[비지니스모델] chapter3 Pricing to Optimize Revenues
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- 목차
-
Pricing Optimize Revenues
A BRIEF HISTORY FOR AN OPTIMAL
REVENUE MODEL
-Object
-Contribution of Price Profitability
COST-BASED PRICING
-Makeup over Cost
-Contribution to Fixed Costs
CUSTOMER VALUE-BASED PRICING
-Price and Performance : Value-Based
Fixed Pricing
-Customer Reservation - Price Pricing
-Segment Pricing
-Quantity-Bought Pricing
-Bunding
-Two-Part-Tariff Pricing
PRICING STRATEGY
-Price Cuts and Increase
-Skimming
-Penetration Pricing
INFORMATION TECHNOLOGY AND PRICING
-Impact on Determing and Capturing
Reservation Reservation
-Impact on Pricing Schemes
SUMMARY
- 본문내용
-
1.가격결정
Pricing to Optimize Revenues
가격은 비즈니스 모델에서 매우 중요한 요소!!
Profit = revenues – cost = P x Q =C
ex) 폴라로이드사, 펩시콜라
- 성공적인 가격을 결정짓는 중요한 질문들
① 고객에게 제공하는 이익과 관련된 가격과 비용은 어떻게 결정되는가?
② 회사는 언제 제품의 가격을 낮추거나 높여야 하는가?
③ 경쟁사들의 반응은 어떻고 고객들은 회사가 가격을 올리거나 낮출 때
어떻게 되기 쉬운가?
④ 언제 제품을 증여로 내어 줄 수 있을 것인가?
자료평가
- 아놔 이딴걸받다니,, 낚였네,,,
번역기돌렷구만 쯔쯔쯔 - supe***
(2010.05.11 17:44:32)
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