[경영정보시스템론(MIS)] Ch4 Dirt Bike Cases & U.S. Steel, K-mart Case

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목차
I. Dirt Bike Cases

1. How much data should Dirt Bikes collect on visitors to its Web site? What information could it discover by tracking visitor’s activities at its web site? What value would this information provide the company? What are the privacy problems raised by collecting such data?

2. Should Dirt Bike use cookies? What are the advantages of using cookies for both Dirt bikes and its Web site visitors? What privacy issues do they create for Dirt Bikes?

3. Should Dirt Bikes join an organization such as TRUSTe to cerifty that it has adopted approved privacy practices? Why or Why not?

4. Should Dirt Bikes design its site so that it conforms to P3P standards? Why or why not?

5. Should Dirt Bikes adopt an opt-in or opt-out model of informed consent?

II. U.S. Steel Case

1. Summarize U.S. Steel’s current competitive situation.

2. How are information systems related to the way U.S. Steel runs its business? What rule is played by supply chain management systems? How do these systems provide value for USS?


3. What management, organization, and technology factors were responsible for USS’s inability to compete with other steel manufacturers?


4. Describe how USS has responded to its global and American competition.


5. How helpful were information systems in addressing US problems?


6. Evaluate the decision by USS to sell its software to other companies. Could it help or hinder USS? Explain your answer.

III. K-mart Case

1. Evaluate Kmart using the value chain and competitive forces models. What was Kmart’s business model and business strategy?

2. What was the relationship of information systems to Kmart’s business processes and business strategy?


3. What management, organization, and technology factors contributed to Kmart’s problems?


4. How important was supply chain management in contributing to Kmart’s problems? Evaluate Conaway’s decision to use i2 software to improve Kmart’s supply chain management.


5. Were those blaming software for the collapse of Kmart correct? Explain your answer.


6. It has been said that “Wal-Mart uses their IT strategically, and they fully integrate it in to their operating model.” Dose this statement apply to Kmart? Explain your response.


7. List the problems Conaway faced when he took over Kmart, and then describe the short- and long-range policies you would have followed had you been in his place.

본문내용
I. Dirt Bike Cases

1. How much data should Dirt Bikes collect on visitors to its Web site? What information could it discover by tracking visitor’s activities at its web site? What value would this information provide the company? What are the privacy problems raised by collecting such data?

Dirt Bikes는 사이트 방문자의 기간별 접속횟수, 자주 이용하는 카테고리, 정보, 이용자의 연령대 등을 비롯한 방문자에 대한 기본적 정보를 저장해야 한다고 생각한다. 왜냐하면 접속자의 기본적 정보를 얻는 것은 사이트와 접속자사이의 신뢰를 확인하는 과정이라고 생각하기 때문이다. 또한 그 정보의 범위는 상호간의 동의가 이루어지는 한에서 선택적으로 이루어져야 한다고 생각한다. 어떠한 정보 사용에 대해 동의하는 사람이 있는가 하면 동의하지 않는 사람도 있을 것이기 때문이다.
<정보 수집 항목> -주로 회원 가입 시에 작성하도록 함.
-아이디, 비밀번호: Log-in을 위해 필요함.
-주소, 전화번호: 제품 발송을 위해 필요.
-E-mail 주소: 지속적인 연락, 및 광고자료 발송
-이름
-주민등록번호
-관심분야: 효율적 서비스제공을 위해

회원가입 이외에 정보 수집 방법으로는 이벤트를 기획하여, 개인정보를 입력하면, 혜택을 주는 것이 있다. 이 방법은 마케팅의 일종으로 다른 인터넷 사이트에서도 많이 사용하고 있다. 예를 들어 “무료문자 100건 받아가세요!”라고 광고를 해서 사람들이 접속하면, 개인 정보를 입력해야 하는 것이 바로 그것이다.
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