영어과 연구 수업지도안
- 등록일 / 수정일
- 페이지 / 형식
- 자료평가
- 구매가격
- 2005.07.06 / 2019.12.24
- 12페이지 / hwp (아래아한글2002)
- 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
- 2,100원
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
추천 연관자료
- [교과교재 연구 밎 지도법, 수업 지도안, 중등교과 수업지도안, 영어, 영어교육학,Teaching Procedure] Teaching Procedure 영어과 수업지도안
- 영어과 학습 지도안 초등학교 6학년 활동 중심 학습을 통한 말하기 능력
- 영어과(영어교육) 열린교육 의미,본질, 영어과(영어교육) 열린교육 절차, 영어과(영어교육) 열린교육의 운영, 영어과(영어교육) 열린교육 유의점
- 영어과 ICT활용교육자료(지도자료), ICT활용교육자료(지도자료), 환경교육 ICT활용교육자료
- [영어표현]영어표현(영어표현력)과 ICT(정보통신기술)활용교육, 영어표현(영어표현력)과 속담, 영어표현(영어표현력)과 의사소통능력, 영어표현(영어표현력)과 의사소통기능, 영어표현(영어표현력)과 협력학습
- 목차
-
Ⅰ. Introduction..................................................................................1
Ⅱ. Master Plan...............................................................................2
1. Text.................................................................................................2
2. Lesson Title....................................................................................2
3. General Objectives..........................................................................2
4. The Formation of Each Lesson ...................................................2
5. Time Allotment..............................................................................3
Ⅲ. Sub Plan.....................................................................................4
4. Specific aims
5. Teaching Aids
6. Teaching Procedure
Ⅳ. Teaching Procedure..................................................................5
Ⅳ. Appendix
1. Presentation
- 본문내용
-
I. INTRODUCTION
Recently 'teaching English through English' has been the most highly focused keyword in English education. Even if the current EFL circumstances have some problems in the implementation of the policy, the basic philosophy can be widely affirmed. The meaningful target language input is believed to induce more successful output on the learners. If we are ever to improve the teaching and learning of English as a means of communication, there must be a general move towards using the target language in the classroom. And this cannot be expected of the student if the teacher does not lead.
It is crucial for language teachers to remember that 'efficiency' in the language classroom is not measured by the success rate in communicating of verbal content in the short run. 'Efficiency' in a language classroom means the learners attaining 'proficiency' over the long run. To achieve this proficiency, teachers have to learn to sacrifice complexity and comprehension in the short term for successful language learning in the long term. To be able to make this difficult sacrifice, the teacher must be resolutely convinced that the 'sacrifice' will pay off.
1) Objective of English Education
Students study English as a required cultural subject so that they can recognize their positions in international society, and develop a fundamental basis for communication in their future international ages.
2) Specific Aims of English Education in Middle School
English should be taught to understand easy English and raise the fundamental ability to express one's own thoughts and feelings fluently. If this is the case, students may have the basis to receive the foreign culture rightly, unbiasedly and develop our culture and introduce it to other countries.
자료평가
-
아직 평가한 내용이 없습니다.
오늘 본 자료
더보기
최근 판매 자료
- [시] 내마음아실이
- [현대문학] 조세희 작가의 `난장이가 쏘아 올린 작은 공` 시대적 의미와 시사점
- [국문학] 한국문학의 시대별 구분과 특징
- 상담윤리의 필요성과 상담자 윤리적 문제의 유형에 대해 작성하시오
- 한국어 음운 교육론 자음
- 만 0세 4월 보육일지 1-4주
- 만 0세 3월 주간보육일지
- [인간관계론]인간관계론 ‘나는 사랑의 처형자가 되기 싫다’를 읽고 <‘나’라는 치료자 ‘나’라는 내담자>
- 한국사_고려시대 문벌귀족과 권문세족에 대해서 설명하고 본인이 고려의 인종이었따면 이자겸의 난과 묘청서경천도운동(난)을 어떻게 대처했을지에 대해서 논하시오
- 감사성향 개념 정리
저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.