Implications of the Concept of Lifelong Education for School Curriculum

  • 등록일 / 수정일
  • 페이지 / 형식
  • 자료평가
  • 구매가격
  • 2015.06.01 / 2015.06.01
  • 15페이지 / fileicon pptx (파워포인트 2007이상)
  • 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
  • 1,500원
다운로드장바구니
Naver Naver로그인 Kakao Kakao로그인
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
이전큰이미지 다음큰이미지
목차
1.Clarification of Terms

2.The Nature and Scope of Implications

3.Methodology of Deriving Implications

4.Some Illustrative Implications

5.Immediate and Long-term Measures

6.Conclusion
본문내용
커리큘럼

학교 프로그램 전체를 포함하는 넓은 의미

계획, 실행, 교수-학습과정, 자료, 평가 등
다른 수준들에서 정의된 목표들을 포함

학교

아동기와 청소년기 동안 체계적인 기본 교육을 제공
하는 기관, 조직, 프로그램

평생교육

개인의 생애에 걸쳐 이루어지는 형식적 · 비형식적
학습을 모두 포함하는 종합적인 개념

특징 : 유연성, 다양성, 보편성, 역동성

궁극적인 목적 : 삶의 질 향상

“The ultimate goal of lifelong education is
to maintain and improve the quality of life.”


The Nature and Scope of Implications


교육과정의 특정 과정에 관련

일반적으로 학교프로그램의 개발과
수정의 원칙과 지침의 형태로 제공

적절하게 명시되고 구성


Methodology of Deriving Implications


1단계
모든 관점에서 구체적이고 명확한 특성을 파악
2단계
학교교육과 평생교육개념의 연계에 도달하는 접근
3단계
연관된 사람들의 사용을 위해 연계를 분류하고 조직

A. 목적, 목표


1) 평생학습의 필요성에 대한 인식

2) 교육 가능성의 증대

3) 학습의 광범위한 영역으로의 체험

4) 학교 교육과 학교 밖 경험의 통합
자료평가
    아직 평가한 내용이 없습니다.
회원 추천자료
  • [교양] 정보 인프라 관련 미국정부 논문
  • of American life, not by the fact that itexists but by the way it is used. For that reason, this documentexplores some of the opportunities and obstacles that arepresented when we talk about how people and organizations willuse the NII. This document was prepared by the Committee on Applicationsand Technology of the Information Infrastructure Task Force. TheCommittee is charged with coordinating Administration efforts:o to develop, demonstrate, and promote applications ofinformation technology in manufacturing, electronic commerce,education, health care, government services, librari

  • Toward Constructivist Teacher Education for Elementary Schoo
  • the future of children in any nation, state, community, or other specific context in which schools exist. Thus, the future of children depends significantly on the quality of their teachers, and teacher quality depends in turn on the quality of teacher education.The central purpose of this Framework is to set forth key questions, options for responding to them, encouragement to consider consequences of enacting different responses to them, particular focus on variations that facilitate a constructivist form of teacher education. Many of the salient issues of any kind of curriculum theorizing

  • [자료목록] 정부주도 경제개발체제
  • the United KingdomPresenter: Prof. Michael Williams (Univ. of Wales Swansea, U.K.)Discussant: Prof. Gyu-Ho Hwang (Ewha Womans Univ, Korea)15:20∼16:10Presentation 3 Teacher Policy in NewZealandPresenter: Dr. John Langley (Director, Teacher Registration Board, NewZealand)Discussant: Prof. Se-Young Chun (Chungnam Univ, Korea)16:10∼16:30Coffee Break16:30∼17:20Presentation 4 Teacher Policy in JapanPresenter: Dr. Maki Masami (Vice President, National Institude for Educational Research, Japan)Discussant: Dr. Sung-Hee Jo (Sung-Su Industrial High School)17:20∼18:00Wrap-up Se

  • 미국 장애학생 전환교육의 실제와 과제
  • the focus of what schools do as responsible social agencies.Recognizing the current value and future potential of persons with disabilities is not a universally held belief. This makes the whole notion of transition education and services a challenging and difficult task. The concept of transition education and services is based on the assumption that students with disabilities have value and future potential and, thus, some educational interventions should take place. We in the United States have been struggling with the concept of transition education and services for at least 50 years. It

  • 한국 OECD 교원정책 국제 세미나
  • the United KingdomPresenter: Prof. Michael Williams (Univ. of Wales Swansea, U.K.)Discussant: Prof. Gyu-Ho Hwang (Ewha Womans Univ, Korea)15:20∼16:10Presentation 3 Teacher Policy in NewZealandPresenter: Dr. John Langley (Director, Teacher Registration Board, NewZealand)Discussant: Prof. Se-Young Chun (Chungnam Univ, Korea)16:10∼16:30Coffee Break16:30∼17:20Presentation 4 Teacher Policy in JapanPresenter: Dr. Maki Masami (Vice President, National Institude for Educational Research, Japan)Discussant: Dr. Sung-Hee Jo (Sung-Su Industrial High School)17:20∼18:00Wrap-up Se

오늘 본 자료 더보기
  • 오늘 본 자료가 없습니다.
  • 저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.
    사업자등록번호 220-06-55095 대표.신현웅 주소.서울시 서초구 방배로10길 18, 402호 대표전화.02-539-9392
    개인정보책임자.박정아 통신판매업신고번호 제2017-서울서초-1806호 이메일 help@reportshop.co.kr
    copyright (c) 2003 reoprtshop. steel All reserved.