Starbucks 스타벅스 VS Coffee in Village 비교분석(영문)
- 등록일 / 수정일
- 페이지 / 형식
- 자료평가
- 구매가격
- 2010.07.14 / 2019.12.24
- 17페이지 / hwp (아래아한글2002)
- 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
- 2,100원
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
추천 연관자료
- 목차
-
1. Why we choose these
2. Intro
3. Consumer Behaviors
1) Starbucks
2) Coffee in Village
4. Marketing Strategies
1) Starbucks
2) Coffee in Village
5. Criticism & Recommendation
- 본문내용
-
branchs. the number of these coffee shop brand branchs is over 500 altogether. the industry estimates that there are more than 1000 including small and take-out shop brand and medium-sized coffee shops such as Rosebud, Ediya etc.
In terms of the sales, The American-owned Starbucks is the first, a position it has held until now. Starbucks appears for the first time in front of the Ewha womans university in Korea after the contract with Shinsegae on a fifty-fifty basis. the Starbucks sales was 8.6 billion in 2000 and 109.4 billion last year. this surged more than 12 times. The everage daily number of people using Starbucks is about 85.000.
Usually, a foreign brand have to pay a 4~5% royalty. in case of Starbucks, its branchs in Korea pay U.S headquarters a 5% royalty of its sales. and this royalty was increasing from 420,000,000 won in 2000 to 5,470,000,000,000 won last year.
The American-owned Coffeebean which appears for the first time in 2001 in Korea had sales of 55,000,000,000 won at 100 branchs in 2006. Coffeebean's sales ranking is the number two spot in business. and it is nearly half of Starbucks's sales.
In addition, domestic brands are improving their competitiveness recently.
Hollys Coffee that is the no.1 among the domestic brands is increasing their stores by using a franchise marketing.and this is different from Starbucks or Coffeebean. the differnce is that both Starbucks and Coffeebean manage their shops directly. the number of Hollys coffee shops under direct management was 10 and franchise Hollys coffee shops was 100 at the end of June.
Caribou that is the second coffee shop in the U.S. now Caribou is strengthening the strategy for domestic market, there is a sharp conflict between forein and domestic brands. last March, Yangjae(양재) branch in Seoul opened and also opened four other branchs until June. they are planning to open 7~8 branchs more before the end of the year and increase 50 more of those in Korea.
As the domestic coffee shop market is active, U.S headquarter of Starbucks made a new strategy. the new strategy is that launching the product in domestic 'cup-coffee' market independently regardless of the
- 참고문헌
-
-Henry Assael (2004), Consumer behavior - A strategic approach
- 김주연, 김학준, 김철민(2009) - 커피 전문점 서비스 요소가 고객의 감정 및 충성도에 미치는 영향
- 김현아 (2008) - 대학내 커피전문점 서비스품질에 대한 중요도-수행도 분석
- 하워드 슐츠 외 (1999), 스타벅스, 커피 한잔에 담긴 성공신화
- 맹명관 (2005), 스타벅스 100호점의 숨겨진 비밀
자료평가
-
아직 평가한 내용이 없습니다.
오늘 본 자료
더보기
최근 판매 자료
- SNS마케팅 개념,효과분석 및 국내,해외기업 도입사례분석과 SNS마케팅 향후방향 제시
- 신라호텔 마케팅 SWOT,STP,4P전략 분석 및 호텔신라 기업 핵심역량 및 경쟁우위분석과 신라호텔 이미지개선위한 전략 제언
- 경영전략론_1 산업의 수익을 결정하는 마이클 포터의 5force에 대하여 특정 산업의 예를 들어 설명하시오 2 핵심역량을 결정하는 3가지 요인과 핵심역량 전략에 관하여 사례를 통하여 설명하시오 3 4차 산업혁명에 따른 제품(product) 일하는 과정(process) 요구하는 사람과 깅버문화(people)가 어떻게 변화하여야 하는지에 관한
- [경영전략] 마이클 포터의 5 Force모델에 따른 미스터피자 분석
- (A+) [인간관계론] 4주 1강에서 매슬로우의 욕구 5단계에 대해 학습하였습니다. 개인행동은 일반적으로 특정 시점에서 가장 강한 욕구에 의해서 결정된다고 매슬로우는 정의하였습니다. 매슬로우의 욕구 이론을 본인의 상황에 맞게 설명 한 후, 욕구이론의 장단점을 제시해 봅시다.
- [경제학개론 A+받은자료] 수요곡선과 공급곡선이 일반적인 경우 수요의 가격탄력성이 공급에 비해 비탄력적인 경우 소주에 조세를 부과하면 소주시장에 어떤 변화가 있는지 다음 질문에 답해봅시다.
- 쿠팡 마케팅 4P전략과 쿠팡 SWOT,STP분석 및 쿠팡 기업현황과 미래전략방향 제시
- [벤처기업][벤처][기업][벤처기업 정의][벤처기업 특징]벤처기업의 정의, 벤처기업의 특징, 벤처기업의 선정범위, 벤처기업의 경제적 효과, 벤처기업의 성장과정, 벤처기업의 기업가정신, 벤처기업의 합병 분석
- [인적자원관리 A+받은자료] 인사고과의 타당성과 신뢰성이 중요한 이유에 대하여 논하시오.
- 창의적사고와프레임워크_디자인씽킹 5단계를 적용해서 해결하기_회사생활 하면서 발견된 문제나 개인적으로 일상에서 경험했던 일 중에 바꾸고 싶거나 개선이 되었으면 좋겠다고 생각한 문제를 어떻게 해결할 것인지 디자인씽킹기법으로 제시하시오
저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.