[조직행동론] Attitudes and Job Satisfaction(태도와 직무만족)

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목차
1.Chapter Learning Objectives
2.Attitudes (태도)
3.Does Behavior Always Follow from Attitudes?
4.Predicting Behavior from Attitudes (태도로 행동을 예측)
5.What Are the Major Job Attitudes?
6.Job Satisfaction (직무만족)
7.Job Involvement (직무몰입)
8.Organization Commitment (조직몰입)
9.Perceived Organizational Support (조직지원인식)
10.Employee Engagement (직원 몰입도)
11.Are These Job Attitudes Really All That Distinct?
12.Jop Satisfaction[직업만족]
13.Causes of Job Satisfaction[직무만족의 요소들]
14.Employee Responses to Dissatisfaction(직무 불만에 따른 반응)
15.Outcomes of Job Satisfaction[직무만족의 결과]
16.More Outcomes of Job Satisfaction
17.Global Implications
18.Summary and Managerial Implications
본문내용

Degree to which employees believe the organization values
their contribution and cares about their well-being.
(조직이 직원들의 공헌과 그들의 행복에 관심을 가지는 등급)

Higher when rewards are fair, employees are involved in
decision making, and supervisors are seen as supportive.
(공정한 보상을 받을 때, 직원이 결정을 내리는데 관여할 때, 감독관이 격려할 때
조직지원인식은 더 높아진다.)

High POS is related to higher OCBs and performance.
(높은 조직지원인식은 높은 조직시민행동과 관련되어있다.)


The degree of involvement with, satisfaction with, and enthusiasm for the job.
(직업에 대한 몰입, 만족, 열정에 대한 등급)

Engaged employees are passionate about their work and company.
(몰입된 직원들은 그들의 일과 회사에 열정적이다.)

Job satisfaction(직업만족)
: a positive feeling about a job resulting from an evaluation of its characteristics.
(직업의 특성을 평가함으로써 도출된 직업에 대한 긍정적인 느낌)


Jobs requirement (직업 요구조건)
Interacting co-workers and bosses (상사 및 동료들과 협력)
following organizational rules and policies (조직적 정책과 규칙 준수)
Meeting performance standards (표준 실적 만족)
Living with less than ideal working conditions (이상적 업무조건에 미치지 못하는 생활)
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