[컴퓨터공학] 자녀의 의류 관리 & 코디 및 육아정보 공유 어플리케이션 기획

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목차
목 차
1 Preface
1.1 Objectives
1.2 Readership
1.2.1 Major Readership
1.2.2 Latent Readership
1.3 Brief Documents
1.4 Version of the Document
1.4.1 Version Format
1.4.2 Version Management Policy
1.4.3 Version Update History

2 Introduction
2.1 Objectives
2.2 Stylish Kids?
2.3 Purpose of the Stylish Kids
2.3.1 Consumer
2.3.2 Provider
2.3.3 Efficiency
2.3.4 Community
2.4 Interaction with the Other Systems
2.4.1 GPS
2.4.2 Mobile Communication
2.4.3 Open API
2.5 Application of Stylish Kids
2.5.1 Users and Stylish Kids


3 Glossary
3.1 Objectives
3.2 Term Definitions

4 User Requirement Definition
4.1 Objectives
4.2 Functional Requirements
4.2.1 Provided Services
4.2.1.1 사용자( User )
4.2.1.2 매장
4.3 Non-functional Requirements
4.3.1 Objectives
4.3.1.1 Reliability
4.3.2.2 Availability
4.3.3.3 Usability
4.3.3.4 Security
4.3.3.5 Space
4.3.2 System Constraints


5 System architecture
5.1 Objectives
5.2 Overall Architecture
5.2.1 User Interface
5.2.2 Service Controller
5.2.3 Socket
5.2.4 Setting
5.2.5 Matching
5.2.6 Closet
5.2.7 MotherTalk
5.3 Setting Architecture
5.3.1 Setting Interface
5.3.2 Icon Change
5.3.3 Background Change
5.3.4 Style Change
5.3.5 Baby Change
5.3.6 User Interface
5.4 Matching Architecture
5.4.1 Matching Interface

5.4.2 Matching Manager
5.4.3 Input
5.4.4 Compute Position
5.4.5 Synchronizer
5.4.6 Google API
5.4.7 Data Base
5.4.8 Messenger Register

6 System Requirement Specification
6.1 Objectives
6.2 Functional Requirements
6.2.1 Organization and Characteristics
6.3 Non-functional Requirements
6.3.1 Product
6.3.1.1 웹 서버
6.3.1.2 고 객
6.3.2 Organization
6.3.3 External
6.3.4 Graphic User Interface
6.3.5 User Interface

7 System models
7.1 Objectives
7.2 Objective-oriented Model
7.2.1 Introduction
7.2.2 Objective-oriented Model in This Project
7.3 Sequence Model
7.3.1 Introduction
7.3.2 Sequence Model in This Project
7.4 Data-flow model
7.4.1 Introduction
7.4.2 Data-flow Model in This Project

8 System Evolution
8.1 Objectives
8.2 Evolution of User Requirement
8.3 Evolution of Environment
8.3.1 Evolution of Hardware
8.3.2 Evolution of Technique
9 Appendices
9.1 Objectives
9.2 Waterfall Model
9.3 Wireless Communication
9.4 Mobile Device
9.5 Triangulation
9.6 최소 시스템 사양
9.7 권장 시스템 사양

10 Index

본문내용
5.3 Setting Architecture
디자인적인 환경설정과 정보 수집을 위한 환경설정을 지원한다.
5.3.1 Setting Interface
사용자가 세팅설정을 쉽게 할 수 있도록 보여준다.
5.3.2 Icon Change
사용자가 아이콘체인지를 위한 서비스를 요청할 때 사용한다.
5.3.3 Background Change
사용자가 배경화면을 바꾸는 서비스를 요청할 때 사용한다.
5.3.4 Style Change
사용자가 어플리케이션의 전반적 스타일을 변경하는 서비스를 요청할 때 사용한다.
5.3.4 Baby Change
사용자가 설정된 다른 자녀를 선택하는 서비스를 요청할 때 사용한다.
5.3.4 User Interface
환경설정을 통해 변경된 디자인적인 측면을 User Interface에 반영한다.


<그림 5.3 매칭 구성도>

5.4 Matching Architecture
5.4.1 Matching Interface
사용자가 알아보기 쉽게 설계 한다.
5.4.2 Matching Manager
Matching 내의 각가지 기능에 대한 관리를 위해 사용 한다.
5.4.3 Input By Users
사용자로부터 입력받을 수 있는 값을 입력 받는다
5.4.4 Pattern Design
옷의 사진을 통해 증강현실 기법을 이용 옷의 특정 영역을 pattern화하여 등록하도록 돕 는다.
5.4.4 ACCEPT MODEL
모여진 정보를 바탕으로 미리 옷을 입어본 아이의 모습을 구현 한다.
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