레포트샵

icon Using Problem-Based Learning to Meet Globalized Education Ideals

  • img
  • 논문의 미리보기 2page를 PDF파일로 제공합니다.
    논문 원본 미리보기

> 학술논문 > 사회과학 > 교육학 (자료번호 : H11045047)

저자
James P. Santomier Jr Patricia I. Hogan
학회
대한사고개발학회
간행물
The International Journal of Creativity & Problem Solving, The International Journal of Creativity & Problem Solving Vol.9 No.2, 31page~50page(총20page)
평가점수
평가한 분이 없습니다.
파일형식
pdf [무료뷰어다운로드]
판매가격
5,000원
  • 다운로드
  • 장바구니 담기
  • 싸이월드
  • 트위터
  • 페이스북
  • 미투데이
  • 요즘
신규가입 200원 적립! + 10% 할인쿠폰 3장지급! 구매자료를 평가하면 현금처럼 3%지급!

소개글

Using Problem-Based Learning to Meet Globalized Education Ideals - 사회과학 > 교육학
INTRODUCTION
A CALL FOR CHANGE IN EDUCATION: TOWARD ENHANCING THINKING SKILLS FOR LEARNING
A DIRECTION FOR CHANGE IN EDUCATION: TOWARD LEARNING COMMUNITIES
GLOBALIZED EDUCATION OUTCOMES: TOWARD CREATING LEARNING PERSONS
PROMOTING A LEARNING ENVIRONMENT AND ACHIEVING GLOBAL EDUCATION OUTCOMES USING PROBLEM-BASED LEARNING (PBL)
SAMPLE PROBLEM
CONSIDERATIONS FOR DEVELOPING PROBLEMS
RELEVANCE AND CHALLENGES OF PBL
CONCLUSION
REFERENCES

국문초록

The goal of music education are 1) developing the ability to enjoy various and proper musical contents at the step of growth, 2) having them learn knowledge relevant to music, and 3) cultivating attitude and ability to enjoy and appreciate the value of music and musical activities. Education in the informative society of the 21 th century greatly emphasizes higher level thinking skills such as creative problem solving ability and training thinkers who acquire and use knowledge. Accordingly, music education puts greater emphasis on improvement of students" creativity than ever before. Therefore, we should thoroughly analyze problems in musical instrument education which have been known in the education front and prepare plans for improving creativity through playing instruments. Moreover, teachers should be equipped with strong wills and develop specialty about class strategy for creativity, followed by effort to provide adequate environment in which one can display creativity. In education we should foster students" self-confidence by having them express themselves freely through such a promoting atmosphere as improvisation. We should improve students" self-leading learning ability and playing ability by arranging open-hearted and accepting atmosphere.

영문초록

음악교육의 목적은 학생들로 하여금 각 발달 단계에서 적절한 음악적 내용을 다양하게 즐길 수 있는 능력을 길러주고 음악 관련 지식을 폭넓게 습득하게 하며 음악과 음악활동에 대한 가치를 인식하여 음악을 평생 생활화하며 즐길 수 있는 태도와 능력을 배양하는 데 있다. 21세기 정보화 사회의 교육은 창의적 문제 해결력 같은 고등 사고 기술과 지식을 습득하고 사용하는 학생 양성을 강조하고 있다. 이에 부응하여 음악교육 역시 학생들의 창의성 향상을 그 어느 때보다 강조하고 있다. 따라서 기악 연주를 통한 창의력 신장을 위해서는 일선 현장에서 알고 있는 기악 교육의 문제점을 철저히 분석하고 그에 따른 지도 대책을 마련해야 한다. 또한 지도교사들의 굳건한 의지가 있어야 하며 창의성 수업 전략에 대한 지도교사들의 전문성을 길러야 하고 창의성을 발휘 할 수 있는 적절한 환경을 만들어 주는 노력이 뒤따라야 한다. 기악 교육 현장에서는 허용적인 분위기를 만들어 주고 발표기회 특히, 즉흥연주 기회의 확대를 통해 자유롭게 자신을 표현할 수 있도록 해서 학생들에게 자신감을 길러 주어야 한다. 일선 수업 현장에서는 교육과정을 재구성하여 개방적이고 수용적인 분위기를 만들어 학생들의 주도적 학습능력과 연주능력이 향상되도록 해야 한다.

태그 독서이력철, 구성, 평가 기준, 평가기록표, reading portfolio, construction, criteria, reports card갈란트, 경험론, 데카르트, 마테존, 정감, 정감이론, 정념, 함부르크, 합리론, Affections, Affektenlehre, Descartes, doctrine of the affections, emotion, empiricism, gallant, Hamburg, Mattheson, passions, ra

도움말

본 논문은 참고용 논문으로 수정 및 텍스트 복사가 되지 않습니다.

자료판매: DBpia

해당 간행물의 발행년도(건수)

오늘 본 자료

  • 오늘 본 자료가 없습니다.
  • img

    저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하 며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객 센터에 신고해 주시기 바랍니다.