Tarone and Liu-Situational context, variation, and SLA theory(영문)

  • 등록일 / 수정일
  • 페이지 / 형식
  • 자료평가
  • 구매가격
  • 2012.02.29 / 2019.12.24
  • 32페이지 / fileicon pptx (파워포인트 2007이상)
  • 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
  • 2,800원
다운로드장바구니
Naver Naver로그인 Kakao Kakao로그인
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
이전큰이미지 다음큰이미지
목차
Outline (1)
Outline (2)
1. Systematic Interlanguage Variation
2. Debate between SLA researcher & theoretician
3. Research Focus
4. Condition of the research
5. Data collection method
6. Findings (1) Bob’s behaviour with each contexts
6. Findings – (2) Issues
6. Findings (3) Contextual influence in IL development
7. Limitation to generalize the theory
8. Conclusion & Significance
본문내용
Outline (1)
1. Systematic Interlanguage Variation

2. Debate between
SLA researcher & theoretician

3. Research Focus

4. Participants

5. Data Collection Method

6. Findings – the result of the research

7. Findings – Analysis

8. Limitation to generalize the theory

9. Conclusion & Significance

Occurring when a learner produces different variants of a particular IL form

<Contextual elements>

1. Linguistic environments
2. Social conditions such as Interlocutors
3. Physical locations
(Tarone 1979, 1988
자료평가
    아직 평가한 내용이 없습니다.
회원 추천자료
  • [교육학] 학습자 유형에 따른 영어 교수법 연구
  • contextsPersonalitiesNative languagesVarious contexts3.5 비디오 영상Direct method(DM) & Audio lingual method등장인물: 선생님, 남미학생, 유럽학생, 한국학생3.5 비디오 영상Grammar translation method(GTM)등장인물: 선생님, 학생1, 학생2, 학생3GTMOther theories-흥미요소 적용 -직접참여 유도학습자의 자신감 하락Self-esteem부여능동적인 학습 유도3.5 비디오 영상Self-esteem등장인물: 선생님, 과외학생4.1 결과 분석/논의점전통적인 GTM 수업에서 지루함과 수동적인 태도, 미진

  • 무의식속 의식적 의사소통
  • and me.나는 아이가 합창단의 자기자리에서 침착하게 일어나 핸드벨이 놓인 테이블로 가는 것을 지켜본다. 아이는 이런 행사 때 반드시 필요한 흰색 장갑을 낀 다음 자기 아버지와 나를 흘긋 바라본다. 리더스 다이제스트, 2001년 6월홍순길(1997)은 그의 논문에서 아래의 인용문을 번역 없이 그대로 인용하고 있다. 그러나 인용원문이 제시되지 않은 또 다른 번역에서 우리는 아래의 원문을 번역할 경우 ‘ihm’, ‘ihn’, ‘er’ 등이 ‘그에게’나, ‘그를

  • 컴퓨터공학 프로젝트_좌석예매시스템(java&oracle)
  • context ) // The jQuery object is actually just the init constructor enhancedreturn new jQuery.fn.init( selector, context, rootjQuery );,// Used for matching numberscorepnum = /\-+?(?:\d*\.|)\d+(?:eE\-+?\d+|)/.source,// Used for detecting and trimming whitespacecorernotwhite = /\S/,corerspace = /\s+/,// Make sure we trim BOM and NBSP (heres looking at you, Safari 5.0 and IE)rtrim = /^\s\uFEFF\xA0+|\s\uFEFF\xA0+$/g,// A simple way to check for HTML strings// Prioritize #id overto avoid XSS via location.hash (#9521)rquickExpr = /^(?:^#*$|

  • [인간자원개발론] mini paper(영문)
  • variations of the ADDIE model; other models include the Dick & Carey and Kemp ISD models. One commonly accepted improvement to this model is the use of rapid prototyping. This is the idea of receiving continual or formative feedback while instructional materials are being created. This model attempts to save time and money by catching problems while they are still easy to fix. For example, the ADDIE model was used in the framework for helping create new research topics in learning technology.Instructional theories also play an important role in the design of instructional materials. Theories

  • PLLT-Cross-Linguistic Influenced and Learner Language
  • Variation in Learner Language“Variation”→ Shown in Gatbonton(1983)’s Gradual Diffusion→ Gender-based variation identify context and style→ Type of task affect variation→ Degree of learner’s exposure to normsBut! Is that variation predictable?Can we explain it?Incorrect forms coexist with correct forms → incorrect forms disappearElaine Tarone’s (1988) Capability Continuum ParadigmRod Ellis’s (1994,1986) Variable Competence Model⇒ Both carried out research on variationTarone : Focused on contextual variabilityUnexplained variation that can be systematically

오늘 본 자료 더보기
  • 오늘 본 자료가 없습니다.
  • 최근 판매 자료
    저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.
    사업자등록번호 220-06-55095 대표.신현웅 주소.서울시 서초구 방배로10길 18, 402호 대표전화.02-539-9392
    개인정보책임자.박정아 통신판매업신고번호 제2017-서울서초-1806호 이메일 help@reportshop.co.kr
    copyright (c) 2003 reoprtshop. steel All reserved.