[소비자행동론] 1박2일 분석(영문)

  • 등록일 / 수정일
  • 페이지 / 형식
  • 자료평가
  • 구매가격
  • 2010.04.16 / 2019.12.24
  • 8페이지 / fileicon hwp (아래아한글2002)
  • 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
  • 1,200원
다운로드장바구니
Naver Naver로그인 Kakao Kakao로그인
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
이전큰이미지 다음큰이미지
목차
<Ⅰ. Introduction>
-Background of the program

<Ⅱ.Main discourse>
Situation 1. Purchasing refresher and Bacchus

Situation 2. paying money for the people

Situation 3. Purchasing clothes to 1박 2일 members

Situation 4. Acquiring, Using, and Disposing the clothes

<Ⅲ. Conclusion>


본문내용
Situation 1. Purchasing refresher and Bacchus
(Problem recognition, Internal searching, Personal relevance, MAO)
When Lee Soo Geun arrived in Byeolgyo, the first place he reached is the pharmacy. Although he didn't know about the place he had to work, and he haven't worked yet, he visited pharmacy and take refresher. He even purchased one box of Bacchus and hand them out to the people such as program directors and the people on the road. In this moment, it was inferred that he was in the process of problem recognition.

Problem recognition occurs when a person recognize the discrepancy between the ideal state and actual state. After realize the fact that he has to return 200,000 won, Lee Soo Geun foresaw that he will pick the ark shells which is the most famous products in Byeolgyo. For this reason, build his body strongly was Lee Soo Geun's ideal state. But he is 35 year-old man, and it cannot say he is very young. Also through the TV program, '체험, 삶의 현장‘, he already experienced exhaustion after he picked up the ark shells. Thus his age and his body strength which is not very strong is his actual state. To overcome the actual state and pursue ideal state, he visited pharmacy and took refresher. This is his active behavior to reach the ideal state build strong body undaunted by stamina consumption in the future.

After Lee Soo Geun recognizing ideal state that build strong body, he started the process of internal searching. In his memory, the best method that maintain good body strength is taking refresher. Maybe he had the experience that by taking the refresher in advance, he could maintain good body strength before hard work. So to protect body strength from hard work in the future, he brought refresher to mind and made the decision to visit pharmacy.

Lee Soo Geun selected Bacchus among many kinds of products in the pharmacy. In this case, we can realize that he recalled the brand 'Bacchus'. Bacchus is one of the fatigue recovery drink products produced by Dong-A Pharmaceutical. Bacchus appeals the public with the creative advertisement. The advertisement of Bacchus is very familiar. It isn't give salience to the product excessively in the ad. People can sympathize the contents of advertisement, because there aren't any famous actors, our neighbor express their own personality in the ad.. This is main reason that Bacchus could build brand familiarity. Dong-A Pharmaceutical started to produce Bacchus since 1961, and it maintains number one position with the highest sales figure so far. So they can become the dominated brand, and it helps Bacchus also could build brand prototypicality.

참고문헌
『Consumer behavior』 HOUGHTON MIFFLIN/ Hoyer, MacInnis, 2007
박카스 D 홈페이지 - http://www.bacchusd.com
KBS 홈페이지 - http://www..kbs.co.kr

자료평가
    아직 평가한 내용이 없습니다.
회원 추천자료
  • [학사] [광고] 기업이미지 형성요인 및 사회공헌활동에 대한 고찰-국내외 사례 중심으로
  • 분석으로 외국의 기업은 6개 회사의 사례를 들었고, 국내에서는 삼성을 비롯한 총 9개 회사의 사례를 들어 상세히 설명하였다. 제4장은 연구의 결론 부분으로 기업이미지와 관련한 사회공헌활동의 문제점 및 향후 발전방향에 대해 생각해 보았다.II. 이론적 배경1. 이미지 연구1) 이미지의 정의 및 특성인간은 추상적인 현실에 반응하는 것이 아니라 현실에 대한 자신의 인식에 반응을 한다. 즉 자신에게는 인식이 곧 현실인 것이다. 소비자는 자기에게

  • [호텔경영론] 호텔산업환경분석에 따른 호텔경영전략
  • 2006. 3. 27.8. -시그마 프레스 참고9. 휘닉스 컴 보고서 Market Radar 2005. 6.10. 조선일보. 2006. 3. 29.11. 『일본 한류 소비자 연구』-한국문화관광정책연구원 참고12. -소담출판사 참고13. -신정 참고14, 소비자 행동론>-경문사 참고15. -법문사 참고16. 문화일보 2006.03.0817. 경향신문 2005.04.2018. 동아일보 2006.06.0219. 연합뉴스 2006.05.2620. 한국경제 2006.05.09/2006.05.23

  • 뉴발란스 NEW BALANCE 소비자행동
  • 소비자들과 비교적 유사한 모델을 등장시키는 것이 바로 이 때문이다. 따라서 PPL에서 이효리와 이병헌이 신발을 착용한 것은 위에서 서술한 이론의 효과를 얻기 위한 목적으로 모델링을 한 것이라고 볼 수 있다.2) 소비자 행동론적에서 본 Buzz 마케팅(1) 위에서 실시한 FGI결과를 살펴보면 뉴발란스를 알게 된 경로가 지인을 통한 것이 50명중 30명(약 65%)으로 가장 많았다. 이는 버즈 마케팅으로 볼 수 있다. 바이럴 마케팅은 공급자를 통해 전이되는 반면

  • [현대백화점, 6시그마, 현대백화점전략, 현대백화점 핵심역량, 현대백화점 인재육성] 현대백화점의 진출과 전략, 현대백화점의 핵심역량, 현대백화점의 6시그마 개념을 활용한 인재육성, 현대백화점의 사원교육 분석
  • 1박 2일: 참가인원 : 각 사업장 전임강사- 사업소장 교류회 및 회의: 사업소장 교류회-월 1회(전사업장): 서울지역 임원 교류회-매주 2회(관리임원: 1회 영업임원 : 1회)3) 종업원 복지제도- 직원숙소: 서울 압구정동 현대아파트 기숙사 229실, 560명입주 : 울산 태화동 직원기숙자 78실, 165명 입주- 구내식당 : 각 사업소별 1개소 직원식당 운영(평균면적 131평)- 휴게실: 전사적으로 56개 휴게실: 전사평균 4.3개, 백화점 평균 8.2개, 평균면적 7.3평-

  • [마케팅] [브랜드마케팅]아모레퍼시픽 ‘설화수’ 마케팅전략 및 성공요인 분석(A+리포트)
  • 비밀 / 김희정 기자10./ 한국경제 / 설화수 앞에선 랑콤도 디올드 ‘2등 브랜드’ / 안상미 기자11. 네이버 블로그 http://blog.naver.com/sooji2 12. 네이버 카페 http://cafe.naver.com/marketingp2.cafe13. 화장품 브랜드 구축에 있어서 성공적 컬처 마케팅 전략에 관한 연구 : 설화수 브랜드 전략 개발 전략 분석을 중심으로 / 고연진 / 이화여대 디자인 대학원 / 200614./ 주간 조선 / 수입 명품 울린 토종 설화수의 비결 / 박영철 차장

오늘 본 자료 더보기
  • 오늘 본 자료가 없습니다.
  • 저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.
    사업자등록번호 220-06-55095 대표.신현웅 주소.서울시 서초구 방배로10길 18, 402호 대표전화.02-539-9392
    개인정보책임자.박정아 통신판매업신고번호 제2017-서울서초-1806호 이메일 help@reportshop.co.kr
    copyright (c) 2003 reoprtshop. steel All reserved.