[서비스마케팅] Designing the Communications Mix for Services

  • 등록일 / 수정일
  • 페이지 / 형식
  • 자료평가
  • 구매가격
  • 2010.07.30 / 2019.12.24
  • 21페이지 / fileicon pptx (파워포인트 2007이상)
  • 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
  • 1,800원
다운로드장바구니
Naver Naver로그인 Kakao Kakao로그인
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
이전큰이미지 다음큰이미지
목차

1. Communication Plays A Key Role in Marketing

2. Communicating Services Presents
Both Challenges and Opportunities
3. Set Clear Objectives For Marketing Communications


4. The Marketing Communications Mix

본문내용

우리의 광고 타깃은 누구인가?
우리가 필요로 하는 전달과 성취가 무엇인가?
우리가 이것을 어떻게 전달할 것인가?
우리가 이것을 어디에 전달할 것인가?
커뮤니케이션의 수요는 언제 일어나는가?





Production Channels

Marketing Channels

Outside the Organization




· 세계 어디서든 접속할 수 있다.
· 합리적인 가격으로 광고를 기재할 수 있다.
· 개인화된 정보를 제공할 수 있다.
· 고객이 직접 정보를 탐색하는 능동적인 자세로 기업과 커뮤니케이션 한다.





· 기본적인 조건(빠른 접속속도, 쉬운 검색, 적절한 컨텐츠)
· 서비스 타겟에 맞춰진 디자인
· 쉬운 사이트 이름



자료평가
    아직 평가한 내용이 없습니다.
회원 추천자료
  • [경영기획] Trekking Park 사업 추진 전략
  • for the facility-> Share information(Customer-Customer, Customer-Company) • Writing good and bad thing on the boardMembership SystemCombined Marketing&Promotion StrategyBest Client Marketing ServiceTo build a continuous relationship with the customer, keep customer information in good condition, enhancing CRMPurposeMembershipAnnual Fee : 150만원 30% annual fee sale in the first year.Promote membership in beginning of businessBuild a continuous relationship Build high quality customer information DBMembershipDiscountPhotoshootCustomized Info.Designated TKRMileageGear

  • [마케팅] 미샤의 온라인 마케팅 전략(영문)
  • For customer management, Missha has been coming up with their own point-membership service for valuble customers.The company had been implementing an event in which Customers get free point for writing a review of using a product.And customers will be eventually able to use the point as a money to purchase other products and this can bring more consumers to buy others and raise consumer loyalty.포인트로 신제품 체험 이외에도 다양한 이벤트에 참여, 할인 서비스 등 많은 혜택을 받을 수 있다.Besides this , customers can get other benefits such as participatin

  • [HRD 부서][인적자원개발 부서]HRD(인적자원개발)부서의 필요성,역할,담당자역할, HRD(인적자원개발)부서의 문제점,사업화전략
  • 서비스 전략이 동반돼야 할 것이다. 앉아서 고객이 오기를 기다리는 「손님맞이 영업방식」에서 고객을 찾아 밑바닥을 훑는 「투망식 영업전략」이 필요하다. 상품의 차별적 가치와 주 고객대상을 전략적으로 선택, 집중적으로 마케팅전략을 펼치는 「쏘나기 영업 전략」이 필요하다. 특정 고객을 전략적으로 선택, 집중적으로 공략하는 핵심역량 중심의 사업화 전략은 문어발식 다각화, 양위주의 확대․팽창 전략에 대한 자성적 대응전략이며, 이를

  • 국내 저가 항공사 고객 만족도 조사(영문)
  • the existing infrastructure connecting transportation stations and airports are as yet insufficient. But there are potential customers and market to succeed and profit. This project suggests strategies for local development and promotion such as activation of Korean airport, strengthening safety supervision and gaining government support for deregulation. Also strategies from international benchmarking are proposed, such as finding niche markets, not attempting to compete head-on with Full Service Carriers, adding frills, and going into long haul services.2. Background of LCC (low-cost carri

  • [마케팅] 현대카드 마케팅전략(영문)
  • < Introduction >1. The introduction of HyundaicardHyundaicard acquired Dinerscard in 2001 entering in the credit card market as a latecomer. While the firstcomer competitors tried to increase the number of issued cards, Hyundaicard made an endeavor to provide a diverse unique cards and services, based on the customer’s needs and lifestyles from the beginning of their establishment. It showed its efforts by employing the creative marketing management. On top of that, contracting with GE for the win-win partnership had a good impact on the service and reputation of Hyundaicard. Hyundaicard

오늘 본 자료 더보기
  • 오늘 본 자료가 없습니다.
  • 저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.
    사업자등록번호 220-06-55095 대표.신현웅 주소.서울시 서초구 방배로10길 18, 402호 대표전화.02-539-9392
    개인정보책임자.박정아 통신판매업신고번호 제2017-서울서초-1806호 이메일 help@reportshop.co.kr
    copyright (c) 2003 reoprtshop. steel All reserved.