[경영전략] Estee Lauder 에스티로더 중국시장 성공 전략(영문)
- 등록일 / 수정일
- 페이지 / 형식
- 자료평가
- 구매가격
- 2012.05.21 / 2019.12.24
- 26페이지 / docx (MS워드 2007이상)
- 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
- 2,500원
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
추천 연관자료
- 목차
-
Ⅰ. Overall Analysis
1. About Estée Lauder Company
1) Company History
2) Mission & Vision
3) Company Analysis – Based on Financial statement
2. SWOT Analysis
3. External Analy
1) Cosmetics Industry
2) Five Forces Model
3) Industry Life Cycle
Ⅱ. China Market Analysis
1. Introduction
2. Overall Chinese Market Analysis
3. Internal Corporate Analysis
4. External Analysis
5. Trends
6. Strategy
1) Current Strategy
2) Future Strategy Suggestion
Ⅲ. Appendix - diagrams/figures/charts
Ⅳ. References
- 본문내용
-
Ⅰ. Overall Analysis
1. About Estée Lauder Company
1) Company History
Estée Lauder is a retail brand of luxurious cosmetics, skincare and fragrance products, and primarily targeting female consumers of age 30 and up. Sold in more than 120 countries and territories, Estée Lauder has a reputation for technologically advanced, high-performance products.
Since Estée Lauder founded a Company in 1946 with four cosmetics products. The original Estée Lauder label was launched by Estée and Joseph Lauder in New York City in 1946, and in a course of 60 years has expanded into a superpower owning 16 beauty product brands, among which are the 5 brands designed and launched by the group itself.
The company’s other 11 brands were all results of strategic acquisitions and alliances. In sum, the portfolio of brands can be categorized into the core labels for mature customers, including Estée Lauder, Clinique, Prescriptives, Aramis M.A.C., Bobbi Brown and so on.
- 참고문헌
-
http://www.chinadaily.com.cn/bw/2009-01/12/content_7386322.htm
http://www.cosmeticsdesign.com/Formulation-Science/Estée-Lauder-opens-China-research-center
http://www.jingdaily.com/en/luxury/Estée-lauder-plots-new-china-stores-e-commerce-expansion-to-stay-ahead-of-pack/
http://www.rolandberger.com/media/news/2010-07-27-rbsc-news-ChineseConsumerReport2010.html
http://blogs.wsj.com/chinarealtime/2011/03/09/wanted-chinese-consumers-for-luxury-survey/
http://red-luxury.com/2011/08/23/Estée-lauder-to-reach-chinese-wherever-they-live-and-travel/
http://eon.businesswire.com/news/eon/20110602005848/en
http://cosmetic-candy.com/Estée-lauder-signs-a-chinese-model-liu-wen-as-a-global-face/
http://factsanddetails.com/china.php?itemid=1033&catid=11&subcatid=75
http://blog.enovatechina.com/analysis-the-face-of-cosmetics-in-china/
http://www.cosmetic-business.com/en/showartikel.php?art_id=2306
http://www.marketresearchworld.net/index.php?option=com_content&task=view&id=2154
www.elcompanies.com
논문보고서자료
1) China Consumer Market Strategies 2011 by AMCHAM
2) China's consumer market: What's next? by Deloitte.
3) Luxury brands in China by KPMG
4) KCII
자료평가
-
아직 평가한 내용이 없습니다.
오늘 본 자료
더보기
최근 판매 자료
- [마케팅 관리][한국항공대] 인공지능이 가져올 미래에 관해서
- 이마트트레이더스 기업전략과 마케팅 SWOT,STP,4P전략분석및 이마트트레이더스 향후전략제시 PPT
- 스타벅스 조직문화와 인사관리
- [기업경영사례] 치킨산업에서 교촌치킨의 성공 요인 분석
- 나,건축가 안도 다다오 줄거리 소개 및 책을 읽고 새롭게 배운점과 가장 기억에 남는 문장과 나의생각정리 느낀점 - 나,건축가 안도 다다오 독후감,서평
- [조직론] 스타벅스의 가치관과 동기부여
- [경영학, 인적자원, 인사관리, 기업인재상] 대한항공의 인사철학
- [기업인수합병] 팬택의 현대큐리텔 인수에 대해서
- [마케팅] 메리어트 호텔 성공요인 및 경영전략
- [대한항공 서비스마케팅 전략분석] 대한항공 마케팅 7P,SWOT,STP전략분석과 대한항공 3C분석,기업분석및 서비스전략분석과 미래전략제안
저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.