Southwest Airlines(사우스웨스트 에어라인), 웅진코웨이 소비자 고객만족

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목차
Only Customer!
고객신뢰
본문내용
About Southwest Airlines
ㆍ서비스 특징 - 재미를 주는 경영방침, “Fun 경영”
기내 안전수칙 랩으로 방송
유머가 섞인 안내방송
기장 안내방송: “우리는 지금 방향을 잃었습니다. 그러나 목적지에는 매우 빨리 도착 하고 있습니다.”
금연 안내방송: “기내에서 담배를 피우실 때는 언제든지 날개 위에 마련된 테라스에서 피우면 됩니다. 담배를 피우시는 동안 저희가 특별히 준비한 영화 ’바람과 함께 사라지다’를 감상하세요.”
SWA Mission & Goal
ㆍSouthwest Airlines의 Mission for Customer  
“The mission of Southwest Airlines is dedication to the highest quality of Customer Service delivered with a sense of warmth, friendliness, individual pride, and Company Spirit.”

(고객에게 따뜻함, 친근함, 개인적 자부심, 기업의 정신을 전달하는 고품질의 서비스를 제공하는 것)
Company Spirit – 고객만족을 위한 인사부의 지침

“고객을 위해서라면 사규를 깨뜨리더라도 고객과의 약속을 지켜야 한다.”
“고객을 위해서라면 상식을 최대한 동원하여 무슨 일이든 해라.”

SWA Mission & Goal
ㆍSouthwest Airlines의 Mission for Employees
W for learning and personal growth.
Creativity and innovation are encouraged for improving the effectiveness of Southwest Airlines.
Above all, e are committed to provide our Employees a stable work environment with equal opportunity Employees will be provided the same concern, respect, and caring attitude within the organization that they are expected to share externally with every Southwest Customer.
직원들에게 안정적인 근무환경의 제공
직원 개개인의 발전을 위한 동등한 기회의 제공
그들이 기업으로부터 제공받은 헌신, 존경, 조직에 대한 태도를 고객과 공유
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