발표시간 15분~20분 정도 분량의 영문 ppt 자료입니다.
슬라이트 노트에 발표내용 그대로 적혀있어서 영어발표 준비하시면 편하실거예요.
목차
US-China Trade: Case Analysis of Mattel
US Trading Facts
What is Mattel?
Chinese-made toys recall in Aug, 2007
Public Opinions
Question: Should Mattel keep manufacturing in China?
Labor Productivity in Manufacturing, 2007
Hourly Labor Costs in Manufacturing, 2007
Alternative 1 : Produce in US
Alternative 2 : Keep manufacturing in China
Effect of Export Subsidy
Conclusion
본문내용
** Mattel
Who Are Mattel’s Customers?
Top 3 customers account for 39% of net sales
Wal-mart
Target
Toys-R-Us
Geographic
51% Domestic
49% International
Approx. 150 countries
About E(LAND s Knowledge Management SystemWhy we chose E-LandIntroduction of E-Land2.1 Corporate profile2.2 Vision and StrategyWhat is Knowledge Management SystemKnowledge Management System(KMS) of E-Land4.1 The Backgrounds of Utilizing KMS in E-Land4.2 Vision of E-land KMS4.3 Effectiveness of KMS in E-LandBasic Activity of KMS in E-Land5.1 KMS Knowledge Mall5.2 BSC Balanced Score Card5.3 LUTI Learn, Use, Teach, InspectSWOT Analysis of E-Lands KMS6.1 Strength6.2 Weakness6.3 Opportunity6.4 ThreatThe remedies of E-Land KMS#. Appendix- Reference materials- The F
of measure* FootnoteSource: SourcePROPELLER 3D28TextTextTextUnit of measure* FootnoteSource: SourceRINGS 3D29Unit of measure* FootnoteSource: SourceSCALE30TextTextUnit of measure* FootnoteSource: SourceSCALES31TextTextUnit of measure* FootnoteSource: SourceSIZES IN32TextTextTextTextTextTextUnit of measure* FootnoteSource: SourceSPIRAL1 3D33Unit of measure* FootnoteSource: SourceSPIRAL2 3D34SpiralBrakesTube in tubeUnit of measure* FootnoteSource: SourceSPOTLIGHT35TextTextTextTextUnit of measure* FootnoteSource: SourceSTAIRCASE36T
AnalysisCompanyCustomerCompetitorE.land Sales in China 계열 2 계열 32000 61 2.4 22001 108 4.4 22002 193 1.8 32003 302 2.8 52004 4782005 9022006 16862007 21912008 33653-1. Company – E LandCountry Accomplished great success in the Chinese market through the differentiation and high price strategy, while in the domestic market with the cost leadership strategyEvaluated as successful case of entry to the Chinese marketSales of E Land ChinaOpen1980LocationSeoulRevenue1.3 trillion wonNo. of branchesApproximately 5000TraitsReasonable PriceAdapted Franchise System
500 5주 년중사내 전산 OA 과정 Internet,EXCEL,PPT 외 사내 집합 신청자 100 4주 년중사이버 정보화 교육 OA 기초 외 사이버연수원 신청자 500 5주 년중일반부문 필수 OJT 리더 양성과정 OJT 지도 방법,매뉴얼 작성 사내집합 OJT 리더 60 1일 5월사내강사 양성과정 프리젠테이션 기법 외 사내집합 사내강사 30 1일 10월행복한직장만들기 과정 조직활성화 사내집합 사내강사 650 1일 2~11월성희롱 예방 교육 직장내 성희롱 예방 사내집합/통신 전직원 1,100 2시간 11월
영문답변 꼬리질문 답변 추가답변 관련 자료 출처지원동기 1분 자기소개 자기소개는 결론적으로 나를 뽑아야 하는 이유가 무엇이냐 이다.면접은 끌려다니는 것이 아니라 내가 유리한 방향으로 이끌어 갈 수 있도록 무언가가 있다는 것을 보여주어야 하는 자리이다. 그 방법을 사전에 고민하고 그 이야기가 자기소개의 핵심이 되어야 한다. 면접에서 말 하는 방식은 기본적으로 두괄식이지만, 자기소개만큼은 마지막 문장이 중요하다. 마지막 문장으
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