[국제관광] KOREAN WAVE TOURISM(영문)

  • 등록일 / 수정일
  • 페이지 / 형식
  • 자료평가
  • 구매가격
  • 2005.08.04 / 2019.12.24
  • 14페이지 / fileicon hwp (아래아한글2002)
  • est1est2est3est4est5 3(구매금액의 3%지급)
  • 1,700원
다운로드장바구니
Naver Naver로그인 Kakao Kakao로그인
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
이전큰이미지 다음큰이미지
목차
Ⅰ. Introduction
1. Korean Wave Phenomenon
2. The flow of the Korean wave
3. The reason why Asian like Korean dramas
4. The impact of Korean wave

Ⅱ. Main Subject
1.The Korean Wave's Effect on Korean Economic,
Social․ Cultural and Tourism
(1) Economic Effect
(2) Social ․ Cultural Effect
(3) Tourism Effect
2. Case of tourism products aiming The Korean Wave
(1) Winter Sonata
(2) Beautiful days
(3) Daejanggeum Tour
3. Marketing strategy to attract foreign tourists
(1) Korean Wave Cultural Center at IIA VCD Giveaway
(2) KNTO to hold Korean Food Culture Familiarization Tour
(3) A rush of Korean wave tourists in Chuncheon
4. Movie clip for promotion of korean wave tourism

Ⅲ. Conclusion

본문내용
1. Korean Wave Phenomenon
The Korean Wave is a phenomenon sweeping through Southeast Asia and China. Intensified by the sudden surge in Korea's national image brought on by the 2002 FIFA World Cup, the Korean Wave started with the rising popularity of Korean pop stars such as Ahn Jae-wook. More recently it extended to a boom in Korean-made TV dramas such as Winter Sonata and Autumn in My Heart, and movies such as JSA,

2. The flow of the Korean wave
The origin of the Korean wave(Hallyu) dates back to 1997, when "A Wish Upon A Star," a story of a poor woman courted by two wealthy men, was broadcast by Phoenix TV in Hong Kong and its popularity extended into China, Taiwan and Southeast Asia. In two years after Korean TV drama had been exported to China, Korea had exported Korean popular songs to China and Korean public culture had started becoming popular in China. The term of Korean wave(Hallyu) was made by Chinese media in February, 2002 to express the fever of excitement about Korean culture in China. And then the popularity of Korean public culture extended into Taiwan, Thailand, Indonesia, Vietnam, Philippines etc throughout the Southeast Asia. Especially since 2000 the boom has gone from Korean dramas, songs, movies themselves to food, ‘Kimchi’, fashion, computer games, and household appliances all things that appear in Korean drama. We can call these entire phenomena Korean wave. The Korean fever reached its peak in Japan this year, where "Winter Sonata," produced in 2002, became a nationwide hit and was broadcast by NHK and several other television stations.

참고문헌
KNTO , 외래관광객실태조사 결과보고서, 2004
한국무역협회 무역연구소 ,한류의 경제적 효과분석 보고서
전오경,조혜정 , 한류현상과 그 지속 가능성에 관한연구, 연세대학교 학위논문
, 2004
박정욱, 한류가 한국관광이미지에 미치는 영향, 한양대학교 대학원 관광학
석사학위 논문, 2002
www. naver.com , 백과사전 이용
www.yahoo.com , 한류에 관한 자료 수집
www.tour2korea.com
www.korea.net
http://blog.naver.com/pouch/800120
자료평가
  • 자료평가0자료평가0자료평가0자료평가0자료평가0
  • 괜찮네요 잘쓰겟습니다 감사합니다
  • show12***
    (2013.12.19 16:23:59)
  • 자료평가1자료평가1자료평가1자료평가1자료평가1
  • 내용은 괜찮은데 단어선택과 문법이떨어지네요..;;
  • syunk***
    (2007.06.01 04:40:41)
  • 자료평가2자료평가2자료평가2자료평가2자료평가2
  • 허접하다.....돈아까워
  • xenia***
    (2006.11.20 10:31:39)
회원 추천자료
  • [관광정책론] 국제관광의 진흥
  • 관광유치단 파견 및 관광교역전 개최 일본 KOREAN WAVE 2005 개최 오사카 투어엑스포, JATA 세계여행박람회 참가 한국문화관광주간 선정중국 광주상해 ‘대장금’ 및 문화관광축제 개최 중국광주국제관광박람회(GITF), 중국국제여유교역회(CITM), 홍콩국제관광박람회(ITE), 대만국제여전(ITF)에 참가동남아 인도 로드쇼 개최 - 말레이시아 국제관광전(MITF), 싱가포르 국제관광전(NATAS)에 참가 구미주 2005 CMT, 베를린 국제관광박람회(ITB), 런던 국제관광박

  • [객실관리] 코모도 호텔 부산(Commodore Hotel Pusan)
  • tourism and modern hotels echo concept integrate in commodore making high value for contribute protection of the environment. For this construct hotel image that invite Pusan people must visit hotel. and expanding range from Pusan to Korea, commodore hotel be a have tourism charming hotel.Reference 양영근, 백산출판사 김성용, 기문사, 2009 최영민 외, 백산출판사, 2008 올가 마크 랜스버그, 박수연 역, 부키, 2008 야마자키 미쓰히로

  • [관광학] 관광정책과 관광행정
  • 관광정책의 이념과 특징>1.관광정책의 이념관광정책이 추구하는 목적이 관광을 통한 자아실현, 사회적 형평성 실현, 비참여계층의 참여기회 증대, 생활의 질 향상과 관광 환경의 질 개선이라는 점에서 국민 복지를 고려하는 현대의 대부분의 국가들은 관광정책에 더욱 더 많은 관심을 기울이고 있는 상황이다. 물론 경제성장과 외화획득을 가장 중요한 우선순위로 두고 있는 개발도상국의 관광정책과 외래객 유치의 국제관광과 더불어 국민복지실현

  • 지방자치단체별 관광정책
  • 관광도시를 구현하고, 활력 넘치는 녹색도시를 지향하고 있다.첨단인프라와 전통문화가 공존하는 선진문화도시(advanced city)대구문화의 재발견과 도약의 토대 구축, 문화의 발신지(문화벨트․문화지구)만들기, 첨단문화 인프라와 소프트체계 구축, 문화와 관광의 융합을 위한 문화의 관광 상품화세계로 열린 동남권의 관광거점도시(Tourism Hub)새롭게 부각되는 ‘관광도시’만들기, 역사문화형 테마파크 만들기, 역사문화형 테마파크 만들기, 국제적

  • [식음료] 한식세계화
  • 관광명소에서 개최되었다. 2010 한국음식관광축제조직위원회는 음식관광(味), 축제관광(樂), 문화관광(視)의 조화를 통한 ‘한국 음식의 브랜딩 및 세계화’를 위해 지역 관광자원과 연계해 발전시켜나갈 예정이다. 전북도 국가식품클러스터가 들어서는 익산 등과 함께 ‘한국음식관광축제’를 아시아 3대 메이저급 음식관광축제로 육성한다는 계획이다. 올해 처음 시작된 이 축제는 한국의 건강한 음식문화와 식품을 주제로 ‘전주국제발효식품엑스

오늘 본 자료 더보기
  • 오늘 본 자료가 없습니다.
  • 저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.
    사업자등록번호 220-06-55095 대표.신현웅 주소.서울시 서초구 방배로10길 18, 402호 대표전화.02-539-9392
    개인정보책임자.박정아 통신판매업신고번호 제2017-서울서초-1806호 이메일 help@reportshop.co.kr
    copyright (c) 2003 reoprtshop. steel All reserved.