인바운드 물류 : 주로 아프리카 대륙에 커피 콩 생산을 선택하는 통신 원두 커피의 품질에 관한 표준, 공급 업체 조직 공급 체인 관리와 전략적 관계를 구축.
운영 : 스타벅스의 운영은 두 가지 방법으로 50 개 이상의 국가에서 실시됩니다. 매장을 직접 운영을 회사와 라이선스 있다. 현재 8870의 점포가 세계적으로 운영되고 있다.
아웃 바운드 물류 : 스타벅스에 대한 아웃 바운드 물류는 일반적으로 중간에서의 유통 없이 매장을 통해 제품을 판매 하고 있다.
마케팅 및 판매 : 스타벅스는 크게 제품과 고객 서비스의 높은 수준의 높은 품질을 달성 입소문에 의존하고 마케팅에 투자하지 않는다. 마케팅 활동은 일반적으로 가까운 지역 매장에서 실시하는데, 새로운 제품의 샘플을 소개하는 등의 마케팅을 하고 있다.
서비스 : 고객 서비스의 뛰어난 수준을 제공하는 스타벅스의 주요 목표 중 하나이며, 스타벅스의 사명중 하나이다. 따라서, 회사 직원은 고객 만족의 높은 수준을 보장하기 위해 항상 노력하고 있다.
Support Activities
인프라 : 스타벅스 인프라는 "관리, 기획, 재무, 회계, 법률 지원 및 가치 사슬 전체의 작업을 지원하는 데 필요한 정부의 관계 등과 같은 일반적인 지원 활동의 범위를 포함한다.
인적자원관리 : 인력은 스타벅스 내에서는 가장 귀중한 자원으로 인식되고 있다. 그래서 교육 및 개발 등 다양한 프로그램을 통해 직원들을 훈련시키고 교육시키고 있다.
기술 개발 : 스타벅스는 제품의 품질의 일관성을 보장하고, 일반적으로 고객 경험의 높은 수준을 제공뿐만 아니라, 비용 절감을 위해 기술을 발전시키고 있다. 예를 들어, 전산화 커피 로스터의 도입으로 스타 벅스 커피의 일관된 맛이 보장한다.
조달 : 스타벅스는 커피 콩 원료 식품뿐 아니라 건물 등 매장 내에 있는 것을 모두 자체적으로 조달하려고 한다.
산업분석(M. Porter’s 5 Forces Model)
the financial state of Starbucks in order to determine and evaluate Starbucks current financial situation using various financial ratios. We will than analyze and provide appropriate recommendations for the company.This report starts with a brief history of Starbucks and the current as well as Starbucks position in its industry. It talks about the once largest and strongest coffee chain is now going through a tough time, losing its dominant position while their competitors succeed in taking over their place in the specialty eatery industry. These facts enabled us to proceed the financial a
- INDEX-Ⅰ. About HPHP’s 4 Business groupsHP wayAchievementⅡ. Internal EnvironmentStrengthsWeaknessesValue Chain and Core CompetencyⅢ. External EnvironmentFive Force ModelChina – The Rising MarketStrong Competition in PC MarketNotebook Computer MarketServer MarketDigital ConvergenceⅣ. Current StrategyM&ADiversification StrategyAllianceⅤ. Evaluation and RecommendationsⅠ. About HPStanford University classmates Bill Hewlett and Dave Packard founded HP in 1939. The companys first product, built in a Palo Alto garage, was an audio oscillatoran electronic
the name of our photo-cafe). We deliver both photos and beverages at the same time so that we can create double value and double satisfaction. So our slogan is Double Joy Double Satisfaction In One Place.Reason for creating a new photo-cafe.We could find through the research by starshot(famous digital photo chain) that there are many people who have had a boring time while wating for the pictures they took in a starshot. And we noticed there are more growing demand of the new cafe model in which people can enjoy not only sitting and drinking a cup of coffee or tea in a cafe but also wanti
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시스템을 더욱 부각시킬 수 있는 새로운 사업 패러다임을 찾아서 꾸준히 이동 하는 것도 방법이 될 것이다.목 차『Introduction』Amazon.com 의 경영이념 『Discussion Questions』2. How does Amazon differentiate its product in the marketplace? Which of these features are imitable?3. To what extent is Amazon’s competitive advantage sustainable?4. What are the competencies that Amazon has acquired via its pioneering activities, and is there any business value in these competencies?『SWOT 분석』『Conclusion』경영전략 및 사례
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