레포트샵
arrowdown

icon Multimedia Design Principles: A Cognitive Load Perspective

  • img
  • 논문의 미리보기 2page를 PDF파일로 제공합니다.
    논문 원본 미리보기

> 학술논문 > 인문과학 > 기타(인문과학) (자료번호 : H2768118)

저자
학회
전주대학교 인문과학종합연구소
간행물
인문과학연구, 제13권 159~181쪽(총23쪽)
평가점수
평가한 분이 없습니다.
파일형식
fileiconpdf [무료뷰어다운로드]
판매가격
4,800원
  • 다운로드
  • 장바구니 담기
  • 싸이월드
  • 트위터
  • 페이스북
신규가입 200원 적립! + 10% 할인쿠폰 3장지급! line_h구매자료를 평가하면 현금처럼 3%지급!

소개글

Multimedia Design Principles: A Cognitive Load Perspective - 인문과학 > 기타(인문과학)

영문초록

Cognitive load refers to the total amount of mental activity imposed on working memory at one time, and the premise of the Cognitive Load Theory is that human working memory is limited and only a few elements of information can be held and processed in working memory at a time. Consequently, presenting too much information simultaneously may overload working memory and diminish the efficiency of information processing. The purposes of this paper is to suggest five design principles for developing multimedia-based learning materials that do not cognitively overload learners, and based on these principles to evaluate multimedia-based instructional materials. The paper concludes with suggestions for future research and development of multimedia-based learning materials.

태그 multimedia design principles, cognitive Load theory, cognitive overload, multimedia evaluation

도움말

본 논문은 참고용 논문으로 수정 및 텍스트 복사가 되지 않습니다.

자료판매: kstudy

해당 간행물의 발행년도(건수)

오늘 본 자료

  • 오늘 본 자료가 없습니다.
  • img

    저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하 며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객 센터에 신고해 주시기 바랍니다.