Case study2_International Business_Alto_MBA_GE_Discovery IQ_Prof Hannu Seristo
- 등록일 / 수정일
- 페이지 / 형식
- 자료평가
- 구매가격
- 2023.02.12 / 2023.02.12
- 21페이지 / pdf (아크로벳 파일)
- 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
- 2,000원
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
추천 연관자료
- Case study_International Business_Alto_MBA_GE_Discovery IQ_Prof Hannu Seristo
- Case study_International Business_Alto_MBA_HUAWEI_Prof Hannu Seristo
- Case study_International Business_Alto_MBA_Cycle Devinch_Prof Hannu Seristo
- Case study_International Business_Alto_MBA_Star Alliance_Prof Hannu Seristo
- Case study_International Business_Alto_MBA_La Roche-Posay_Prof Hannu Seristo
- 하고 싶은 말
- 핀란드 Aalto 대학교 MBA 과제
- 본문내용
-
Group 6
Yongho, Ahn
Jeongho, Jang
Sangjin, Park
Miyoung, Shin
Sungwoo, Kim
Ga-eun, Lee
Discovery IQ by GE: Launching
Super Value PET/CT Scanner
Case study
2
GE Title or job number
11/6/2021
Over 3 million Cancer patients in 2014, 1.23 Million new cases
added every year . Projection of 5-fold increase by 2025.
Cancer patients are
drastically increasing
Late detection drives
more death and
expense
Need affordable PET-CT for
wide distribution to help
early detection of cancer
Lack of high-end
imaging equipment to
detect cancer properly
Innovative NEW
machine development
Why Discovery IQ?
1
2 3
4
3
GE Title or job number
11/6/2021
Issues and Problems
Issues
Supply Chain Issues(FDG)
Disrupting other Markets(Cannibalization)
Problems, Should GE…
Introduce Discovery IQ?
Keep the price of Discovery IQ as low as
40%?
Find out latent demand for Discovery IQ?
40% more
affordable
than
Competitors
4
GE Title or job number
11/6/2021
Alternative actions
Supplied low operation cost of PET/CT system to tier II and tier III
region
- Developed an advanced PET/CT system: fully integrated 16
slices CT for CT stand alone use to increase ROI
- Improved sensitivity by new detector technology: low dose of
FDG(isotope fluorodeoxyglucose) possible because FDG supply
is limited
- Low initial CAPEX: can be scalable and upgraded to increase
the number of scans on demand in future
40% more affordable than
competitors for entry level
5
GE Title or job number
11/6/2021
Factors for decision
“Go-to-market strategy”
Factors Why
Product segmentation of GE - To analyze cannibalization effect
Market size & requirement - To understand target market
- To identify the main barriers
Commercialization strategy - To settle SCM and distribution challenges especially
for tierIIand tierIIIcities
Return on investment (ROI)
projection - To determine affordable price by the target countries
자료평가
-
아직 평가한 내용이 없습니다.
오늘 본 자료
더보기
최근 판매 자료
- [인적자원관리] 한국도로공사로 알아본 공기업의 현황과 문제점과 개선방안
- [한국도로공사 기업분석]한국도로공사 경영전략분석 PPT자료
- [생산운영관리] IKEA(이케아)의 생산운영 사례 분석(영문)
- 시장조사론_외생변수란 무엇이며, 왜 문제가 되는지 강의내용을 중심으로 작성하시오
- 소비자심리학_코로나가 발생하기 전과 후의 소비자 심리의 변화를 자신의 구매행동을 사례를 들어 작성하세요
- [마케팅전략] 아디다스 전략적 분석 및 지속성장을 위한 제언
- 근현대 한국사회 발전과 갈등을 정치사와 경제사의 상호관련성 아래 분석하고, 이를 서구의 민주화 및 산업화와 비교하여 설명하시오
- [경영]페덱스 서비스경영
- [경영전략] 마이클 포터의 5 Force모델에 따른 미스터피자 분석
- 신제품 개발 성공사례와 개인적인 견해 (개념, 조건, 과정)
저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.