[교육공학] Applying Constructivism to the English class(영문)
- 등록일 / 수정일
- 페이지 / 형식
- 자료평가
- 구매가격
- 2009.12.29 / 2019.12.24
- 17페이지 / doc (MS워드 2003이하)
- 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
- 1,800원
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
추천 연관자료
- 목차
-
Lesson Plan
1st class
2nd class
[Teacher’s Evaluation Form]
[Peer Evaluation Form]
[Sample Script]
Applying Constructivism to an English Classroom
1. Learner-centered learning environment
2. Utilizing authentic materials and learning English within the context
3. Problem-based learning
4. Cooperative learning environment
5. Teacher as a facilitator
6. Alternative evaluation
Applying several theories to an English classroom
1. Mager’s Concrete Objectives
2. The Robert Gagne’s the nine events of instruction
3. The Keller’s ARCS Model
4. CALL (Computer-Assisted Language Learning)
Limitations & Suggestions
Reference
- 본문내용
-
Limitations & Suggestions
1. The students can be overwhelmed by the requirements. That is, making a news script from an article and having news broadcasting in front of the class can be somehow difficult for them to perform.
In general, speaking in front of the class is considered demanding for Korean students. For the more, having news broadcasting in front of their peers can give them so much pressure and stress. Therefore, the teacher needs to encourage his/her students as much as possible and remind them of the fact that everyone can make mistakes. The students’ trial should be highly evaluated and the teacher needs to play his/her role as a facilitator, guider, and helper to make a learner-centered learning environment.
2. While they are doing the team work, there can be free-riders. It is not guaranteed that all the students equally participate in the group working.
The teacher needs to monitor the process that the students are going through. Or peer evaluation among the group members can take place in order to prevent the free-riders.
3. Since students have news broadcasting relying on the script, the teacher might have difficulty in evaluating their fluency. In other words, it is difficult for the teacher to say whether a student is a fluent speaker or not while just seeing the student’s reading of the already written script.
- 참고문헌
-
Video clip
http://www.youtube.com/watch?v=AVGKlW4M4fo&feature=related
교육방법의 교육공학적 이해 (1999), p 87-88, 박성익 외, 교육과학사
교육방법의 교육공학적 이해 (1999), p 122, 박성익 외, 교육과학사
교육방법의 교육공학적 이해 (1999), p 124, 박성익 외, 교육과학사
교육방법의 교육공학적 이해 (1999), p 181, 박성익 외, 교육과학사
Teaching Culture, Perspectives in practice, p 15-17, Patrick R. Morran, Newbury House Teacher Development
http://www.e-learningguru.com/articles/art3_5.htm
http://www.google.co.kr/search?complete=l&hl=ko&q=constructivism&lr=&aq=f
http://edutechwiki.unige.ch/en/Nine_events_of_instruction
http://en.wikipedia.org/wiki/Computer-assisted_language_learning
자료평가
-
아직 평가한 내용이 없습니다.
오늘 본 자료
더보기
최근 판매 자료
- 지적장애아동의 일반적 특성과 언어적 특성을 설명하고, 지적장애아동의 의사소통 지도방법 및 의사소통 지원전략을 서술하시오
- [현대시 교육론] 고등학교 수업 지도안-시의 음악성(김소월의 `진달래 꽃`을 중심으로)
- [보건교육] 성조숙증 보건교육계획안
- [현대시교육론] 고등학교 2학년 학습지도안
- 삼국시대의 체육교육활동
- 가족생활교육 문제 풀이
- 유아과학교육의 최근동향과 방향00
- 청소년기의 자살의 특징을 논하고 사회복지측면에서의 해결방안을 서술하시오
- 교육방법및교육공학(수업 분석보고서, 마이크로티칭)_자기평가표_양식_서류_점검표_교직이수
- 중국 5세대 영화와 장예모의 인생
저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.