[산업안전공학] 현대자동차 미국진출차량 사고관련 소송사례
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- 목차
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I . 서론
a . 사건 개요
b . 양측의 주장
II. 본론
a . 자동 안전 벨트
b . PL 소개
c . 사건의 쟁점 사항
III . 결론
a . 결론
b . 토의주제
- 본문내용
-
I – a . 사건 개요
2001년 7월 5일, 미국법원은 1996년 자동안전벨트를 착용한 채 현대 쏘나타를 타고 가다가 교통사고로 사망한 피해자의 유가족들에게 현대자동차 미주법인은 미화 950만 달러 상당의 손해배상을 하라는 미국 법원의 평결을 내림
미국 뉴욕주 브롱스 지방법원 배심원단은 1996년 현대 쏘나타 조수석에 타고 시속 25마일(40㎞) 속도로 달리던 중 마주 오던 차량과 충돌 후 숨진 피해자 유가족이 낸 소송에서 “PL법”을 근거로 이같이 평결
왼쪽에서 진행하던 “소나타” 차량이
오른쪽에서 진행하던 “트럭”에 의해
운전석 쪽 측면 충돌 조수석 탑승자 사망!!
I – b . 양측의 주장
원고 ( Rapael )
- 피해자가 자동 안전벨트만 믿고 수동으로
작동하는 허리벨트를 착용하지 않아
가슴 부위 충격이 더 컸으며, 그 결과
폐동맥 파열로 사망하였다고 주장,
피해자가 일반 안전벨트를 착용했다면
99% 살았을 것이라고 주장
- 참고문헌
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Automatic Belts
All Types of Automatic Belts, Passive Belts are Defective and Pose Serious Safety Problems
In response to the U.S. federal requirement for passivity in automobile restraint systems, manufacturers developed passive belts, also known as automatic belts. Through the 1970s and early 1980s, three basic types of automatic belt configurations were developed and installed in vehicles while automobile manufacturers waged what the U.S. Supreme Court described as the equivalent of war on airbags. All three types are defectively designed and pose serious safety problems. Distinct injury patterns or modalities, which were or could have been predicted by their designers, result from these belt systems
Two-Point Shoulder Belt
This system is comprised of a two-point shoulder belt attached to a retractor at the console and a motorized buckle or "mouse" that runs along the roof rail. This system is accompanied by a manual lap belt, a non-automatic component. It was
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