[유아교육수업계획안] 유아 영어 수업지도안(Sunday Morning)
- 등록일 / 수정일
- 페이지 / 형식
- 자료평가
- 구매가격
- 2009.02.13 / 2019.12.24
- 4페이지 / hwp (아래아한글2002)
- 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
- 800원
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
1
2
3
4
추천 연관자료
- 목차
-
1. 제목(활동제목)
2. 활동주제
3. 활동유형/형태
4. 활동수준
5. 활동목표
6. 활동자료(준비물 혹은 교구)
7. 활동방법(순서)
8. 도입/전개/마무리
9. 유의점
10. 연관활동 및 추가활용방법
- 본문내용
-
[수업계획안]
1. 제목(활동제목): Sunday Morning
2. 활동주제
① 문장과 단어를 익힌다.
② 집안일을 도우면서 엄마의 수고를 안다.
3. 활동유형/형태
대그룹
① Storybook을 읽고 단어 익히기.
② Activity를 통해 엄마의 역할을 경험 한다.
4. 활동수준: 만 5세
5. 활동목표
① 영어 문장을 말하고 단어를 익힌다
② 엄마의 역할을 경험해봄으로써 집안일의 힘든 점을 알고, 엄마의 소중함을 느낀다.
6. 활동자료(준비물 혹은 교구)
Big Book, CD player, word card,
부직포를 자석으로 만든 청소기, 클립을 끼운 색종이 조각, 앞치마, 머리수건
7. 활동방법(순서)
①greating
②word card
③story telling
④activity
⑤song and chant
⑥ending
8. 도입/전개/마무리
Introduction
Greatings (Hello song)
Asking day and weather
Development
Review the words
(cleaner, trash, bedroom, living room, kitchen, bathroom)
Story telling
It is Sunday morning.
Mother is drawing a curtain.
She says, "Get up. everyone! Let's clean the house."
Mother goes into a bedroom.
Father is still in bed.
Mother says, "Get up! Can you help me?"
But father says, "I am sorry, I have a cold"
So mother says, "That's too bad. Take a rest."
Mother goes into a Hyeon-soo's bedroom.
Hyeon-soo is still in bed.
Mother says, "Get up! Can you help me?"
But Hyeon-soo says, "I am sorry, I have a headache."
So mother says, "That's too bad. Take a rest."
Mother goes into a Soo-Jin's bedroom.
Soo-Jin is still in bed.
Mother says, "Get up! Can you help me?"
But Soo-Jin says, "I am sorry, I have a toothache."
So mother says, "That's too bad. Take a rest."
Everyone is still in bed.
Nobody helps mother.
She cleans the house all by herself.
Now she cooks. It smells good.
Father, Soo-Jin, and Hyeon-soo come into a kitchen, and say,
"It smells good. We are hungry. Give us some, please!"
But mother says, "No! You didn't help me."
Father, Soo-Jin, and Hyeon-soo say to mother, "I'm sorry."
All family are sitting at the table.
They eat some food.
And they say to mother
"It tastes good. We will help you next time."
Mother answers, "Thank you, everyone."
They have breakfast together and they are very happy.
Talk about the story
T: How do you feel about this book?
Is it sad?
Is it scared?
Is it happy?
T: Who did clean the house on Sunday?
(청소기 미는 모습을 몸짓으로 표현하면서)
T: What did father do?
T: How was feeling the mother?
T: Have you ever helped your mother?
Any kinds ... OK ...
dish wash, clean the room, arrange the shoes ... ?
Activity
T : (activity에 사용할 청소기를 보여주며)
Do you know what it is?
This is cleaner.
Please repeat after me.
Cleaner (x3)
(쓰레기를 보여주며)
Trash (x3)
(1. 상자와 부직포를 이용하여 청소기를 두 개 만든다.
청소기 바닥에 자석을 붙인다.
2. 색종이 조각에 클립을 끼워 바닥에 뿌려둔다.
3. 아이들을 두 팀으로 나누고 청소기로 청소를 하면서 정해진 시간 안에 그림을 많이 낚으면 이기는 게임이다.)
Now, Let's start the game.
Look at the house. I throw the trashes up.
It's so dirty, Let's clean the house.
Nobody helps mother (우는 척 한다.)
Who can helps me? (바른 자세로 있는 아이를 찾아 게임을 한다.)
Song and chant (CD)
"Can you help me?"
Can you help me?
Can you help me?
I am sorry. I have a cold.
That's too bad. Take a rest.
Can you help me?
Can you help me?
I am sorry.
I have a headache.
That's too bad. Take a rest.
Can you help me?
Can you help me?
I am sorry.
I have a toothache.
That's too bad. Take a rest.
Ending
Goodbye song
자료평가
-
아직 평가한 내용이 없습니다.
오늘 본 자료
더보기
최근 판매 자료
- [아동상담사례] 선택적 함묵증 아동의 치료사례(장애아동 상담치료 사례분석)
- 장애 영유아 중 정서행동장애 아동의 적절한 교수방법 또는 프로그램 사례를 하나 소개하여 이를 설명하시오
- [국어] 강릉지방의 방언사용 실태 및 인식 조사 연구
- [나의 몸 프로젝트] 교육계획안, 나와 가족, 우리 몸의 뼈, 우리 몸의 기관, 장기, 나의 탄생, 나의 감정, 오감
- 최근 보육현장에서의 교사 인성에 대한 중요성이 강조되고 있다 보육교사의 인성이 중요한 이유를 건강한 영유아 발달 지원이라는 관점에서 설명하고 좋은 교사란 어떤 교사인지 논하시오
- (허윤정)현대 한국사회 (중간시험)(강의안.핵심정리.★기출문제
- [언어학] 길찾기 영어 수업 지도안(영문)
- [교육학] 초등학교 영어 교육 지도안-길안내 표현
- 벡과 로저스의 성격이론에 대하여 비교 설명하시오
- 지역사회복지론_지역사회복지의 주요이론별 특징을 간략히 정리하고 각 이론이 지역사회복지실천에 미치는 시사점에 대해 각 이론별로 자신의 생각을 설명해보시오
저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.