[국제경영] 까르푸 사례(영문)

  • 등록일 / 수정일
  • 페이지 / 형식
  • 자료평가
  • 구매가격
  • 2012.03.28 / 2019.12.24
  • 11페이지 / fileicon docx (MS워드 2007이상)
  • 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
  • 1,200원
다운로드장바구니
Naver Naver로그인 Kakao Kakao로그인
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
이전큰이미지 다음큰이미지
목차

1. Background
2. Hypermarket Industry
3. Competitors
4. Carrefour’s strength
5. Current status
6. Recommendation

Appendices
Appendix A
Appendix B
Appendix C
Appendix D



Bibliography

본문내용
1. Background
Carrefour, an international retailerheadquartered in France, opened its first store in 1960. Carrefour means ‘cross roads’ in French and the group was the first to open a hypermarket in Europe. Carrefour operates in five types of stores (hypermarkets, supermarkets, hard discount stores, cash-and-carry stores, and convenience stores) of which hypermarkets account for the largest portion of its sales. With more than 470,000 employees by 2010, its stores generate about 60 percent of their sales on food and the rest on non-food items. Carrefour is the second largest retailer worldwide and the third largest in profit following Wal-Mart and Tesco. It is considered one of the world’s most global retailers, operating in various countries in Europe, Asia, Africa, and the Americas. (Refer to Appendix A)

2. Hypermarket Industry
A hypermarket is mammoth commercial establishment, including a supermarket and a department store. Hypermarkets require expansive retail facilities and carry wide range of products from grocery products to general merchandise in large volume. The average supermarket might take up 40,000 square feet but a hypermarket may cover anywhere from 150,000 to 330,000 square feet.Due to its size, hypermarkets are located in suburban areas surrounded by about 500,000 households within a 20-minute drive.For these consumers, hypermarkets can provide all the necessary shopping in one car trip. As a result, hypermarkets generally have business models that focus on high-volume, low-margin sales.
Carrefour invented the first hypermarket in the 1960s and various US hypermarket chains followed suit in the 1980s. The industry has been expanding ever since, with major retailers such as Carrefour, Wal-Mart, and Tesco gaining strong positions in each of its home markets. Carrefour’s hypermarket business in France was a great success with 218 stores operatingin France by 2006. Wal-Mart and Tesco are each the largest retailers in the US and UK. With home markets saturated, major retailers are pursuing global expansion for further growth.
참고문헌
 Daniels, John D., Lee H. Radebaugh, and Daniel P. Sullivan (2009) International Business: Environments and Operations, 12th edition, Prentice Hall
 http://pdf.marketpublishers.com/907/carrefour_s_a_ca_financial_n_strategic_swot_analysis_review.pdf
 http://www.scribd.com/doc/2936016/carrefour-SWOT-
 http://www.slideshare.net/benjaminperraut/carrefour-logistic-management
 http://www.marketwatch.com/investing/stock/ca?countrycode=fr
 http://www.carrefour.com
자료평가
    아직 평가한 내용이 없습니다.
회원 추천자료
  • 글로벌 유통전략(국제마케팅) 성공사례(롯데,스타벅스,유니클로,이랜드)분석과 실패사례(마텔,월마트,베스트바이컴퍼니,까르푸) 분석및 시사점분석
  • 경영자, 간부, 어소시에이트들이 모인 가운데 회의를 열고 문제를 찾아 개선- Open-Door Policy(개방형 불만처리방식)를 통하여 직원의 불만을 처리⇒ 직원들에 대한 기업의 태도는 고객과 좀 더 활발한 의사소통 가능 (2) 한국진출배경 및 현황월마트가 한국시장에 진출한 1998년은 한국이 국제통화기금(IMF) 체제하에 있던 시기다. 이 시기는 1998년 한국경제는 최악의 상황이었다. 유통업계로의 여파 또한 다르지 않았는데 이것은 월마트가 국내 기업을 인

  • [국제경영사례분석] 이마트 중국진출성공사례
  • 까르푸, 메트로 등은 소매유통시장 개방에 맞춰 중국매장을 대폭 확대하고 있다. 중국에 40개 매장을 운영중인 세계 최대의 할인점 월마트는 올해 상해에 상품조달 거점을 설치하고, 북경에 창고형 디스카운트 스토어를 개점할 계획이라고 한다. 까르푸도 대형 슈퍼 15개를 신설한 데 이어 식품 슈퍼체인 300개를 운영하는 등 다국적 유통업체의 중국진출은 더욱 확대될 전망이다. 하지만 추종기업인 이마트의 입장에서는 대규모 물류시스템 운용에 대한

  • [국제경영] 이마트 중국진출사례 - 상해이마트를 중심으로
  • 까르푸, 메트로 등은 소매유통시장 개방에 맞춰 중국매장을 대폭 확대하고 있다. 중국에 40개 매장을 운영중인 세계 최대의 할인점 월마트는 올해 상해에 상품조달 거점을 설치하고, 북경에 창고형 디스카운트 스토어를 개점할 계획이라고 한다. 까르푸도 대형 슈퍼 15개를 신설한 데 이어 식품 슈퍼체인 300개를 운영하는 등 다국적 유통업체의 중국진출은 더욱 확대될 전망이다. 하지만 추종기업인 이마트의 입장에서는 대규모 물류시스템 운용에 대한

  • 서브웨이와 까르푸의 글로벌 경영 성공 및 실패사례
  • 까르푸의 경영상황이 크게 개선되지 않고 여러 가지 문제점들이 발생되었다. 2010년 3월, 다롄 신화뤼저우 지점 폐쇄에 이어 7월 개업한지 불과 3년이 되지않은 시안 샤오짜이 지점이 실적부진으로 폐업에 처하게 되었다.그리고 2010년 6월, 칭다오의 한 공급업체는 까르푸의 입점 수수료 횡포와 대금연체를 법원에 소송을 하였고 2010년 6~7월, 다수 고위층 관리자와 핵심인재들이 사직하는 일까지 발생하였다. 그렇다면 중국 진출 기업의 성공 사례였던 까

  • [상경, 중국경영학, 중국마케팅, 중국문화, 중국경제지리] 중국 진출한 오리온 초코파이의 성공전략ㅡ중국현지문화 중심으로
  • 사례비 지원 회사규정에 적합한 출장의 일정 비용 지원기차표 일반석을 기준으로 규정에 적합한 직원에게 춘절 왕복 교통비 지원 춘절, 추석 명절 때 명절선물을 지원 춘계행사, 운동회, 여가활동, 생일파티, 통근차량 등의 지원 제7장 국제 인재 양성 국제 인재양성은 현지 본토 경영인재와는 다르다. 다국적 기업의 경영 인재는 수많은 문제들을 극복하고, 탁월한 경험과 기술력을 다른 나라로 보급하며 본사와의 교량 역할을 한다. 영업망 구축 2

사업자등록번호 220-06-55095 대표.신현웅 주소.서울시 서초구 방배로10길 18, 402호 대표전화.02-539-9392
개인정보책임자.박정아 통신판매업신고번호 제2017-서울서초-1806호 이메일 help@reportshop.co.kr
copyright (c) 2003 reoprtshop. steel All reserved.