중학교 영어교과 수업지도안 lesson plan

  • 등록일 / 수정일
  • 페이지 / 형식
  • 자료평가
  • 구매가격
  • 2010.04.26 / 2019.12.24
  • 5페이지 / fileicon hwp (아래아한글2002)
  • 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
  • 1,100원
다운로드장바구니
Naver Naver로그인 Kakao Kakao로그인
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
이전큰이미지 다음큰이미지
목차
* MASTER PLAN

* SUB-PLAN
본문내용
Ⅴ. Teaching Points
A. Pronunciation and Word Stress:
- a word 'the' before vowels in such words as e.g.) the Australia
- Some words with 'c' is pronounced as [k]; e.g.) canada, card
B. Words: vacation, boarding, passport, appreciate, delicious, amusing
C. Useful Expressions:
- Have you been to ?
- I want to go .
- Why do you want to go there?
- Boarding pass, please.
- Have a nice trip!
D. Structures:
1. I want to go to the United States of America.
I want to go there because of delicious food.
2. I have a plan to go to Europe during this summer vacation.
I will visit my aunt on 5th, May.
I made a vacation plan for these days.
After my trip, I will go back to study.
I sent many post-cards to friends two weeks before return home.

Ⅵ.
Time Allotment
Materials
Teaching Aids
1st Period
• Checking a map
• Writing a card
• Handouts
• Map
• Board
2nd Period
• Listening & Speaking
• Reading Part Ⅰ,Ⅱ
• Teaching Structures in the text
• Cultural Tips in each cards
• Tape/ Recorder
• Handouts
3rd Period
• Reading Part Ⅲ
• Korean Customs
• After Reading & Let's Write
• Tape/ Recorder
• Picture Card
• Post-card
4th Period
• Grammar In Use
• Give It A Try
• Tape/ Recorder
• OHP
5th Period
• Team up
• Writing
• Singing
• Tape/ Recorder
• Chart
• Post-card


자료평가
    아직 평가한 내용이 없습니다.
회원 추천자료
  • [교육공학]교수법 및 이론모형 적용한 수업설계
  • 수업 시 활용할 교육방법들3. 적용 시 유의사항PartⅡ 수업의 실제01. 수업안내 . 101. 수업 개요2. 수업 주안점02. 수업지도안 111. 단원연구 Master Plan2. 본시 수업지도안 Sub Plan­ ­수정사항 안내 ―――――――――――

  • [영어과 수업지도안] 중등 외국어 학습지도안
  • plan, need, promise, trylearn, offer, refuse, promise, forget동명사만을 목적어로 취하는 동사enjoy, finish, give up, stop, mind, suggest, keepquit, keep on, go onto부정사와 동명사 모두를 목적어로 취하는 동사love, like, hate, start, begin, prefer, continue4. 난 형용사도 되지롱! 형용사적 용법to부정사가 명사를 수식하여 형용사로 쓰임. 항상 명사 뒤에서 수식I have to do my homework to make something.Please give me something to drink.I had the letter to write.5. 난 못하는게 없지?! 부사적 용법to부정사

  • 중학교 1학년 영어과 교수학습지도안-3. We\`re Family Listen and Talk 1
  • Plan1. Unit : 3. Were Family - Describe someones appearance2. Class : 1-1 (20 students)3. Period: 2nd of 9 periods, Describing ones appearance (p 36)● Students will be able to cultivate the expressions about describing ones appearance.● Students will be able to listen to and understand the expressions about describing ones appearance.● Students will be able to describe someones appearance and make sentences by utilizing the words and expressions so far in this lesson. 4. Specific Aims : 5. Skills to be emphasized : Listening and Speaking 6. Teaching Aids : Textbook, Game

  • [교수학습방법론] 개별학습
  • R E P O R T.♥교수학습 방법론. 6조 개별학습♥ )●목차●서론본론결론 1.개별화 학습의 기원☺ 2.개별화 학습의 이론적 기초☺3.개별화 학습의실제☺4.개별화 학습 적용의 예(수업 지도안)☺(6학년 영어-단원6-2.13.Thats Too Bad)5.효율적인개별화 수업을 위한 제언☺2.1.개별화 학습의 개념2.2.개별화 학습의 이론적 근거2.3.개별화 학습의 원리2.4.개별화 학습의 관련요소2.5.개별화 학습의 설계3.1.개별

  • 영어과 교수 학습 지도안 -CLT모형을 이용한 문제해결중심 협동학습의 적용
  • 영어에 흥미와 자신감을 가지며, 의사소통을 할 수 있는 기본 능력을 기른다.나. 일상생활과 일반적인 화제에 관해서 자연스럽게 의사소통을 한다.다. 외국의 다양한 정보를 이해하고, 이를 활용할 수 있는 능력을 기른다.라. 외국 문화를 이해함으로써 우리 문화를 새롭게 인식하고, 올바른 가치관을 기른다. Ⅱ. Master Plan1. Subject : Middle School English Ⅰ2. Textbook : 『Middle School EnglishⅠ』(By 지학사)3. Unit : Lesson 10 - Its Next to the Subway Station4. Reason for sele

오늘 본 자료 더보기
  • 오늘 본 자료가 없습니다.
  • 저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.
    사업자등록번호 220-06-55095 대표.신현웅 주소.서울시 서초구 방배로10길 18, 402호 대표전화.02-539-9392
    개인정보책임자.박정아 통신판매업신고번호 제2017-서울서초-1806호 이메일 help@reportshop.co.kr
    copyright (c) 2003 reoprtshop. steel All reserved.