[교육공학] Applying Constructivism to the English class(영문)
- 등록일 / 수정일
- 페이지 / 형식
- 자료평가
- 구매가격
- 2009.12.29 / 2019.12.24
- 29페이지 / ppt (파워포인트 2003)
- 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
- 2,400원
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
추천 연관자료
- 목차
-
Basic information of the class
CLASS OBJECTIVES
DESCRIPTION – 1ST HOUR
CONSOLIDATIONDESCRIPTION : 2ND HOUR
APPLYING CONSTRUTIVISIM TO OUR LESSON
LIMITATIONS &SUGGESTIONS
- 본문내용
-
Overall objectives
Making the students feel closer to the News and its articles by acquiring news sources and having news reports in front of the class.
Critical objectives
At the end of this class, students can change the direct speech into indirect speech (reported speech).
Students can create a news script by applying the grammatical rules of indirect speech and paraphrasing.
Students can express their thoughts and views about the article in English.
Introduction & Warm-up
Greetings and small talk, introducing today’s lesson and motivating the students.
Development
Giving an instruction about the task.
Encouraging the students to perform the task.
Consolidation
Evaluating students’ performance.
Providing feedback.
Giving a brief guideline of the next class.
Teacher Students
Greetings
Having small talks with students
Greetings
Having small talks
Showing a news clip to get students’ attention & motivate them.
http://www.youtube.com/watch?v=AVGKIW4M4fo&feature=related
Watching the news clip
Getting interested in today’s topic.
Trying to draw the aim of the
lesson from the students.
Guessing today’s objectives.
Reviewing the grammatical rules
of indirect speech that they have
learned in the previous class.
Trying to apply the rules in order to complete the task.Teacher Students
Giving an instruction about the
task.
Working on the task.
Feel free to ask the teacher
for help.
Handing out two news articles
to each group.
2. Showing a sample news script
on screen. (modeling)
3. Asking the students to create a news
script.
Gagne's Nine Events of
Instruction Procedure of our lesson
6. Elicit performance
(practice)
Asking the students to create a news script.(1st class)
Asking each group to have their presentations. (2nd class)
The student : Taking individual roles based on the script. (2nd class)
7. Providing feedback
Evaluating the completed scripts
& providing feedback (1st class)
8. Assessing performance
T&Ss : Evaluating the presentation group’s performance. (2nd class)
9. Enhancing retention
and transfer
Providing an assignment :
asking student to report the conversations they have with their family members in next class.
자료평가
-
아직 평가한 내용이 없습니다.
오늘 본 자료
더보기
최근 판매 자료
- 만4세 1학기 관찰일지,발달평가 (6개영역 관찰기록)
- 만4세 2학기 관찰일지,발달평가 (6개영역 관찰기록)
- 다음의 상담 사례에 적용할 만한 상담 이론 및 기법을 제시하고, 모의 상담(총6회기)을 계획하시오
- 수업계획안(이야기나누기) -활동주제:엄마를 위해 내가 할 수 있는일’ -
- 중국어와 한국어의 단어 구조와 문장형태 비교
- 아동상담의 목표와 필요성, 아동상담의 문제영역과 요소, 아동상담의 유형(분류)
- [성적 A+] 한국어 학습자의 듣기 능력을 평가하는 듣기 평가 문항을 문항 분석 관점에서 검토하고 문제가 있는 문항을 10문항 찾아서 문제점을
- 외국어 습득론 (강의정리 과제 토론 퀴즈 중간고사 기말고사 중간시험 기말시험)
- (이소연)외국어로서의 한국어 능력평가론 (중간시험)(강의안핵심정리★기출문제)
- 한일어 품사분류 및 품사별 대조
저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.