[인터넷비즈니스] 한국 인터넷포털 시장(영문)
- 등록일 / 수정일
- 페이지 / 형식
- 자료평가
- 구매가격
- 2009.02.13 / 2019.12.24
- 12페이지 / doc (MS워드 2003이하)
- 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
- 1,400원
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
추천 연관자료
- 목차
-
1. Current Korea Portal Market
2. The winner - NAVER
3. Tries of Empas and Google to win over Naver
4. Conclusion
- 본문내용
-
1. Current Korea Portal Market
Naver firming its No.1 position since 2004.
Naver is a portal site which is in the first rank in Korea. All of Koreans use Naver almost everyday whenever you search for something or do pretty much everything.
Google is most well-known and most widely-used site in the world, but in Korea.
Insights of many portal sites in Korea usually say very confidently that they are not afraid of Google or any other foreign portal sites as they have powerful technologies. As one of Naver’s employees has mentioned before, there is no chance for Google to gain a victory over Naver no matter how many Korean branches Google sets up, and however many human resources Google invests in. Naver has defeated Google, which is in the first rank among portal sites throughout the whole world.
So in this report, we have analyzed cases of Naver, Empas, and Google, to find out what are the reasons of successes and failures of portal sites.
2. The Winner – Naver
Naver has been firming its No.1 position in Korea Portal Market since 2004. Below are efforts Naver gave in to succeed in Korea portal market.
1) Technical improvement
- The original founders of Naver had worked in Samsung SDS -which possesses some of world’s best technologies- before they established Naver. Since there were already existing major portals such as Daum, Yahoo Korea and Lycos, Naver mainly focused on developing its web technologies to let users have easy uses of its websites.
2) Success in a number of M&As in 2000s
- To absorb users from other major portals, Naver merged with some number of other websites. Among them, merging with Hangame brought giant synergy effect to Naver. Both users of Naver and Hangame starte
자료평가
-
아직 평가한 내용이 없습니다.
오늘 본 자료
더보기
최근 판매 자료
- [마케팅] 스타벅스의 3C, STP, SWOT, 4P 분석
- [조직론] 스타벅스의 가치관과 동기부여
- 전략경영론 - 스타벅스커피
- GS 홈쇼핑의 디지털 패러다임 변화에 따른 마케팅 전략 분석
- 토스 toss 마케팅 SWOT,STP,4P전략 분석 및 토스 toss 서비스분석과 경쟁분석 및 토스 향후전략 제시
- [마케팅 관리][한국항공대] 인공지능이 가져올 미래에 관해서
- 이마트트레이더스 기업전략과 마케팅 SWOT,STP,4P전략분석및 이마트트레이더스 향후전략제시 PPT
- 스타벅스 조직문화와 인사관리
- [기업경영사례] 치킨산업에서 교촌치킨의 성공 요인 분석
- 나,건축가 안도 다다오 줄거리 소개 및 책을 읽고 새롭게 배운점과 가장 기억에 남는 문장과 나의생각정리 느낀점 - 나,건축가 안도 다다오 독후감,서평
저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.