now 의 SPECTACLE지옥의 묵시록 : 리덕스전 세계를 전율시킨 위대한 걸작헬리콥터 강습 장면 &왓치맨의 배경음악리하르트 바그너의 ‘발키리의 기행’Apocalypse Now 의 SPECTACLE영화에 쓰인 기법디졸브 : 한 화면이 사라짐과 동시에 다른 화면이 점차로 나타나는 장면 전환 기법. 오버랩(over-lap)과 비슷한 뜻으로 쓰인다.풀 샷 : 텔레비전의 연출용어로 사람의 경우 머리끝에서 발끝까지 전신을 화면 가득히 포착하는 것페이드 아웃 : 영상이

  • [영화의이해] 영화음악,음향,특수효과,전쟁영화
  • 지옥의 묵시록>헐리우드가 만든 두번째 베트남전 영화는 프란시스 F 코폴라감독의 이다.조지프 콘래드의 소설 을 베트남전쟁에 맞게 각색한 이 영화는 역사와 인간 본성에 대한 해석을 추구한 이 영화는 원작의 제목처럼 어둡다.나트랑의 정보사령부는 특수부대의 윌러드(마틴 쉰)에게 제5특수부대의 작전참모이자 그린베레의 영웅인 쿠르츠(말론 브랜도) 대령의 제거 명령을 내린다. 윌러드는 미군의 최후

  • 영화용어사전 레포트
  • 가편집 rough cut쇼트와 시퀀스를 순서대로 배열한 초기 편집판. 정확한 커팅 지점은 아직 결정되지 않은 상태이다. 가편집 이후의 단계로 편집이 완성된 것을 가리켜 최종 편집판이라고 부른다. 가편집은 편집자, 감독, 제작자, 작곡가에게 최종판이 어떤 모습을 갖추어야 할 것인가를 감지하게 해준다는 점에서 편집 과정 중에 중요한 국면이다. 각본 screenplay영화 스토리를 완전하고 철저하게 전개시켜 놓은 트리트먼트. 각본에는 인물의 대사가

사업자등록번호 220-06-55095 대표.신현웅 주소.서울시 서초구 방배로10길 18, 402호 대표전화.02-539-9392
개인정보책임자.박정아 통신판매업신고번호 제2017-서울서초-1806호 이메일 help@reportshop.co.kr
copyright (c) 2003 reoprtshop. steel All reserved.