[현대미술] 브루스노만과 예술의 역할
- 등록일 / 수정일
- 페이지 / 형식
- 자료평가
- 구매가격
- 2010.07.28 / 2019.12.24
- 29페이지 / ppt (파워포인트 2003)
- 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
- 2,100원
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
- 목차
-
1.노만을 다루고자 하는 이유
2.노만의 작품 세계
1. 언어--반복
2. 마조키즘 (작가 스스로)
3. 예술과 사회-소통?
과연 예술의 역할이란 무엇인가?
- 본문내용
-
광대의 고문(Clown Torture), 1987. Four color video monitors,
Clown Torture - in separate stacked video screens, a clown screaming "No" repeatedly, a clown telling an annoying children's joke, a clown balancing goldfish bowls, and a clown sitting on a public toilet.
"Pete and Repeat were sitting on a fence. Pete fell off; who was left? Repeat. Pete and Repeat were sitting on a fence." Recited with a variety of expressions (happy, scared, mad, etc.), the clown can't help but hide a growing frustration at not being able to finish the story or have it make sense.
'Thank you. Thankyouthankyou thankyou. "
Somewhere, a voice rasps: " Get out of my mind, get out of this room ," insisting, over and over, like one of those mocking, repetitive thoughts that sometimes ensnare us in the night.
세계 평화(World Peace), 1996; Five projectors or video players displaying four women and a man each speaking simultaneous monologues about world peace.
자료평가
-
아직 평가한 내용이 없습니다.