[사회학] [영문]막스와 베버의 계급개념 차이
- 등록일 / 수정일
- 페이지 / 형식
- 자료평가
- 구매가격
- 2008.09.07 / 2019.12.24
- 2페이지 / hwp (아래아한글97)
- 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
- 1,000원
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
1
2
추천 연관자료
- 본문내용
-
Social development in Marxism is regulated by a productivity of a certain stage and the relationship of production, and it goes through economic, structural, and historical approaching process. What the substructure decides as structural determinism and all societies’ history, it is claimed that the economic relationship of understanding and the form of the economy needs to be changed through historical development of the class struggle.
Marx did not explain in detail about the regulations of class difference but it could be said that his idea was not used with one meaning but had several notions crossing boundaries. In a social relationship of production, class starts to form according to possession/non-possession of means of production and an individual’s role gets decided in a labor organization. In other words, through this, the relationship of the controlling and the controlled, and the relationship of the exploiting and the exploited are formed. Therefore, the existence of the opposing classes regulates the social structure’s basic characteristic. The society was always formed by the two big opposing classes. For example, in terms of history, a slave society has the relationship of the slave owner and the slave, a feudal society has the relationship of the lord and the serf, and a capitalist society has the relationship of the bourgeois and the proletariat.
In a capitalist society the laborer (proletariat) sells his own labor in order to keep his living and the financier (bourgeois) will pay a price to buy labor in order to profit in production and continue on with the exploitation. This kind of relationship will never come close and will be left as a class struggle. Pursuing the formation of socialist/communist society is to make a society without class difference and this is the mission of the proletariats. This type of development where class→class conflict→class struggle→pursuit of class, is seen as the rule of historical development.
자료평가
-
아직 평가한 내용이 없습니다.
오늘 본 자료
더보기
최근 판매 자료
- 의료사회복지 실천 영역 -당뇨병
- 노인소득보장 정책의 정의, 종류, 문제점 및 개선방안을 설명하시오
- [학교사회복지] 자신이 학교에서 근무하는 사회복지사라면 빈곤가정 청소년을 어떻게 도울 수 있을지 기술하시오
- 평생교육기관경영분석조사, 자신이 평소 방문해보고 싶은 평생교육기관이나 자신의 거주지와 가까운 평생교육기관 분석하여 보고하기
- 4주 1강에서 설문지 조사에 대해 학습했습니다 설문지 조사는 응답자로 하여금 연구주제와 관련된 질문에 답하게 함으로써 체계적이고 계획적으로 실증적 자료를 수집
- 노동시장에서의 성불평등을 각각 인적자본이론, 이중노동시장이론, 성별분업이론으로 설명하고 여성의 노동권을 보장하는 방안을 논의하시오
- 침묵의 나선이론과 사례
- 사회복지실천기술론 - 자신의 가계도를 작성하되, 아래 6가지 질문을 기반으로 자기분석을 상세히 기술하시오 1) 현재 자신의 생각, 가치관, 행동 등에 영향을 준 주변환경체계는 무엇(누구)였으며 어떤 방식으로 현재 모습에 영향을 주었는가
- 지역사회복지실천이론에 대해 설명하고, 각 이론에 대한 개인의 의견을 서술
- 주변에서 운영되고 있는 평생교육프로그램의 실제 사례를 찾아 그대로 소개하고, 그 프로그램을 분석하여 평생 교육적 의미와 장단점
저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.