FINAL PROJECT
- 등록일 / 수정일
- 페이지 / 형식
- 자료평가
- 구매가격
- 2016.04.16 / 2016.04.16
- 16페이지 / pptx (파워포인트 2007이상)
- 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
- 800원
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
추천 연관자료
- 본문내용
-
FINAL PROJECT
PART 1. CRITICAL REVIEW
PART 2. REPLICATION STUDY
Song, M-Y. (2008). Do divisible subskills exist in second language (L2) comprehension? A structural equation modeling approach. Language Testing, 25 (4). 435-464
Hypothesis
Language proficiency most probably consists
of a general higher-order factor and several distinct
first-order ability factors.
The main purpose of this study
to investigate the factor structures of the WB-
ESLPE listening and reading test items with regard
to different subskills, using a SEM approach
Method
Small sample size : 110 test-takers scores
Creating 7/8 observed variables : item parceling
Structural equation modeling :
(Model 1) 1 unitary skill : COMP
(Model 2) 2 subskills; COMP + EXP, IMP
(Model 3) 3 subskills; COMP + TOP, DET, INF
Uni/multivariate normality evaluation, reliability estimate
ML by EQS
no report on scaling, covariance matrix, effect size
missing data fixed to 0 score
뵀2 statistics, 뵀2/df ratio(2), CFI(.90) , RMSEA (.08)
Analysis & Findings
Different factor structures between listening and reading skills
: due to test-takers high proficiency level and task characteristics,
More holistic and integrated subskills required in listening skill
자료평가
-
아직 평가한 내용이 없습니다.
오늘 본 자료
더보기
최근 판매 자료
- 물리화학 보고서- Conjugation 염료의 흡수 스펙트럼
- 일반물리학 실험 - 일과 에너지 결과보고서
- 디지털 회로 실험 및 설계 - ADC(Analog to Digital Converter) 실험 1
- [도로교통] 도로 폭에 따른 구간 내 LOS 분석
- [나노기술]나노기술의 정의와 응용분야 및 발전방향(A+레포트)★★★★★
- [도로교통] 도로 폭에 따른 구간 내 LOS 분석
- [창의공학] 계단 오르는 유모차 문제점 및 해결방안
- 모발 염색의 종류와 원리
- [조경실무]조경실무 - 도시경관의 문제점과 발전방향
- 바이오인포매틱스(생물정보학)개념, 바이오인포매틱스(생물정보학)정보과학적기법, 바이오인포매틱스(생물정보학)현황, 바이오인포매틱스 과제
저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.