[열전달] Unsteady state, One dimension, Double layer

  • 등록일 / 수정일
  • 페이지 / 형식
  • 자료평가
  • 구매가격
  • 2011.03.30 / 2019.12.24
  • 31페이지 / fileicon hwp (아래아한글2007)
  • est1est2est3est4est5 1(구매금액의 3%지급)
  • 2,400원
다운로드장바구니
Naver Naver로그인 Kakao Kakao로그인
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
이전큰이미지 다음큰이미지
목차
1. System

2. Condition & Solve Equations

3. Result (Graph & Eigenvalues)

4. Coding

5. References

본문내용

beta=zeros; %베타값은 n의 변화에 따라 10개 값이 들어가는 매트릭스로 구성
nu=zeros(20,10); %베타(t,n)에 따라 변하므로 값의 개수가 같다.
gamma=zeros(20,10); %상동
N=zeros(20,10);
p=zeros(20,10);
%syms beta;


k1=0.6; %thermal conductivity of water layer
k2=10; %thermal conductivity of stainless layer
h3=10; %film coefficient
k2star=10; %seperation constant
al1=0.14*10^(-6); %thermal diffusivity of water layer
al2=3.5*10^(-5); %thermal diffusivity of stainless layer
a=0.03; %length of ice cream layer
b=0.035; %length of wheat layer %여기까지 상수 입력


u1=0; %n에 따른 합을 구하기 위해 초기값0 설정
u2=0;

%k1,k2,h3,k2star,al1,al2,a,b는 상수이므로 매트릭스 연산을 할 필요 없음.

H=(b*h3)/k2star; %상수
K=(k1/k2)*((al2/al1)^0.5); %상수

for i=1:1:10;
syms beta1
betax=beta1-((i*pi)+atan(k2star*beta1/(h3*al2^0.5)))/(((a-b)/al2^0.5)-(a/al1^0.5)); %Eigen value 식-미지수로 이루어져있다.
beta1=double(solve(betax));
for t=1:1:20; %time 5,10,15,20,25,30,35,40,45,50
beta(t,i)=beta1;
end
%betax=beta-((2*pi)+atan(k2star*beta/(h3*al2^0.5)))/(((a-b)/al2^0.5)-(a/al1^0.5)); %Eigen value 식-미지수로 이루어져있다.
%beta=double(solve(betax));
%beta
end
beta

for t=1:1:20;

참고문헌
5. References

- Yunus A. Cengel, Heat transfer, McGraw-Hill c2003.
- M.Necati Ozisik, Heat conduction, New York:Wiley c1980.
- Erwin Kreyszig, Kreyszig 공업수학, 범한서적주식회사 2007.
- Lindon C. Thomas, Heat transfer, Prentice-Hall International 1992.

자료평가
  • 자료평가0자료평가0자료평가0자료평가0자료평가0
  • 그럭저럭 볼만하다능
  • tmdrnrd***
    (2014.03.15 01:05:09)
회원 추천자료
  • 열전달설계(numerical method)
  • 열전달현상을 미분방정식으로 표현했을 때도 이런 형태의 방정식이 된다.rm Partial T over Partial t = k over rho C v BULLET Partial ^2 T over Partial x ^2 = alpha Partial ^2 T over Partial x ^2 이제 이런 미분방정식의 해를 구하는 방법은 두가지 방법으로 나누어진다.① explicit method (양함수법)미분방정식을 수치해석적으로 푸는 방법은 Taylor 급수에서 유도된다.Taylor 급수의 일반 식은 다음과 같다.f(x)= sum n=0 ^INF f ^(n) (a) over n! (x-a) ^n식을 전개

  • [필기] 열역학 전반적인 요약
  • state, process, and equilibruim(물성치, 상태, 과정, 그리고 평형)*Properties - macroscpic characteristics of system(물성치) mass, volumme, energy, pressure, temp(P, V, T, E, m)- assigned @ given time- Thermodyamics deals with quantities(상태) rather than properties- independent of path*state - specified by providing the value of the properties(열역학적 상태)- using relations among properties*process - transformation one state to another with change of properties(과정) - if dФ/dt=0 -> stead state*Cycle -a sequence of processes which begins and end at the s

  • [화공] CHEMICAL ENGINEERING
  • 전달되는 열량 | | | | +- To surroundings의 온도| ++-+ +- T - system의 온도+- | |계가 주위에 dW의 일을 하는 이 과정에 대해서 dS계 ≥ dQ over T라고 할 수 있다. 그리고 주위의 관점을 두고 보았을 때 dS주위 = -dQ over T subo∴ 총 엔트로피의 변화는 dS계 + dS주위 ≥ dQ( 1 over T - 1 over T subo )가 된다.주위에서 계로 열이 전달될 때 To > T ∴ (1 over T - 1 over T subo ) > 0 dQ over To∴ dS계 + dS주위 ≥ 0 만약 계에서 주위로 열이 전달된다면, 즉 To < T 이고 dQ

  • [자료목록] 정부주도 경제개발체제
  • one thing to identify dimensions of teacher professionalism that ideally should be in place in order to realise the raft of ambitious educational aims now expected of schools and teachers. It is quite another to predict that these will come about as widespread norms of practice. Their chances of success anyway depend in part on a range of forces outside the direct reach of either teachers or education authorities. But, it is important to move beyond advocacy of ideals to outline how these might be implemented in practice.For education authorities much depends on how far they really want scho

  • 한국 OECD 교원정책 국제 세미나
  • one thing to identify dimensions of teacher professionalism that ideally should be in place in order to realise the raft of ambitious educational aims now expected of schools and teachers. It is quite another to predict that these will come about as widespread norms of practice. Their chances of success anyway depend in part on a range of forces outside the direct reach of either teachers or education authorities. But, it is important to move beyond advocacy of ideals to outline how these might be implemented in practice.For education authorities much depends on how far they really want scho

사업자등록번호 220-06-55095 대표.신현웅 주소.서울시 서초구 방배로10길 18, 402호 대표전화.02-539-9392
개인정보책임자.박정아 통신판매업신고번호 제2017-서울서초-1806호 이메일 help@reportshop.co.kr
copyright (c) 2003 reoprtshop. steel All reserved.