[서비스마케팅] Euro Disney(An America in paris)(영문)
- 등록일 / 수정일
- 페이지 / 형식
- 자료평가
- 구매가격
- 2009.06.12 / 2019.12.24
- 7페이지 / doc (MS워드 2003이하)
- 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
- 1,400원
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
1
2
3
4
5
6
7
추천 연관자료
- 목차
-
1. What business in Euro Disney in? And what is the market?
2. Evaluate Disney’s performance at Euro Disneyland: What has the company has done well? Where has it performed poorly (and what do you see as the reason)?
3. Evaluate the experience of the two visitors to the park. Create a flowchart of their visit. Indicating point at which Euro Disney needs to do better. To what extent do you think that the experience of these two visitors is probably “typical” of many other visitors?
4. What are the key factors that Euro Disney must control to improve visitor satisfaction and where should management place its immediate priorities?
5. What should be Euro Disney’s goals for the 1994-95 season relative to the preceding year? Recommend a strategy for achieving these goals. Be sure to address the pros and cons of:
- 본문내용
-
Euro Disney: An America in paris
Service marketing
1. What business in Euro Disney in? And what is the market?
Euro Disney is in the entertainment business or more specific the theme park business. The main market is kids since Euro Disney is all about the Disney characters. But Euro Disney also tried to make a resort so the aim is more towards families and maybe not kids exactly. Kids are the ones who want to go to Euro Disney but since they cant go there by themselves Euro Disney tries to make it a place where families can stay and enjoy themselves. Euro Disney is a bit different from the other Disney Lands since Euro Disney tries to get people from all over Europe so their market is wider in that way. This also makes language a big problem there are many different languages in Europe.
2. Evaluate Disney’s performance at Euro Disneyland: What has the company has done well? Where has it performed poorly (and what do you see as the reason)?
자료평가
-
아직 평가한 내용이 없습니다.
오늘 본 자료
더보기
최근 판매 자료
- 아시아나 항공 기업의 가치사슬 분석
- 미쉬킨의 화폐와금융 요약 1장-5장
- [노사관계론] 현대자동차 파업을 통해 본 한국 노사관계의 발전방향
- 항공사 서비스품질 경영사례 분석 레포트
- [마케팅] 부산 아이파크 마케팅 전략
- [생산운영관리] TQM 세부사례(페덱스 도요타 제록스 포스코)
- [인적자원관리] 한국도로공사로 알아본 공기업의 현황과 문제점과 개선방안
- [한국도로공사 기업분석]한국도로공사 경영전략분석 PPT자료
- [생산운영관리] IKEA(이케아)의 생산운영 사례 분석(영문)
- 시장조사론_외생변수란 무엇이며, 왜 문제가 되는지 강의내용을 중심으로 작성하시오
저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.