[전략경영] Strategy as Simple Rules

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목차
I. Summary
II. Critique
III. Case Study
IV. Conclusion
V. Q & A
본문내용
I. Summary
1.What are Simple Rules?
When the business landscape was simple, companies could afford to have complex strategies. But now that business is so complex, they need to simplify. Smart companies have done just that with a new approach: a few straightforward, hard-and-fast rules that define direction without confining it.

The Number of Rules Matters
2~7개의 적절한 규칙을 만드는 것이 중요
너무 많으면 융통성이 떨어져 기회포착에 방해
너무 적으면 가이드라인이 모호해 효율성이 떨어짐
적절한 수는 사업기회의 성격에 따라 달라질 수 있음
사업전망 예측가능성, 사업기회 존재시
– 효율성 증대 위해 많은 수 규칙 필요
사업전망 예측모호성, 사업기회 부재시
– 융통성 증대 위해 적은 수 규칙 필요

What is Strategy?

전통적인 전략
탄탄하게 연계된 활동 시스템, 확대된 핵심역량으로부터 도출

단순하고 유연한 규칙의 전략
중요한 전략적 프로세스에 초점 맞추고 그러한 프로세스를 형성하는 단순한 규칙을 개발할 때 생김

Only Applicability to Short-run
Not effective for corporate strategy
(only for business strategy)
전략추진에 일관성이 없다
현재 Process에만 초점

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