패션 브랜드 ZARA의 IT기술을 통한 성공
- 등록일 / 수정일
- 페이지 / 형식
- 자료평가
- 구매가격
- 2010.04.30 / 2019.12.24
- 17페이지 / doc (MS워드 2003이하)
- 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
- 2,900원 2,750원
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
추천 연관자료
- 하고 싶은 말
- A급 자료입니다.
- 목차
-
TABLE OF CONTENTS
1. Introduction………………………………………………………………………………………………………........2
2. Current Situation
2.1 Business Model…………………………………………………………………………………………………3
- Speed and Decision Making
- Marketing, Merchandising, and Advertising
- Financial and Growth
2.2 Operation…………………………………………………………………………………………………………..5
- Ordering
- Fulfillment
- Design and Manufacturing
2.3 Information Technology…………………………………………………………………………………….7
- Approach and Organization
- Zara’s IT system supports
- Store (DOS &POS)
2.4 Competitive Advantage…………………………………………………………………………………….8
- Speed
- Decentralized decision making
- Little Investment on IT
3. Problem…………………………………………………………………………………………………………………..10
3.1 Inventory problem
3.2 Excessive resources & waste of human resources
3.3 System uncertainty (in terms of DOS operating system)
3.4 Integration problem
4. Solution
4.1 RFID (solution for 3.1&3.2)……………………………………………………………………………….11
4.3 Change in operation system and establish Network (solution for 3.3)…………...13
4.4 Case from DELTA Airline (solution for 3.4)……………………………………………………….14
5. Conclusion………………………………………………………………………………………………………………15
6. Issue………………………………………………………………………………………………………………………..16
7. Reference List…………………………………………………………………………………………………………
- 본문내용
-
The first Zara shop opened its doors in 1975 in A Coruña (Spain), the city that saw the Group's early beginnings and which is now home to its central offices. Its stores can now be found in the most important shopping districts of more than 400 cities.
Zara is present in 72 countries, with a network of 1.292 stores in prime locations of major cities. Its international presence is a testament to the idea that national borders are no impediment to sharing a single fashion culture.
At Zara, design is conceived as a process that is closely linked to the public. Information from stores is constantly transmitted to a design team made up of over 200 professionals, informing them of our customers' needs and concerns. Zara has stores specialized in junior fashion called Kiddy’s Class. These stores are in Spain, Portugal, France, Italy and Greece.
- 참고문헌
-
Andrew, M. & Vincent, D. & Anders S. (2007). Zara: IT for fast fashion. Harvard Business School.
RFID Journal. (2009). RFID News Roundup. Retrieved April 12, 2009, from http://www.rfidjournal.com/
WIKIDIPIA, (2009). Zara’s Product. Retrieved April 11, 2009, from http://en.wikipedia.org/wiki/Zara_(clothing)
Business know-how. (2009). The root cause of many inventory problem. Retrieved April 12, 2009, from http://www.businessknowhow.com/manage/invprobs.htm
HOWSTUFFWORK, (2009). How RFID works. Retrieved April 15, 2009, from http://electronics.howstuffworks.com/rfid.htm
자료평가
-
아직 평가한 내용이 없습니다.
오늘 본 자료
더보기
최근 판매 자료
- 2023년도 대한항공 객실승무원 자기소개서(서류합격) / 일반문과생의 승무원 준비
- [국제회의] 국제전시 박람회 마케팅
- 전시회 개최 기획
- [전시기획] 전통주류박람회기획서
- 강한 회사가 살아남는 법
- 주식회사
- 미래형 최고경영자(CEO)
- [ESG 경영] ESG의 정의와 개념 및 ESG 경영의 중요성
- (A+) [인간관계론] 4주 1강에서 매슬로우의 욕구 5단계에 대해 학습하였습니다. 개인행동은 일반적으로 특정 시점에서 가장 강한 욕구에 의해서 결정된다고 매슬로우는 정의하였습니다. 매슬로우의 욕구 이론을 본인의 상황에 맞게 설명 한 후, 욕구이론의 장단점을 제시해 봅시다.
- (A+) [소비자심리학] 2주차에서 행동적 학습에 대해 학습하였습니다. 행동적 학습이론을 통해 학습한 본인의 직접 경험을 제시하시오.
저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.