[영미희곡의이해] The Fantasticks의 연극의 특징(연극으로서의 무대 연출 효과 분석)

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목차
Ⅰ. 작품 들여다보기
1. 음악
2. 공간 및 소품
3. 인물(배우)
4. Showing(직접 보여주기)
5. Distancing(관객에게 말 걸기)

Ⅱ. 분석을 바탕으로 실제 극 감상
본문내용
(73P, Act 2)
(And one by one, the parents and the children begin to break the perfect image of the tableau. The MUSIC underneath is sour, disgruntled.)
(73~74P, Act 2)
LUISA : Aren't we happy?
MATT : Yes. Aren't we?
(MUSIC : a sour CHORD)
(83P, Act 2)
MATT : You're adolescent!
LUISA : Ahh!

(She slaps him. There is a pause. Then as they speak, their anger is underscored by MUSIC.)
모든 진실을 알고 난 후
어긋나기 시작 →
‘불협화음’ 삽입소리

대사뿐 아니라 삽입소리를 통해
그들의 감정이 한층 더 강조
(73P, Act 2)
MUSIC as EL GALLO enters, carrying the Moon. He nods to the MUTE, who undoes the rope and removes the FANTASTICKS drape on the little platform stage.
(75P, Act 2)
HUCK : I said, Water, Water, Water! / BELL : Clip, Clip, Clip!
HUCK : What?
BELL : You're clipping my kumquat! / HUCK : Rot!
(80~81P, Act 2) BELL : (To HUCKLEBEE.) You see. You've spoiled everything!HUCK : I told you it wouldn't work.BELL : You told? You? Why, you liar. Get out of my kumquat!
(105P, Act 2)
MATT : (Appearing, dirty and disheveled.)
         Beyond that road lies despair.
연극주의적 요소로서의 무대
대사를 통해서도 공간감 형성

→ 한정된 공간 속에서
무대 이동까지도 설명
차별화된 장르로서의 연극 속 캐릭터 (cf. other genres)

- EL GALL : 극의 해설에 그치지 않고
극에 직접 개입하여 상황을 고조시킴
- MUTE : 지문을 의인화시킨 형태, 무언의 표현 연기

→ 무대 전면으로 나오는 그들
(109p, Act 2)
(The MUTE gets the Fantasticks drape from the prop Box and he and EL Gallo carefully hang it on the poles in front of the Parents and the Lovers. Then, when the stage is as it was in the beginning, the Lights dim down. And the play, of course, is done.)
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