영어과 연구 수업지도안

  • 등록일 / 수정일
  • 페이지 / 형식
  • 자료평가
  • 구매가격
  • 2005.07.06 / 2019.12.24
  • 12페이지 / fileicon hwp (아래아한글2002)
  • 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
  • 2,100원
다운로드장바구니
Naver Naver로그인 Kakao Kakao로그인
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
이전큰이미지 다음큰이미지
목차
Ⅰ. Introduction..................................................................................1


Ⅱ. Master Plan...............................................................................2
1. Text.................................................................................................2
2. Lesson Title....................................................................................2
3. General Objectives..........................................................................2
4. The Formation of Each Lesson ...................................................2
5. Time Allotment..............................................................................3


Ⅲ. Sub Plan.....................................................................................4
4. Specific aims
5. Teaching Aids
6. Teaching Procedure

Ⅳ. Teaching Procedure..................................................................5

Ⅳ. Appendix
1. Presentation
본문내용
I. INTRODUCTION
Recently 'teaching English through English' has been the most highly focused keyword in English education. Even if the current EFL circumstances have some problems in the implementation of the policy, the basic philosophy can be widely affirmed. The meaningful target language input is believed to induce more successful output on the learners. If we are ever to improve the teaching and learning of English as a means of communication, there must be a general move towards using the target language in the classroom. And this cannot be expected of the student if the teacher does not lead.

It is crucial for language teachers to remember that 'efficiency' in the language classroom is not measured by the success rate in communicating of verbal content in the short run. 'Efficiency' in a language classroom means the learners attaining 'proficiency' over the long run. To achieve this proficiency, teachers have to learn to sacrifice complexity and comprehension in the short term for successful language learning in the long term. To be able to make this difficult sacrifice, the teacher must be resolutely convinced that the 'sacrifice' will pay off.

1) Objective of English Education
Students study English as a required cultural subject so that they can recognize their positions in international society, and develop a fundamental basis for communication in their future international ages.

2) Specific Aims of English Education in Middle School
English should be taught to understand easy English and raise the fundamental ability to express one's own thoughts and feelings fluently. If this is the case, students may have the basis to receive the foreign culture rightly, unbiasedly and develop our culture and introduce it to other countries.
자료평가
    아직 평가한 내용이 없습니다.
회원 추천자료
  • [영어과 수업지도안] 초등학교 5학년 - 11. What are you doing
  • 수업지도안을 짜기 위해 동화책을 연구하면서 많은 문제점에 봉착했다. 구문이 여러 가지 수업내용과 겹치고 일관성이 없다는 것이었다. 이것을 가지고 수업을 하면 분량이 너무 짧고 글이 연결이 되지 않으며, 저것을 가지고 수업을 하면 내용이 너무 없어 한참을 망설였다. 결국 결론은 수업 목표에 맞게 내용을 재구성하자는 것이었다. 이런 시도가 어떤 교육적인 마이너스 효과를 가져 올지는 모르겠지만 일단 우리 조는 5학년 2학기에 나온 What are

  • [교육학] 디지털 교육, 디지털 콘텐츠의 교육사례 및 한계점과 대안방안 모색
  • 영어과 디지털 콘텐츠의 사례는 교생실습을 다녀온 학생들의 사례를 이용하였다. 다음은 구남윤, 김아현, 남화정, 문혜진 학생들이 연구수업을 하면서 사용한 디지털 콘텐츠 자료이다. 이 자료를 바탕으로 실제 학교에서 이루어지고 있는 디지털 콘텐츠 사용을 분석하여 각자의 경험을 비롯한 사례의 장점과 단점을 조사하였다. 1. 기기 - Computer와 Screen을 사용 2. 프로그램 - Power point를 이용3. 서판의 기능 - Power point 를 사용하여 서판의 기능을 대신함

  • [교육]팀티칭(TeamTeaching)의 적용과 실제
  • 수업 방법과 평가에 대한 조율을 해야 하고, 또 학생들의 질문에 대해 어떤 교수가 답해야 할지를 결정하기 어려운 경우 등이 생길 수 있다.현재의 법이나 제도로는 교수의 책임 시수나 강사의 경력 인정, 행정적인 지원, 책임의 한계 등과 같은 걸림돌이 있다. 추후 정책연구를 통해 보완되어야 할 점이다.참고자료하영철, 미래로 핵심교육학, 동현출판사, 2006 권영창 외, 교육방법론, 형설출판사, 2006 이경범, 통합 교과교육론, 교육과미래, 2006 이

  • [교육제도] 학교교육 현장에서의 교과지도와 생활지도
  • 연구학교라는 데에서 오는 자부심, 서울대 출신의 선생님들이 많아서 단합이 잘 된다는 점등을 들면서, 학교에 대한 애정을 공공연히 비추곤 했다. 이러한 교사들의 자부심은 학생들에게 그대로 옮아가기 마련이어서, 학생들 역시 높은 학구열을 보였다. (토론 수업을 시켜 본 결과, 생각보다 학생들의 사고의 폭이 넓음을 알 수 있었다. 우수한 학생들이었다.)▶ 교생 실습 첫 날 전체적인 오리엔테이션을 받게 되었는데, 그 자리에서 그 학교 선생님께

  • 원어민 영어 교사 활용을 위한 영어과 수업 모형 개발 연구
  • 韓國敎育The Journal of Korean Education1997. Vol. 24. No. 2 pp.357-380원어민 영어 교사 활용을 위한영어과 수업 모형 개발 연구박 기 화*Ⅰ. 서 론Ⅱ. 이론적 배경Ⅲ. 수업 모형Ⅳ. 수업 지도안Ⅴ. 결 론Ⅰ. 서 론정부의 세계화 정책에 부응하여 교육부는 영어 교육을 강화하기 위한 방편으로 1996년 EPIK(English Program In Korea) 프로그램을 시작하였다. 미국, 영국, 캐나다, 오스트레일리아, 뉴질랜드, 아일랜드로부터 온 660명* 한국교육개발원 부연구위원) EPIK 프로

사업자등록번호 220-06-55095 대표.신현웅 주소.서울시 서초구 방배로10길 18, 402호 대표전화.02-539-9392
개인정보책임자.박정아 통신판매업신고번호 제2017-서울서초-1806호 이메일 help@reportshop.co.kr
copyright (c) 2003 reoprtshop. steel All reserved.