[마케팅전략] canon 캐논 마케팅전략(영문)
- 등록일 / 수정일
- 페이지 / 형식
- 자료평가
- 구매가격
- 2009.08.29 / 2019.12.24
- 20페이지 / hwp (아래아한글2002)
- 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
- 1,800원
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
추천 연관자료
- 목차
-
1. Canon and the Digital Camera Industry
(1)Brief History
(2)Backgrounds of digital camera booming
(3)Products Line-up
2. Survey
(1)Survey Results
(2)STP&4P strategy based on the survey
(3)SWOT Analysis
3. Interview
(1)Interview with the Expert
(2)Revised STP & 4P
4. Conclusion
- 본문내용
-
1. Canon and the Digital Camera Industry
(1)Brief History
Canon was founded in 1937, starting as a camera making company. Today, 83 years later from the foundation, Canon took the second place among Asia’s top 1000 brands following Sony of the first place. In Asia, Canon’s brand power already surpassed those of Nike, Google and Coca-Cola. Canon’s mission is Coexistence which means ‘Living and working together for the common good’. For the broader definition, Canon defined it as "All people, regardless of race, religion or culture, harmoniously living and working together into the future.“ In addition, Canon's primary goal is ‘cross media imaging ’, which expresses people’s thought, images and information over time and space.
-Mission Statement-
• Ideas of Cannon is 'Living Together' 공생(共生).
Regardless of culture, nation and language, our goal is making a society that all mankind live together, work together and promote happiness forever.
• Cannon means the Bible, standard, and level 성전(聖典), 규범, 표준.
It is meaning of spirit that Cannon will do their best to be a global standard of high technology and service activity.
-5 major statement-
• Fortify an existing business, Establish 3 display business
• Realize a new production method
• Expand business areas by diversification
- 참고문헌
-
• www.canon.co.kr
• Canon Korea consumer imaging( www.canon-ci.co.kr )
• dcinside( www.dcinside.com )
• GFK Korea
• kbench POLL ( www.kbench.com )
• Dizin( dizin.co.kr )
• Danawa ( www.danawa.com )
• Top enterprise Canon's strategy (Samsung economy laboratory head researcher Lee donghoon )
• idrec Naver cafe
• Naver blog “ newending old market ”
“ 大韓民國男子™ "
“ Cafe Blue wating the dawn ”
• Digital times
• Hankyung business
• Money today
• Korea economy
• e - daily
• Herald economy
자료평가
-
아직 평가한 내용이 없습니다.
오늘 본 자료
더보기
최근 판매 자료
- [마케팅원론 A+받은자료] 시장의 매력도를 분석하는 절차 및 시장 매력도를 평가하는 기준인 외형적, 구조적, 환경적 요인들에 대해 설명하시오.
- 장예모 감독의 영화인생
- 메뉴 디자인 보고서1
- 대한항공 마케팅 성공사례분석과 대한항공 기업개요와 SWOT분석및 대한항공 서비스전략분석
- BCG매트릭스 개념과 기업사례연구 및 BCG매트릭스 효과와 한계점 분석 - BCG매트릭스 연구레포트
- BCG매트릭스 개념과 장단점분석 및 BCG매트릭스 기업사례분석 및 BCG매트릭스 한계점연구
- 생애주기에 따라 경험하는 다양한 사회문제들 중 하나를 선택하여 그들이 경험하는 심각한 사
- [프로젝트관리] 프로젝트 실패사례와 해결방안
- 화폐의시간가치,화폐의가치,연금의가치와실효이자율
- (학위논문)한국 중소기업의 전자무역 이용현황과 문제점 및 활성화 방안
저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.